Suzuk Swift

Boosterjetek Esztergomból

2016.09.28.

Felgyorsult a gyártási és modellváltási tempó a Magyar Suzukinál, így egyre több újdonsággal kerül fel a toplistára az esztergomi japán márka.

                                                                                                                  A szerző felvételei

Sokszínű modellek

A legnagyobb magyar parkolóban nem sokáig állnak az autók, mert hamarosan kamionra vagy vasúti kocsira pakolva utaznak, olykor több ezer kilométert, jelentős részük hajózik is. Persze így sem üres soha a 7500 férőhely, csak cserélődnek a placcon az autók, méghozzá egyre gyorsabb tempóban. Napjainkban már percenként gördül le a gyártósorról egy-egy új Suzuki. Egymást váltogatják a a Swift, Vitara és immár a legújabb SX4 S-Cross modellek a tusolóban, ahol a 168 szerelési pont után átesnek az utolsó ellenőrzéseken. A felületek simogatós és vizuális átvizsgálása után már csak a szigetelést tesztelő zuhanyeső következik, aztán irány a rakodótér, ahol próbakör után ügyesen manőverező sofőrök parkolják le a különböző színű autókat.

Nem álcázás, csak védőfólia

Van, amelyikről nem látni, hogy milyenre fényezték, mert a távolabbi piacokra gyártott darabokat alaposan lefóliázzák. Ezek általában jobb-kormányos autók, melyek Japánba, Ciprusra, vagy éppen Nagy-Britanniába kerülnek. Tavaly 185 ezer autó készült Esztergomban, idén 210 ezret is meghaladhatják, annak ellenére, hogy márciusban és augusztusban is új modell sorozatgyártása elindult a Magyar Suzukinál, ami azért lassítja a tempót. Jelenleg 3100-an dolgoznak a sorokon, ahol egyre több a robot.

Acéltekercsből S-Cross

A hároméves korszerűsítési program keretében a teljes hegesztősor megújult, jelenleg a Magyar Suzukinál 723 robot dolgozik, ebből 500 a karosszériákat hegeszti. A húsztonnás lemeztekercsekből másfél nap után lesz kész autó. Az összehegesztett és fényezett karosszériából három és fél óra alatt lesz komplett autó: ennyi idő alatt kerülnek bele kábelkötegek, kárpitok, üvegek, az ülések. Közben persze műszerfalat és motort is kap a kocsi: az autógyári házasság a 41-ik szerelési pontnál köttetik.

Ezután már igazán gördülékeny lesz a folyamat, melynek során kerekeket is kap minden autó. A Swift és a Vitara mellett egyre gyakoribbak a soron a 2016-os SX4 S-Cross modellek, melyek jó reménnyel kecsegtetnek a legnépszerűbb szegmensben.

Hódító magyar Suzukik

A sportterepjárók vagy éppen crossoverek itthon is egyre keresettebbek, nem véletlen, hogy az új Vitara indulásakor több hónapos volt a várólista, ami azért ritkaság a mai piacon. Az eddig jelzések alapján az S-Crossra is hasonló diadalmenet vár, ami tovább erősíti a Suzuki pozícióját a piacokon, itthon ráadásul tartósan első lehet a toplistán. A márka sikerét jelzi, hogy már szeptemberben túllépte tavalyi éves mennyiségét. Tóth Péter elmondta, hogy az első nyolc hónapból ötször első helyre került a magyar piacon, ráadásul az összes Celerio itthon van, nem úgy, mint az 500-as Fiat, melynek többsége re-export. Nem jó jel, hogy tovább nő a használtak importja, biztató, hogy a Suzuki kereskedésekben egyre több a más márkától átpártoló vevő.

Karakteres arc

Krisztián Róbert operatív igazgató szerint az S-Cross több mint facelift, mert az autó nem csak formájában, de erőforrásaival is megújult: a korábbi benzines szívómotorokat Boosterjet turbók váltották fel, természetesen mind EURO6-os környezetvédelmi besorolású. A háromhengeres és ezer köbcentiméteres teljesítménye 112 lóerő, a négyhengeres 1,4 literesé 122, vagy 140 lóerő, utóbbi kettő rendelhető 6 fokozatú kézi kapcsolású, vagy automata sebességváltóval és All Grip összkerékhajtással. Az 1,6 literes turbódízel (120 LE/320 Nm) változatlan, itt 6 fokozatú dupla kuplungos váltót és ehhez All Grip összkerékhajtást lehet kérni. A feltöltős technológiában komoly tapasztalata van a Suzukinak, hiszen Japánban százezer számra gyártott ilyeneket a 660 köbcentiéteres kei kategóriás minikhez.

Új színek a palettán

Az első SX4-es és testvérmodellje, a Fiat Sedici 2006-ban mutatkozott be, a 2013-ban bemutatott második generáció már csak Suzuki jelvénnyel készült, ez már tágasabb, és sportterepjárósabb lett. Esztergomban augusztustól már a harmadik nemzedéket gyártják. Hárshegyi János marketing vezető szerint a Vitarához hasonlóan az új S-Cross is nyerő arc, a cég megfogalmazása szerint erőteljes és merész megjelenésű. Az eddigi hat szín mellett négy újjal bővül a választék. A biztonságot szolgálja a radaros tempomat, és az új S-Cross megjelenését javítják a ledes fényszórók, a nagyobb méretű keréktárcsák, terepjáró-képességét a 165-ről 180 milliméterre növelt hasmagasság is javítja.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....