eredmény

„Bízzunk a márkában, bízz benne Te is” - Interjú Bálint Zsófia Peugeot márkaigazgatóval

2019.02.15.

A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik gyártmányait, itthon is sokan lelkesednek érte, ám ennek ellenére a hazai eladási tabellákon rendre a német márkák mögött végez. Bálint Zsófia, a magyarországi Peugeot vezetője többi között e kérdésre is kitér az elmúlt esztendő értékesítési teljesítményét értékelő interjúban.

autoszektor.hu : Tavaly tovább bővült a magyar autópiac. Milyen évet zárt a Peugeot? Elégedett?

B. Zs.: 2018-ban az új autók piacán majdnem 4000 Peugeot modell talált gazdára, ami az átlagos, 17 százalékos növekedésnél magasabb: 20,25 százalék az előző évhez képest, így 2,5 százalékra nőtt piaci részesedésünk. Különösen jó eredménynek tartom, hogy a személyautó-fronton elért több mint 32 százalékos értékesítési növekedés a rangsor első 20 márkája közül a legdinamikusabbnak számít. Úgy gondolom, mindez elsősorban a kiskocsiktól a haszonjárművekig terjedő, széles és fiatal modellpalettának köszönhető. Közülük is kiemelkedően szerepelnek szabadidős járműveinek: a hazai autósok fűtött SUV-kereslete tavaly is találkozott a Peugeot kínálatával. A három szabadidős terepjáró-típus (2008, 3008, 5008) tette ki a személyautó-eladások felét. Ami a haszonjárműveket illeti, e forgalom a piaci átlagot meghaladóan az értékesítések 41 százalékát adták, ezen belül a Boxer és a Partner márka a legkeresettebb: azok a haszonjármű-eladások több mint felét tették ki. De jön fel a Toyotával kooperációban gyártott Traveller kisbusz is, amelyet a munkásszállítótól a luxuskivitelig sokféle felépítménnyel kínálunk. Mindent együttvéve számaink pozitívak, de persze mindig lehet többet, jobbat. A piaci verseny elvárásai nagyok, főként, ha azt veszem figyelembe, hogy a hozzánk hasonló nagyságú szomszédos országokban a Peugeot-eladások magasabbak.

autoszektor.hu: Azt akarja mondani, hogy Peugeot márkában itthon is jóval nagyobb az eladási potenciál? Mi hiányzik hozzá?

B. Zs.: Ha megnézzük a hazai eladási számokat, láthatjuk, hogy a német márkák hosszú évekre visszamenően, rendre megelőzik a franciákat. Az okok sokrétűek, de szerintem alapvető, hogy nálunk a német műszaki kultúra hagyományszámba menően mindig nagy becsben áll, ennél fogva a magyar autósok körében általános nézet, hogy a német négykerekű „über alles”. Én viszont állítom, hogy a Peugeot modellek versenyképesek, korszerűség, minőség, dizájn tekintetében a legjobbakkal is állják a versenyt. A reklámszlogen alapján úgy is mondhatnám: „bízzunk a márkában, bízz benne Te is”! És ez nem valamilyen üres marketingszöveg. Luxusterepjáróink vevői között egyre többen vannak olyanok, akik német prémiumokból ültek át e modellsorozat volánjai mögé, még hozzá úgy, hogy a legmagasabb felszereltséget kérték. Jelzésértékű, hogy minden Peugeot személyautóra 5 év garanciát, a haszonjárművekre pedig további négy évre kiterjeszthető jótállást nyújtunk. Az átlagosnál kedvezőbb feltételeket kínáló Peugeot-CASCO már évek óta elérhető a jelenleg 30 márkakereskedést és szervizt tömörítő országos hálózatunkban. Az is lényeges fejlemény, hogy a hatékonyabb eladás utáni szolgáltatások érdekében nagy erővel folyik a szervizhálózat digitalizálása, ennek részeként, 2018 októbere óta ügyfeleink vásárlási és javításokkal kapcsolatos adatait – az uniós elvek, az úgynevezett GDPR szabályok szerint – kollegáink táblagépekkel rögzítik.

autoszektor.hu: Lehet tudni, milyen a magyar Peugeot autós? Mit díjaznak?

