Mercedes GLC

Bemutatkozott a Mercedes GLC Coupé

2016.03.23.

A BMW X4 ellenfelének szánt terepkupé a New York-i Autószalon debütált.

Az új Mercedes GLC Coupé kívülről a kiköpött mása a nagyobb GLE Coupénak, csak egy kategóriával kisebb méretekben. 4,73 méteres hosszával, 1,6 méteres magasságával és 2,87 méteres tengelytávjával közel nyolc centiméterrel hosszabb és négy centiméterrel alacsonyabb, mint a normál GLC, amelynek alapjait örökölte. A GLC Coupé alacsony tetővonallal rendelkezik, miközben a CLA-ról is ismert gyémántmintás hűtőrács tovább hangsúlyozza sportosságát.  Az akár 20 colos méretben rendelhető kerekek, valamint a bőséges szabad magasság révén a könnyű terep és a magas padka sem akadály a kocsinak.

Az új GLC Coupé szériában sportfutóművel érkezik, az üzemmód-választóval pedig ötféle menetprogram közül lehet kiválasztani a legmegfelelőbbet. Opcionálisan elérhető az állítható lengéscsillapítás, illetve a többkamrás, elektromosan vezérelt légrugózás, amely stabilitást és optimális kényelmet és állítható hasmagasságot kínál. A rendszer kanyarodás közben csökkenti az oldaldőlést és akár 4 centiméterrel is képes csökkenteni a csomagtartó magasságát a könnyebb pakolhatóság érdekében. A hagyományos GLC-hez képest átdolgozták a kormányművet. Az új rendszer közvetlenebb kormányreakciókat kínál még sportosabb rásegítési karakterrel Sport üzemmódban.

A dinamikus formaterv az új GLC Coupé esetében jó aerodinamikáról gondoskodik. A mindössze 0,31-es légellenállási együttható a kategóriában jó értéknek számít, akárcsak az 1710 kilogrammos tömeg. A vásárlók négy dízel és négy benzinmotor közül választhatnak, beleértve egy konnektoros hibridet és egy Mercedes-AMG modellt. Az alapváltozatban a négyhengeres dízelmotor két verzióját (GLC 220 d 170 lóerővel és GLC 250 d 4MATIC 204 lóerővel), valamint a négyhengeres turbómotor 211 lóerős változata dolgozik (GLC 250 4MATIC). További modellek 2016 végén lesznek elérhetők.

A GLC 350 e 4MATIC Coupé egy konnektoros hibrid agilis összkerékhajtással és 2,76 literes fogyasztással a NEDC ciklus szerint. Álló helyzetből 100 km/h-ra a 320 lóerős hajtáslánc csupán 5,9 másodperc alatt gyorsítja a GLC Coupét, a végsebesség pedig 235 km/h. Még sportosabb vezetőknek a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé ajánlható, aminek V6-os biturbó erőforrása 367 lóerős, és kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.17
- Milánóban és Bergamóban kedden korlátozták a járműforgalmat a szálló por túl magas koncentrációja....
2017.10.17
Az ominózus 2008-as válság után újra talpra állt az autóipar. A kínálat nagy, a verseny óriási. Nem....
2017.10.17
- A magyar gazdaság húzóágazata a járműipar, ezt is bizonyítja, hogy a Knorr-Bremse Budapesten....
2017.10.17
A Porsche a Bridgestone-t bízta meg azzal, hogy a Porsche Cayenne harmadik generációjához....
2017.10.17
Mohsen Asadimohsen Assadi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.10.17
Lefoglalhatják az autót, ha a vevő nem néz bele a hitelbiztosítéki nyilvántartásba - már sok....
2017.10.17
Egy tehergépkocsi frontálisan ütközött egy személyautóval Miskolcon. Az autó vezetője olyan súlyos....
2017.10.17
Joshide Muroja döntője nehézségekkel indult, ám óriási ünnepléssel végződött, a japán pilóta nyerte....
2017.10.17
Hamarosan kapható az egyedülállóan kifejező formaterv és kimagasló hangélmény kombinációját kínáló....
2017.10.17
Ez a cikk azért készült el, mert korábbi DJI Phantom felhasználóként azt gondoltam, hogy legalább....