Bosch

Bosch: biztonság a jövő autójában

2018.04.21.

A hálózatba kapcsolt járművek számának rohamos növekedésével együtt bővül az új digitális szolgáltatások iránti piaci igény és fogyasztói kereslet is – becslések szerint 2020-ra már csaknem 250 millió ilyen jármű közlekedhet világszerte. A Bosch a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjének, s az egyértelmű prognózisoknak megfelelően szolgáltatások egész sorával szavatolja a biztonságos és stresszmentes közlekedést.

A Bosch egy Cadillac Escalade műszaki alapjaira épült koncepcióautóban mutatta be új, átfogó kijelző és kijelzőkezelési megoldását. A sofőr és a járműve közötti „ember-gép-interfész” (HMI) öt darab, egymással összehangolt képernyővel teszi biztonságosabbá és még inkább stresszmentesebbé az autózást, hogy az alapvető funkciók kezelése a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a forgalomról. Úgynevezett cockpit-kamera és hangfelismerő szoftver is azonosítja a vezetőt, automatikusan betöltve az ülésekre és a külső visszapillantó tükrökre vonatkozó személyes beállításait, illetve akár a kedvenc, személyre szabott zenei lejátszólistáját is.

A sofőr hangvezérléssel, vagy érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló kezelőfelületről vezérelheti az infotainment és a navigációs rendszereket, valamint a légkondicionáló berendezést, miközben tekintetét mindvégig az úton tarthatja, csökkentve ezzel a lehetséges közúti balesetek számát.

Bukkanót követő közlekedési torlódás, vagy épp az úttest rosszul belátható szélén hirtelen feltűnő gépkocsi? Ha a járművek kommunikálhatnak egymással és környezetükkel, „kölcsönösen” figyelmeztethetik egymást a kritikus menethelyzetekre, amivel akár életeket is meg lehet menteni. A Connectivity Control Unit (CCU) formájában a Bosch olyan hálózati hardvert fejlesztett ki, amely központi fedélzeti egységként szabályozza a jármű Vehicle-to-X (Vehicle-to-Everything, azaz a „jármű mindennel”) kommunikációját. Legyen éppen szó WLAN, LTE, vagy DSRC-hálózatról, a Vehicle-to-X CCU-technika minden használatos kommunikációs szabványnak megfelel, ráadásul a világ minden részén alkalmazható.

A hálózatba kapcsolt járművek számára elengedhetetlen az adatvédelem, amely a nem kívánatos külső behatolások ellen véd. A Bosch ezen a területen többlépcsős megközelítésre támaszkodik mind a hardver, mind a szoftver tekintetében, hogy a jövő egyre inkább hálózatba kapcsolt járműveiben is fenn tudja tartani az adatvédelem olyan magas szintjét, mint amit ma kínál.

A Bosch leányvállalata, az ESCRYPT Behatolásérzékelő és -megelőző rendszer (Intrusion Detection and Prevention System; IDPS) különleges biztonsági szoftvere segítségével például időben fel lehet ismerni és elemezni a hálózatba kapcsolt járművek elleni potenciális kibertámadásokat. Ennek megfelelően gyorsan és hatékonyan hajthatók végre a megfelelő ellenintézkedések akár egyes gépkocsik, vagy akár teljes járműflották esetében egyaránt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.05.23
Egy balesetnek nincs értelme – oka van – de utólag lehet értelmet adni neki, olyan tanulságok....
2018.05.23
A légszennyezettség miatt korlátozást vezetnek be az Euro 6-osnál régebbi dízelüzemű járművek....
2018.05.23
A több mint 600 lóerős, dupla motoros gép 1987-ben indult a Pikes Peak hegyi versenyen az Egyesült....
2018.05.23
Könczey Elemér Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.05.23
A negyedik nemzedékébe lépő SAV (Sports Activity Vehicle) modell prototípusait a világ....
2018.05.23
- Emeli bruttó 6 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 6 forinttal a gázolaj literenkénti....
2018.05.23
A Magyar Biztosítási Alkuszok Szövetségének tagjai idén is értékelték a biztosítótársaságok....
2018.05.23
Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró....
2018.05.23
- Többnyire alkalmi mezőgazdasági munkából élő roma férfiak és nők a kedden délután történt....
2018.05.23
Egy újabb alternatív üzemanyaggal működő Euro 6-os motorváltozatot vezet be a Scania az új....