Range Rover Evoque
Miután a kompakt luxus szabadidőjárművek szegmensének megalapítójaként világszerte több mint 772 096 példányban talált gazdára, az új Range Rover Evoque az eredeti modell kifinomult evolúciójaként lép színre. Az utánozhatatlan Range Rover hagyományokat élvonalbeli technológiákkal párosító, Nagy-Britanniában tervezett, fejlesztett és gyártott modell tökéletes kielégíti a modern ügyfelek kívánságait.
Az eredeti modell dizájnjából építkező új Range Rover Evoque megtartotta a kupés sziluettet, amelyet jellegzetes, ejtett tetővonal és emelkedő övvonal tesz a Range Rover család azonnal felismerhető tagjává. Az utastérben bőrkárpit helyett olyan, újrahasznosított műanyagokból készített, prémium kárpitanyagok választhatók, mint a Kvadrat gyapjúkeverék, a Dinamica® hasított bőr hatású prémium szövet, az Eucalyptus vagy az Ultrafabrics™ opciók.
A modell alapterülete szinte megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az új modell már a Land Rover új, többféle anyagból felépülő prémium keresztmotoros padlólemezére (Premium Transverse Architecture, PTA) épül, és jóval több helyet kínál, mint eddig. A megnyújtott tengelytávnak köszönhetően 20 mm-rel nőtt a hátsó térdhely, és az apró személyes tárgyak elhelyezésére is több megoldást kínál az autó: a nagyobb kesztyűtartóban és a padlókonzoli tárolórekeszben akár egy táblaszámítógép, kézitáska vagy vizes palack is könnyedén elfér. A csomagtartó (591 liter) 10 százalékkal nőtt, ráadásul sokkal szélesebb lett, így könnyen elfér benne egy összecsukott babakocsi vagy egy golftáska. A második üléssor 40:20:40 arányban osztott elemeit lehajtva 1383 literesre nő a rendelkezésre álló tér.
Az új platformot már a villamosítás igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki. A modell bevezetésétől kezdve rendelkezésre áll egy 48 voltos mild hibrid rendszer, míg a plug-in hibrid verzió körülbelül 12 hónappal később érkezik. A Land Rovernél első ízben alkalmazott mild hibrid hajtáslánc a lassítás során rendszerint elvesző mozgási energiát a motorra ékszíjjal integrált indítómotor/generátor segítségével visszanyeri, majd azt a padló alatt elhelyezett akkumulátorban tárolja. 17 km/óránál kisebb sebesség esetén a motor leáll, amint a vezető a fékpedálra lép. Elinduláskor az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával a rendszer segít a benzinmotornak a gyorsításban, és ezzel üzemanyagot takarít meg.
Az új Evoque összkerékhajtást, valamint második generációs Active Driveline technológiát kap, a takarékosabb üzemeltetést elősegítő, lekapcsolható hátsókerék-hajtással, míg az Adaptive Dynamics rendszer a kényelem és a dinamizmus optimális egyensúlyát kínálja. Az először a felsőkategóriás Range Rover modellen alkalmazott Terrain Response 2 technológia automatikusan felismeri, hogy milyen jellegű felszínen halad a gépkocsi, és ennek megfelelően módosítja a beállításokat. Az Evoque gázlóképessége is javult: a korábbi 500 helyett immár 600 mm-es gázlómélységgel büszkélkedhet.
A Range Rover modellekre jellemző, legendás „kapitányi” üléshelyzet a digitális korszakba lépett: a kategóriában elsőként alkalmazott ‘ClearSight’ visszapillantó tükör HD videokijelzőként is szolgál. Amennyiben a hátsó utasok vagy terebélyes csomagok miatt nehézkes hátrafelé a kilátás, a vezetőnek nincs más dolga, mint átbillenteni a tükör alján található kapcsolót, és a jármű tetejénél elhelyezett kamera éles, nagyfelbontású képen mutatja meg a jármű mögötti területet. A monitor szélesebb (50°) látómezőt biztosít, illetve gyenge fényviszonyok mellett is kiváló látási viszonyokat teremt.
Az új Range Rover Evoque emellett a világon elsőként alkalmazza azt a Ground View technológiát, amely a felső érintőképernyőre vetített kép segítségével gyakorlatilag átlátszóvá teszi a motorházfedelet, megjelenítve a jármű előtti terület 180 fokos képét. A Land Rover 2014-ben bemutatott Átlátszó Motorházfedél technológiáján alapuló megoldás különösen hasznos, ha problémás helyen kell parkolnunk, magas járdaszegélyre kell felállnunk, vagy kemény terepen haladnunk.
A Jaguar Land Rover egymilliárd angol fontos beruházással segítette elő a modell megszületését és piacra kerülését, ismételten hitet téve a brit autóipar mellett. A beruházás keretében 110 millió fontot fordítottak arra, hogy a vállalat halewoodi üzemében létrehozzanak az ultramodern, rugalmas gyártósort.