OBB

Benzingőz a gönyűi kikötőben

2014.08.13.

Jó hatással van a bővülő járműipar a diák- és sportéletre, sorra alakulnak a versenyautó-építő teamek.

A BME Formula Racing Team villanyautója A szerző felvétele

Mindenütt van már csapat, ahol erős a járműipar vagy (és) szakképzés, nem véletlen, hogy Győr és Kecskemét mellett Miskolc egyetemistái is építettek autót, az úttörő BME pedig már kilencedik járművét mutatta be. Idén is lesz hazai megmérettetés, nyilatkozta Katona Gellért a Formula Racing Team kapitánya, aki elmondta, hogy 2007-as alakulása óta 450 diák vett részt, az autóépítésben, melynek keretében sok szakdolgozat is készült már ebben a témakörben. Vagyis elérte célját a mozgalom: az FRT eddig 5 benzines és 4 villanyautót épített, az elsőt éppen az akkori tanszékvezető és több hallgató megállapodásának eredményeként. Azóta Palkovics László államtitkár lett, Bári Gergő pedig a Túraautó Világbajnokságon (WTCC) sikeres Michelisz Norbert versenymérnökeként dolgozik, Csütörtöki Tamás a Formula Student Hungary ötödik magyarországi futamát szervezi az X-Meditor vezetőjeként.

Másodpercek alatt betelt a nevezési lista

A Győr-Gyönyű verseny népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy kevesebb mint három másodperc alatt telt be a nevezési lista, ennyi idő alatt gyorsul százra az egyetemisták gépe is. Nem steril konferenciateremben, hanem a Budapesti Műszaki Egyetem járműtanszékének műhelyében ismertették az V. Formula Student Hungary futamának programját, melyen tizenöt ország 44 csapata vesz részt. A Győr-Gönyű kikötőben augusztus 21 és 24 között megrendezésre kerülő versenyre öt magyar egyetemi és főiskolai csapat nevezett, van amelyik benzines, van amelyik villamos hajtású autóval és van amelyik saját fejlesztésű motorjával indul.

A Formula Student sorozat alapvetően konstruktőri verseny, a hangsúly főként az alkalmazott technikákon, technológiákon és csapatfellépésen, nem pedig a sebességen, vagy a fej-fej melletti küzdelmen van. Ennek ellenére nem teknőstempóban mennek, mert például a BME Formula Racing Team villanyautója álló helyzetből három másodperc alatt éri el a százas tempót, miközben helyt kell állnia a tartóssági és takarékos fogyasztási próbán és a csapattagoknak komplett pénzügyi, valamint kivitelési tervet is be kell mutatniuk.

Négykarikás támogatás futamnak, csapatoknak

Az Audi Hungaria ismét főszponzora a Formula Student versenynek, illetve a győri egyetem SZEngine és Arrabona Racing Team csapatát, valamint a budapesti BME FRT-t is támogatja.  „A Formula Student Hungary főszponzoraként felvehetjük a kapcsolatot fiatal, műszaki érdeklődésű mérnökökkel, akiket megnyerhetünk vállalatunk számára“, - mondta Thomas Faustmann, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezető igazgatója. „Az Audi Hungaria számára ez világos stratégiai előnyt jelent. A Formula Student versenysorozat a résztvevőknek bepillantást nyújt egy nagyvállalat folyamataiba. Pontosan azon képességekre van itt szükség, amelyekre szakképzett munkatársainknak is munkájukhoz. A mai sikeres mérnököket a szakmai tudáson felüli kompetenciáik különböztetik meg a többiektől.“

Friss gondolkodás versenypályán, munkahelyen

Dr. Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője elmondta, hogy vállalatuk nemzetközi szinten több mint tíz éve támogatja Formula Student mozgalmat, mert fontos, hogy jól képzett és friss gondolkodású egyetemisták versenyezzenek pályán és munkahelyen. A National Instruments idén különdíjjal is értékeli a legjobb mérési és automatizálási ötletet bemutató csapatot.

Ez nem show biznisz, hanem az ipar, az oktatás, a tudomány és a politika találkozása, ennek megfelelően minden ágazat magas szinten képviseli magát a versenyeken és támogatóként is. A verseny tulajdonképpen egy jól megtervezett sportautó legyártásának és értékesítési tervének kombinációja. A csapatoknak az alapkoncepciónak megfelelően széria érett prototípust kell elkészíteniük, melynek fő piacát a nem professzionális pilóták jelentik. Az autóknak nem csak gyorsnak és megbízhatónak, de árában is piacképesnek kell lenniük.

Moszkvával bővül a globális versenynaptár

Érdekessége a magyar futamnak, hogy egy kategóriában, egymás ellen indulnak a hagyományos, belsőégésű és a villanymotoros járművek. A dinamikus versenyszámok csúcsa az endurance futam, melyben az egy kilométeres versenypályán 22 kilométert kell megtenniük a versenyzőknek, itt a tüzelőanyag–takarékosság mellett az állóképességet is vizsgálják és természetesen az időt is mérik Az első versenyt az USA-ban rendezték 1981-ben, hat csapat részvételével, azóta hatszáznál több Formula Student csapat alakult világszerte, futamokat rendeznek az angliai Silverstoneban (1998 óta), a németországi Hockenheimben (2006 óta), az ausztriai Spielbergben (2009 óta), a spanyolországi Circuit de Catalunia-n (2010 óta), az olaszországi Fioránóban (2005 óta) és a csehországi Hradec Králové-ban (2013 óta). A versenynaptárba bekerült a Formula Student Hungary, melyet immár ötödször rendeznek meg a Győr-Gyönyű kikötőben, melyet egy új helyszín, Moszkva követ majd.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Súlyos büntetést kockáztat.   ..
2024.04.20
Öt henger, V-alakban. A valaha volt egyik legbizarrabb motor. ..
2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....