Carsharing

Beköszöntött a carsharing kora Budapesten

2018.02.28.
Már Budapesten is pörög a carsharing, vagyis a közösségi autómegosztás. Számos sikeres nemzetközi példát követve egy évvel ezelőtt jelent meg az első közösségi autószolgáltató a magyar piacon, január végén pedig a Mol is bekapcsolódott a magyar versenybe - írja a hirado.hu.

A Mol Magyarország háromszáz járművel lépett be a carsharing szolgáltatásba, az autók közül száz tisztán elektromos meghajtású, környezetbarát autó.

„Furcsán hangozhat egy olajipari cégtől, de számunkra fontos a környezettudatosság, részben ezért is működtetünk elektromos flottát. Terveink szerint 2020-ra a mostani háromszáz autót megduplázzuk” – nyilatkozott Apáti-Tóth Kata, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatója.

A másik közösségi autómegosztó kisebb flotta birtokosa, cserébe viszont mindegyik jármű elektromos. Ez persze nem egyszerű feladat, mikor naponta háromszáz autót kell feltölteni. A bérelt autók töltésével ugyanis nem kell bajlódni, hiszen az a szolgáltatókra hárul.

„Ez a jövő” – töltőhálózat épül a fővárosban

Ahhoz, hogy a flotta kizárólag elektromos autókból álljon, fejleszteni kellene az infrastruktúrát egy részben uniós forrásból megvalósuló konzorcium keretében, melynek köszönhetően huszonöt töltőpontból álló hálózatot fognak kiépíteni a fővárosban és környékén.

„Ez a jövő, nekünk mindenképpen alkalmazkodnunk kell a felmerülő fogyasztói igényhez, mely Nyugat-Európában egyre gyorsabban és intenzívebben tör elő” – mondta Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

A közösségi közlekedés magyarországi sikerét nehéz megjósolni. Valakinek az autó hetente egyszer kell másfél órára, de a parkolás, a tisztítás és az összes logisztikai költség egybevéve megterhelést jelent. Mindeközben ezeket a carsharing szolgáltatásokkal ki lehet kerülni.

Védi a zsebünket és a környezetünket is

Egyelőre Budapest belső kerületében érhetők el az elektromos autók, mivel itt van elegendő töltőállomás. Év végére több mint kétszáz új töltőállomás lesz Budapesten, nyárig a 170 töltőt a cég telepíti a kormányzati program részeként - írja a hirado.hu.A közösségi autók terjeszkedésének üteme a kihasználási, logisztikai okokra vezethető vissza. Minél jobban kitolódik a külső kerületek felé, annál kisebb problémát okoz a logisztika, a parkolás, a fenntarthatóság.

Ma már szemmel láthatóan több zöld rendszámos autó járja az utakat, mint korábban. De hiába ingyenes a parkolásuk és alacsony a fenntartási költségük, sokunk számára még mindig drágák az ilyen járművek. A carsharing ezzel szemben sokoldalúan védi a zsebünket és környezetünket is. Európában már hatvannyolcezer ilyen autó van forgalomban, és csaknem hatmillió felhasználóról beszélhetünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....