Extreme E
Az elektromos SUV-ok prototípusainak tesztelése már kezdetét vette. A Formula E sorozat szervezői által életre hívott, 2021-ben induló széria különlegessége, hogy az elektromos hajtás és a zéró lokális kibocsátás miatt akár természetvédelmi területeken is tarthatnak versenyeket.
Valamennyi Extreme E csapat ugyanazzal a szabvány felszereléssel áll rajthoz, amit a Spark Racing Tecnology szerel össze, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering biztosítja. Már több gyártó is kifejezte érdeklődését a sorozat iránt, biztosan az indulók között lesz a Mercedeshez köthető HWA, az Audihoz köthető ABT Sportsline és a Venturi is.
„Az Extreme E-SUV ODYSSEY 21 járműhöz hasonlót eddig még soha nem láttunk az autósportban. A csúcstechnológia és a Continental által kifejlesztett abroncs design eredményeként egy elképesztő konstrukció született meg, amely bolygónk legkeményebb és legváltozatosabb helyszínein is képes a legmagasabb teljesítményt nyújtani. Legyen szó a Déli Sarkról, a Himalájáról, az Amazonas, a Szahara, vagy az Indiai Óceán szigeteinek térségéről, ez az autó nem csak az autósportok rajongói előtt csillogtatja meg az E-SUV-ok tudását, hanem azoknak is érdekes lehet, akik egy elektromos SUV megvásárlásával szeretnének hozzájárulni bolygónk megmentéséhez” – jegyezte meg Alejandro Agag, a Forma E ügyvezető igazgatója.
A német Continental a 2021-ben induló Extreme E hivatalos partnere és egy nyári, illetve egy téli off-road abroncsot fejlesztett ki a versenysorozat számára. Az indulóknak két szett nyári és téli gumiabroncs fog a rendelkezésükre állni.