Opel Zafira
Egy újabb ékes példát láthatunk arra, hogy mekkora változásokon megy keresztül az Opel, mióta 2017-ben felvásárolta a PSA. Mivel minden egyes GM-mel közösen fejlesztett modellért jogdíjat kényszerül fizetni a német autógyár, értelemszerűen igyekeznek minél előbb megszabadulni tőlük és átállni a PSA-platformjaira. Egyértelmű volt, hogy az Opel Vivaro/Vivaro Life is hamarosan leváltásra kerül, ami a mai leplezéssel meg is történt. Még belgiumi debütálása előtt megmutatták az új egyterűt, ami a jelvényen és a hűtőrácson kívül megszólalásig hasonlít a Citroën Jumpy/Peugeot Boxer/Toyota Proace modell trió bármely tagjára - amik így már egy kvartetté bővültek.
A csavar nem is itt, hanem az elnevezésekben van, ugyanis a haszonjármű, amit eddig Opel Vivaroként, illetve a csapatszállító egyterű, amit Vivaro Life-ként ismertünk, mostantól Zafira és Zafira Lifeként folytatja. Ez azt is jelenti, hogy a német gyár méltán sikeres és ultrapraktikus kompakt egyterűje, amit eddig Zafiraként ismertünk nem folytatja tovább útját, hanem felváltja az egyel nagyobb Vivaro (vagyis Zafira). Elsőre meghökkentő lehet a tény, hogy elköszönünk a klasszikus Zafirától, ami korábban az Opel húzómodellje volt, azonban mindez egy viszonylag gyors reagálás a piaci igényekre, hiszen az SUV-k térnyerése óta egyre inkább döcögnek az egyterű eladások.
Persze ez nem azt jelenti, hogy kompakt egyterű nélkül marad az Opel, hiszen a PSA új platformja három hosszúságban is elérhető, a legrövidebb (4,6 m) pedig többnyire lefedi az egyel lejjebb lévő szegmenst is a franciák szerint. A közepes tengelytávú Zafira Life egyébként már 4,95 méteres, míg a leghosszabb 5,3 méteres lesz. Arányainak és a sarkokba szorított kerekeknek köszönhetően akár 9 személy is kényelmesen elfér odabent, míg az utasteret olyan funkciók tehetik használhatóbbá, mint az 7,0 colos infotainment rendszer, a head-up display, vagy a kamerát és szenzort is használó adaptív tempomat. A világosabb utastérről dupla tetőablak gondoskodhat, illetve rendelhető lesz a Dangel-féle összkerékhajtással is.
Szerencsére az egyterűek ütőkártyája, az oldalsó tolóajtó elrendezés megmarad, az új Zafira Life esetében ráadásul láblendítéssel nyithatóak. A harmadik üléssor döntésével 1500 literesre, míg a második sor döntésével már akár 3397 literesre is bővíthető a csomagtér. A csúcsot állítólag a Lounge széria jelenti majd, ami a hosszú tengelytávú modellekhez kínál masszázs-funkciós, fűtött első üléseket, illetve négy, 48 centiméter széles hátsó ülést, amik közé tologatható asztal is rendelhető majd. Bizonsági arzenálját gyalogosfelismerésre is képes városi vészfék-asszisztens, sávtartó, automata távolsági fényszóró kapcsolás és éberségfigyelő is bővítheti. Mindezt tetézve, már a bemutatáskor leszögezte az Opel, hogy 2021-ben érkezik a tisztán elektromos változat.