B. Zs.: Marketingfelméréseink szerint többségük városlakó, harminc évesnél idősebb, tanultabb, sok közöttük a nő. Igényesek, előnybe részesítik az extrákat, tetszik nekik a Peugeot-dizájn. Jó példa erre a nemrég bevezetett vadonatúj középkategóriásunk, az 508-as. E limuzin-osztályban inkább a konzervatív forma a jellemző, de a Peugeot most ismét felrúgva a szabályokat kupés vonalakat követő, merész avantgarde megoldásokkal rukkolt elő. Így például a vezetőt körbeölelő, „pilótaülés”, az i-Cockpit immár harmadik nemzedéke messze nem tipikus kocsi-belső. A már korábbi modelljeinkből ismert kis átmérőjű kormány és a hagyományostól eltérően kialakított műszerfal mellett újszerű a vezetést segítő kapcsolók elrendezése. Ergonomikus, de hat a vezetői érzelmekre is. A nemzetközi piacok visszajelzései elismerőek, jómagam most kíváncsian várom, mit szól hozzá a javarészt fizetőképes, üzletemberekből álló, céges magyar vevőköre.

autoszektor.hu: Érintette-e a márka magyarországi tevékenységét, hogy a PSA csoport tavaly felvásárolta az Opelt? Hogyan kooperálnak itthon?

B. Zs.: Magyarországon a Peugeot és a Citroen márkákat az Emil Frey csoport importőreként forgalmazzuk, az Opel maradt leányvállalati statusban. Tudni kell azonban, hogy a három márka pozíciója, ügyfélköre, árképzése egymástól eltérő. Konszernszinten, a PSA hierarchia szerint legfelül a most kibontakozó prémiummárka, a DS áll, utána a Peugeot következik majd így tovább. Kapcsolatban vagyunk a testvércégekkel, de ez nem változtat azon, hogy az Opel továbbra is versenytársaink egyike.

autoszektor.hu: A Peugeot tekintélyes dízelgyártó, de mostanában a piacokon végigseprő dízelellenesség visszavetette a gázolajos járművek európai forgalmát. Hogyan érintette ez a trend a márka pozícióit itthon?

B. Zs. Azt mondhatom, hogy a változás nem jelentős, sőt tavaly 1 százalékot növekedést könyvelhettünk el, vagyis a piaci átlagnál (32,2 %) kétszer annyi (63,13 %) ment el ezekből a Peugeot kocsikból. De az is tény, hogy 2012 óta nálunk is csökkent a dízel, mintegy 9 százalékkal. Hangsúlyozom ugyanakkor, hogy a mai Peugeot dízel a beépített részecskeszűrő és a többi csúcstechnika jóvoltából környezetbarát, teljesíti az idevonatkozó emissziós normákat, ugyanakkor takarékos és dinamikus. A fejlesztési híradásokból úgy látom, jócskán lehetnek még tartalékok, bízom benne, hogy a nem egyszer hisztérikus dízelellenesség csillapodik.

autoszektor.hu: Remélhetően a piac előbb-utóbb józanul mérlegeli majd a dízeleket, de manapság gyakorta hallani, hogy jön a hibrid- és az e-autó. Az idén lesznek már ilyen újdonságaik?

B. ZS. Egyelőre maradnak a hagyományos belső égésűek. Legközelebb, január végétől az év haszonjárművének választott új Partner pickuppal találkozhatnak vevőink. Utána megjelenik az új 508 SW, vagyis a legnagyobb Peugeot személyautó kombi változata. Természetesen mi is nagyban készülünk az elektromos startra. Először, legkorábban az év végén a 208-as e-változata, utána pedig 3008-as és az 508-as hibrid típusai lépnek színre.

HEIMER GYÖRGY

Névjegy

 

Bálint Zsófia (51 éves) több mint két évtizede dolgozik a Peugeot hazai érdekeltségénél. Sajtófőnökként kezdte, volt marketingvezető, 2016 óta pedig márkaigazgató. Mint fogalmazta, kihívásnak tekinti a piaci versengést, legfőbb céljának tekinti, hogy tovább öregbítse a Peugeot hírnevét, újabb ügyfélkört nyerjen az oroszlános márka számára. A közgazdász végzettségű, franciául, angolul beszélő igazgatóasszony családos, egy fiúgyermeke van, szabadidejében – már csak fizikai kondíciójának megőrzéséhez – síel, tornázik, turistáskodik, de örömmel jár színházba és moziba is. Jelenleg szolgálati autóként egy új 508-ast hajt, amelyet, mint elárulta, nemcsak franciás eleganciájáért, hanem dinamikus menettulajdonságai miatt is kedvel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....