Budapest

A Budapesten autók harmadát érintené a behajtás korlátozás

2019.12.02.

- Ha a Fővárosi Közgyűlés úgy döntene, hogy bizonyos zónákból kitiltja a dízelüzemű személyautókat, az a Budapesten közlekedő autós társadalomnak mintegy 30 százalékát érintené - ismerteti a hétfői Világgazdaság. 

A gazdasági napilap összeállítása szerint a Budapesten és Pest megyében tavaly nyilvántartott majdnem 1,2 millió személyautóból akár 373 ezer dízeles is a tilalom alá esne, ha a rendelet már most érvényben lenne. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke a lapnak azt mondta, hogy évente 150 ezer új gépjárművet vásárolnak Magyarországon, a dugódíj semmilyen befolyással nem lesz a mennyiségre és az árra.

Az elnök úgy látja, a dugódíjnak nincs sok értelme környezetvédelmi szempontból, hiszen bizonyára sok engedményt tartalmaz majd, például behajthat az, aki a belvárosban lakik vagy ott dolgozik, ezért inkább egy újabb adóról, mintsem valós környezetvédelmi intézkedésről van szó. Azt azonban érdemes lenne tisztázni, milyen autók behajtását korlátoznák, ugyanis az új dízelek a legtisztább járművek közé tartoznak - hangsúlyozta a szakember. Szerinte a probléma inkább ott van, hogy régi dízelautók tömege áramlik be az országba. A válság előtt az importautók 70-75 százaléka hat évnél fiatalabb volt, most ugyanekkora az aránya a 12 évnél idősebb autóknak. Véleménye szerint ezzel kellene kezdeni valamit, megfékezni az öreg autók mértéktelen beáramlását, vagy motiválni a fiatalabbak vásárlását.

Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy évente nagyjából 800 ezer használt autó cserél gazdát, a volumenre és az árakra a dugódíj bevezetése nem lenne hatással. Az összetételük viszont vélhetően változna, elvégre már most is kevesebben vásárolnak dízelautót, annak ellenére, hogy ezek lényegesen kisebb fogyasztásúak. Szerinte a dugódíj bevezetése csak néhány évvel később fejtené ki hatását a használtautó-piacon, de egyúttal a fővárosnak is le kellene cserélnie a régi környezetszennyező dízelbuszokat. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.27
Várhatóan idén ősszel kapható lesz a szériagyártású R 18, viszont a koncepció modellek hatalmas....
2020.01.27
- Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint a fenntartható....
2020.01.27
Az új Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső praktikum és a....
2020.01.27
A változtatható szelepvezérlés nem újekeltű dolog, viszont egyre kifinomultabb és nagyobb üzemi....
2020.01.27
Tágas, variálható és a téli útviszonyokra is ideálisan felszerelt: a ŠKODA modelljei – mint például....
2020.01.27
Az ausztriai Felsőőr egy próbaprojekt résztvevőjeként a közelmúltban öt e-töltőállomást telepített....
2020.01.27
A Schaeffler cég mind a 89 ezer alkalmazottjának megtiltotta, hogy Kínába utazzanak, az ott....
2020.01.27
Szlovákia a jövőben nem csak autókat akar gyártani, hanem a fejlesztésekbe is be akar kapcsolódni.....
2020.01.27
– A kátyú okozta károk 60-70 százaléka jellemzően az első negyedévben történik a kátyúbiztosítást....
2020.01.26
A Hyundai belga versenyzője életében először győzött a hercegségben, rajta kívül két toyotás páros....