Bridgestone

Búcsú a szezonális abroncscserétől – Bridgestone Weather Control A005 bemutató

2018.11.08.

A globális piacvezető pozícióban lévő gyár 15 ezer európai autós megkérdezésével fejlesztett újdonsága közlekedésbiztonsági és kényelmi szempontból is megfontolandó alternatíva nemcsak hazánkban, hanem az öreg kontinens legtöbb országában. Legfőbb konkurensével összehasonlítva teszteltük a Bridgestone új fejlesztésű négyévszakos abroncsát, a Weather Control A005-öt.

Szerző: Horváth Miklós

Rendhagyó bemutatón ismertette meg a japán abroncsgyártó idehaza a mintázatában és összetételében is megújult négyévszakos abroncsát, jól időzítve, a szezonváltási abroncs-csere roham előtt. Még mielőtt a részletek taglalásába kezdenék, leszögezném, hogy nem tartozom az egész évben egyetlen abroncsot használók táborába elvi és tapasztalati okokból, de ezúttal vállalom, hogy most már nem félnék négyévszakos abroncsot használni.

A négyévszakos abroncsok Európában és Magyarországon is egyre népszerűbbek. Hazánkban az év első 8 hónapjában 42 százalékkal több ilyen termék kelt el, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A Bridgestone részesedése az eddig eladott 2,6 millió darabos eladásból 3 százalék, várakozásuk szerint ez a szám néhány éven belül a 10 százalékot is meghaladja. Fotó: Bridgestone Magyarország Kft.

Az elvi okot a svájci bicska példáján keresztül tudom magyarázni, melynek hiába van esetenként tucatnyi funkciója, érthető okokból mellőzném a használatát hajvágás vagy bicikliszerelés esetén. A tapasztalati okom pedig nem más, mint egy budai, hegyvidéki lakhely, melynek megközelítése még téligumival szerelt autóval is nehézkes, ha letaposott havon, vagy jeges úton kell közlekedni.

Az új négyévszakos 64 különböző méretben, 15-20 col mérettartományban érhető el

Németh Gergely, a Bridgestone Magyarország Kft. műszaki főmunkatársa nemcsak megerősítette a fenti véleményemet, hanem gyártói oldalról is kifejtette, miért jelenti az abroncsgyártás legnagyobb kihívását a négyévszakos abroncsok fejlesztése. A szakember elmondta, sokkal egyszerűbb lenne a gyártóknak egy téli és egy nyári keverékkel operálni, hiszen az abroncsok szélesebb spektrumú teljesítmény igénye rendkívül komplex mérnöki munkát és gyártási protokollt igényel. A négyévszakos abroncsok (beleértve a Weather Control A005-t is) továbbra sem teljesítenek jól szélsőséges időjárási viszonyok között, azonban Magyarország kontinentális éghajlata majdnem egész évben optimális körülményeket biztosít ezeknek a gumiknak.

Németh Gergely (középen) - a Bridgestone Magyarország Kft. műszaki főmunkatársa, (balról) Károlyi Katalin - Marketing vezető, (jobbról) Hunyadi Szabolcs - Értékesítési vezető

A Bridgestone felmérése szerint az európai lakosok 42 százaléka olyan éghajlati viszonyok között él, ahol biztonsággal használható a négyévszakos abroncs, mely arány a teljes lakosság 46 százalékát, valamint az abroncspiac 56 százalékát fedi le, tehát az éghajlat a legerősebb piacbefolyásoló tényező a térségünkben. Továbbá a Weather Control A005 fejlesztéséhez a Bridgestone figyelembe vette 6 ország 15 ezer végfelhasználójának visszajelzését az abroncsokkal kapcsolatos érzelmi és funkcionális elvárások tekintetében, mely alapján a következő fejlesztést befolyásoló szempontok kerültek előtérbe. A megkérdezettek szerint az érzelmi aspektusok között a nagyobb, és egész évben meglévő biztonságérzet mellett a kényelmet, azaz az állandó abroncs cserékkel bajlódás mellőzését részesítik előnyben, az abroncs teljesítményét illetően pedig a vizes és havas úton nyújtott tapadást és a magas élettartamot tartják fontosnak.

A római tervezőközpontban készült A005-ös abroncs a fentiek tükrében magasabb szilikatartalommal rendelkezik, ezáltal alacsonyabb a gördülési ellenállása és magasabb az élettartama az elődmodellhez (A001) képest. V-alakú mintázata és Z-vágatú lamellái havas úton biztosítanak jobb kapaszkodóképességet, továbbá a vállblokkok közötti szélesebb vízelvezető csatornákkal a vizes úton tapadást javították a mérnökök.

A legfőbb konkurenssel, a Michelin CrossClimate+-szal végzett összehasonlítás és a TÜV által végzett tesztek alapján kijelenthető, hogy a Weather Control A005 kategóriája legjobb teljesítményét nyújtja  vizes úton, és a minősített, „3 hegycsúcs, hópihe” (3TPMSF) tanúsítvánnyal is rendelkezik. Mindezek eredőjeként a CrossClimate+-hoz képest vizes és havas úton a felhasználó számára 10 százalékkal (3, illetve 2 méterrel) rövidebb fékutat, és a márka prémium nyári abroncsával (Turanza T005) azonos futásteljesítményt ígér a gyártó.  

A tesztnapon erről személyesen is meggyőződhettünk. A Bridgestone és az említett vetélytársának négyévszakos abroncsával szerelt Volkswagen Golfokkal vizsgáltuk műgyantás felületen a gyorsítást és a kapaszkodóképességet 8 százalékos emelkedőn, az oldalirányú tapadást vizes és csúszós felületen kanyarodás közben, valamint vészfékeztünk medencében, górcső alá véve az aquaplaning jelenséget is. A Bridgestone gumikkal szerzett tapasztalatok a szakújságíró csapatot határozottan meggyőzték, a nagyobb sebességnél is jobb tapadást és szemmel látható féktávolságbeli különbségeket észleltünk.

Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Csehország, Szlovákia és Magyarország értékesítési vezetője elmondta, hogy a Weather Control A005-ös már az idei évtől 64 méretben, 15-20 hüvelykes átmérővel kapható, lefedve a piacon megtalálható személyautó és szabadidő-autó kínálat 95 százalékát, és jövő évtől tovább bővül az elérhető kínálat. Árazás tekintetében fontos tudni, hogy a Bridgestone négyévszakos abroncsa átlagosan 15-20 százalékkal kerül többe a nyári keverékűhöz képest, de ezt a többletköltséget a szezonváltáskori átszerelések mellőzésével könnyen megspórolhatjuk.

A szezonváltáskori abroncscseréktől (utómunkálatokkal együtt akár évi 20 ezer forintba is kerülhetnek) így már nem lesz nehéz megválni, a legfőbb erény azonban, hogy nem kell kompromisszumot kötni menetbiztonság terén!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....