gumiabrocs-gyártás
A Bridgestone 5 éve mutatta be a technológiát a Franfurt Auto Show-n, az a verzió még hangszenzort használt, s annak segítségével számította ki a terhelést és azokat a külső erőket, amik a gumira hatottak. A CAIS 2 egy új, gyorsulási szenzorral is kiegészült, mely felismerte az út felületi adottságait. 2014-ben mutatkozott be a CAIS 3, mely már a gumi kopását is képes volt monitorozni.
Kifejezetten az abroncsokat megcélozva, ez a rendszer már a gyorsulási szenzorra támaszkodik, melyet a gumibelső falán helyeztek el, s egy szabadalmaztatott elektromágneses generátorból nyeri az energiáját. A feladata annyi, hogy monitorozza a gumi magas frekvenciájú rezgéseit, és elküldje azokat a központi modulhoz, mely az autó belsejében helyezkedik el.
Ott az adatokat feldolgozza az agy és lefordítja az aktuális útviszonyok nyelvére, ily módon hét különböző állapotot vázol fel: száraz, félszáraz, nedves, latyakos, friss hóval borított, letaposott hóval borított és jeges útszakaszok. Ezeket az információkat aztán eljuttatja a vezetőhöz, aki így mindig a lehető legaktuálisabb útviszonyokról kap jelentést.
A Bridgestone távlati tervei közt az is szerepel hogy később majd ezek a rendszerek meg is osztják a mögöttük haladóval az információkat, de ehhez persze az kell, hogy minden autóban legyen CAIS.