sajtó

Bajor napilap cikke Magyarországról és az Audiról

2018.05.26.

Terjedelmes cikk jelent meg Győrről és az Audiról a Donaukurier című bajor napilapban Ezüstlakodalom Győrben címmel. Verena Belzer írásában megszólal Achim Heinfling, a győri Audi igazgatóságának elnöke, Czechmeister Mónika kommunikációs vezető, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Borkai Zsolt, Győr polgármestere is.

 

25 éve létezik az Audi-gyár Magyarországon – Idén kezdődik a Q3 modell gyártása – a cím mellett a cikk két alcíme is jelzi, hogy az Audi 25 éves magyarországi története áll a fókuszban.

 – Az út a csak motorokat beszállító cégtől a teljes értékű gyártóbázisig és a dizájnikonnak számító Audi TT hazájáig: 25 éve jött létre az Audi Magyarország. Idő az ünneplésre, egyúttal alkalom a vissza- és kitekintésre – írja kolléganőnk az ingolstadti regionális napilap cikkében.

Amikor Czechmeister Mónika 25 évvel ezelőtt megkezdte munkáját az Audi Hungariánál, még minden kicsit másmilyen volt. Mindenekelőtt kisebb. Az ingolstadti autógyártó leányvállalata, amely mindössze 700 munkatárssal kezdte meg működését, gyors fejlődésnek indult. „Kicsi, kifinomult gyártóüzem” – emlékezik vissza Achim Heinfling is. Múlt év októbere óta ő az új vezető az Audi Magyarországnál. „Az itteni fejlődés minden várakozást messze felülmúlt. 25 év alatt itt összesen körülbelül nyolc milliárd eurós beruházásra került sor.” – olvasható a cikkben.

A Donaukurier cikke

Felidézi, hogy Czechmeister Mónika a külső kommunikáció vezetőjeként egyike a 12.300 munkatársnak – és az Audi Magyarországot a kezdetektől fogva testközelből kísérte figyelemmel. Az anyakonszern választása 180 lehetséges helyszín közül esett Győrre – a döntést arról, hogy az autógyártó a szülővárosában épít gyárat

 „Nagyszerű érzés volt minden munkatárs számára, hogy nemcsak magyar kezekre volt szükség, hanem a magyar szellemre is.” – nyilatkozta a lapnak Czechmeister Mónika. A munkatársak nagymértékben azonosulnak a vállalattal – a gyár pedig a tervek szerint tovább bővül. Már 2017-ben közel 600 új munkatársat vettek fel, idén pedig újra több száz emberrel bővül a létszám. Ezen a téren az Audi hasonló problémákkal szembesül, mint az ingolstadtiak: nehezen lehet szakembereket találni – az országban kvázi teljes a foglalkoztatottság – írja a Donaukurier.

Czechmeister Mónika

Az idő nagy kihívásai, az elektromobilitás és a digitalizáció bizonyosan nem állnak meg Magyarország határainál sem. „Ezekre azonban a lehető legjobban fel vagyunk készülve” – hangsúlyozza Achim Heinfling. A vezető abból indul ki, hogy minden fordulat ellenére a magyarországi foglalkoztatási arány megmaradhat. „A jövőre vonatkozó cselekvési és átalakulási terv elkészült. A lehető legnagyobb mértékben hozzá kívánunk járulni ahhoz, hogy a vállalatcsoport jövője sikeresen alakuljon. Kisebb vállalatként megfelelően gyorsan és agilisan is tudunk reagálni a kihívásokra.”

A vállalat és a magyar kormány közötti gazdasági kapcsolatokat Heinfling kiválónak írja le. „Az illetékesek nagyon nyitottak arra, hogy meghallgassák a gondjainkat” – számol be benyomásairól. Az, hogy a magyar-német vagy a magyar-európai kapcsolatok közben néha recsegnek-ropognak, nem terheli meg az együttműködést, mondja el Heinfling. Arról, hogy mennyire büszke Magyarország arra, hogy az Audi immár 25 éve fenntartja telephelyét az országban, Győr polgármestere, Borkai Zsolt és a magyar külgazdasági miniszter, Szijjártó Péter is tanúskodik. Mindketten az elismerés hangján szólnak az Audiról annak kapcsán, hogy az autógyártáson kívül is aktív kötelezettségeket vállal – a kutatás és az oktatás területétől kezdve a művészet, a kultúra és a sport támogatásáig. „A jövő Győrben épül” – olvasható a győri női kézilabdacsapat mezén, amelynek fő szponzora az Audi. Achim Heinfling ezt számokkal így fejezi ki: a tervek szerint 2025-re a Győrben gyártott elektromos motorok aránya eléri a 25 százalékot – fogalmaz a bajor napilap.

Achim Heinfling

A cikkhez táblázatot is mellékelt a Donaukurier, amely felidézi az elmúlt huszonöt év fontosabb számait:

ADATOK ÉS TÉNYEK

33 millió motort gyártott az Audi Magyarország a vállalat alapítása óta, ami naponta több mint 8.800 motornak felel meg.

1,1 millió autó gördült le 1998 óta a szalagról.

Az Audi Magyarország a VW-csoport 32 gyárának szállított termékeket 2017-ben.

A vállalat több mint 90 országba exportált termékeket – a legnagyobb piac az USA, Nagy-Britannia és Németország.

12.300 munkatárs dolgozik Győrben. Ezzel az Audi a régió legnagyobb munkáltatója.

2017-ben 72.000 modellel az A3 Limousine volt a legnagyobb számban előállított autó.

2018-ban kezdődik a Q3 sorozatgyártása.

2019-ben veszi kezdetét a Q4 gyártása.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....