elektromobilitás

A budai lankákon futtattuk meg az új Audi e-tront - villanymozdony

2019.05.18.

Porsche Inter Auto Hungaria VIP-ügyfelei a húsvét előtti hétvégén először vezethették az új Audi e-tront, Győrtől Szegedig számos vendég élt is a kivételes lehetőséggel a budai kongresszusi központban tartott színvonalas rendezvényen.

Jó hangulatú társasági eseményt kerekítettek a szervezők az Audi e-tron bemutatójából, az ország különböző szegleteiből érkeztek VIP-ügyfelek Budára, a kongresszusi központba. A vendégeket fogadó hoszteszek a várható program ismertetésén túl tesztvezetésre is regisztrálták az arra vállalkozókat és belőlük nem volt hiány. Az est főszereplőjén az Audi e-tronon túl ki lehetett próbálni az ugyancsak nem túl régen érkező új zászlóshajót, a Q8-ast, a Q3-ast és a legkisebb, az A1-es Audit is.

Magabiztos formavilág

Természetesen az elektromos jövőautó volt a legkapósabb, de a vendégek között szép számmal akadtak olyanok is, akik még nem vezeték a Q8-ast sem. E sorok írójának ehhez már volt szerencséje, mint ahogy a további két modellhez is. Igaz, a Q3-as még egészen friss élmény volt, bár a szegedi premierről már hírt adtunk, még csak ez alkalommal, Szeged és Budapest között próbálhattuk ki a szerethető, jól felszerelt modell. Mindent rendben találtunk, talán a távolságkövető tempomat az, amit hiányoltunk a Q3-astesztautóból.

Vissza az e-tronhoz. Az est házigazdájaként Szilasi-Horváth Csaba, a Porsche M5 értékesítési vezetője köszöntötte a megjelenteket és bemutatta a többi igazgatót. Mozolai Gábort a Porsche Pest, Varga Viktort, a Porsche M5 és Porsche Szeged, valamint Radnóti Zoltánt Porsche Győr első emberét. Utóbbiak saját meghívott vendégeiket köszöntötték és kívántak nekik jó szórakozást az estére, amihez minden feltétel tökéletesen adott volt.

Radnóti Zoltán, Varga Viktor, Mozolai Gábor és Szilasi-Horváth Csaba

Nem volt könnyű döntés a szervezőktől, hogy hány e-tront állítsanak be a kongresszusi központba és hányat mozgassanak előtte, körülötte tesztautóként. Kis túlzással, sorba kellett állni ahhoz, hogy beleülhessünk a statikus bemutató egy szem fehér modelljébe, persze a várakozást egyáltalán nem volt teher, olyan pazar volt a gasztronómiai felhozatal.

A szakmán kívül nem sokan tudják, hogy az ingolstadti konszern első tisztán elektromos hajtású, sorozatgyártásban készülő modelljében, az Audi e-tronban két Győrben gyártott elektromotor biztosítja a meghajtást. A sportos, családi és szabadidős célokra egyaránt alkalmas autó magyar indulóára 28,1 millió forint, így az elektromos autós állami támogatásba nem fér bele...

Hátulnézet

Az Audi e-tron hossza kis híján öt méter, egészen pontosan 4901 mm, szélessége 1935 mm, magassága pedig 1616 milliméter. Helykínálata és kényelme megfelel a márka tipikus felső kategóriás modelljének. A kocsi bőséges teret kínál öt személynek és poggyászaiknak – a csomagtartó 660 liter, ami az e-tront hosszú utazásokra is alkalmassá teszi.

Az ár után a második legfontosabb persze a hatótávolság, a WLTP szabvány szerint egy feltöltéssel több, mint 400 kilométert képes megtenni, ami a mai e-utók között nagyon jónak számít. Nulláról százra 5,7  másodperc alatt gyorsul fel a kocsi, végsebességét pedig 200 kilométer/órában maximálták. A két elektromos motor 300 kW rendszerteljesítményre képes, 664 Nm maximális nyomatékkal. 

30 alatt

Ennek a tudásnak természetesen csak egy töredékét próbálhattuk ki a budai lankákon, egyrészt lakott területen belül autóztunk, másrészt szemerkélt az eső és nem akartuk "eldobni a nagy vasat". Az előválasztó kar kapcsolásával az elején kicsit meggyűlt a bajunk, így nem is sikerült az előttünk induló e-tron nyomába eredni, de utána már ment minden, mint a karikacsapás.

A szervezők kétféle útvonalat jelöltek ki, az egyik a Budakeszi úton vitt és egy Zugligeti úti hurokkal fordult vissza, a másik bő 3 kilométeres volt, a Budai Gesztenyés Nagyvendéglőig tartott – és persze vissza. Legyen elég annyi, hogy nagyon tud menni az e-tron, a jobboldali pedál lepadlózásával ülésbe préselődik vezető és utas egyaránt. Gyengécske helyismerettel természetesen nem vagánykodtunk, az viszont bátran kijelenthető, hogy az autó jól vezethető, dinamikus és futóműve, úttartása is hibátlan. Kollégám nálam jóval hamarabb és jóval messzebb vezette már az Audi e-tront, benyomásairól ide kattintva olvashatnak.

Benézők

Az Audi több töltési változatot is kínál első sorozatgyártású elektromos modelljéhez. A gyorstöltő oszlopoknál akár 150 kW egyenárammal is "tankolható", ami gyakorlatilag harminc perces időnek felel meg - persze otthon, saját garázsban is tölthető az autó. Az elektromos szabadidő autó két különböző módon képes energia visszanyerésre. Ha vezető leveszi a lábát a gázpedálról, tolóüzemi visszatáplálással, ha pedig lassít, fékezéses visszatáplálással - az elektromotorok mindkét esetben generátorként működve alakítják át az Audi e-tron mozgási energiáját elektromossá.

Az Audi e-tron számos vezetéstámogató rendszert kínál, köztük az alapfelszereltség részét képező hatékonyság asszisztenst, amely a sofőrt segíti a gazdaságos vezetésben. A rendszer szenzorok, kameraképek, navigációs adatok segítségével ismeri fel a forgalmi környezetet és az út nyomvonalát és előre látó módon lassítja és gyorsítja az autót.

Kilépő

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....