buszexpo

BusExpo hetedszer

2019.06.18.

Ismét találkoztak a buszos szakma képviselői. Immár hagyomány, hogy késő tavasszal, május első hetében randevút adnak egymásnak a személyszállítással foglalkozó vállalkozások és az autóbuszokat gyártó cégek képviselői Zsámbékon, a drivingcamp Hungary területén. Emellett ez a rendezvény ad helyet a programot szervező fuvarozói érdekképviselet, a NiT Hungary évente megrendezett Személyszállítási Konferenciájának.

 

A hazai és nemzetközi autóbuszgyártók az idei seregszemlén számos újdonságot hoztak magukkal, így mind a szakmai közönség, mind a járművek iránt érdeklődő látogatók számos új csemegével találkozhattak. Először mutatkozott be a nagyközönségnek a Mercedes alvázra épített, és Debrecenben készülő ITK-Reform városi autóbuszcsalád, amelynek egy példányát ki is próbálhatták előzetes regisztráció után a résztvevők a vezetéstechnikai pálya országúti modulján, akár több próbakört is vezetve.

A Debrecenben készülő Reform városi autóbusz

Érdekesség volt, hogy a négy ilyen módon vezethető, városi autóbusz közül ez volt az egyetlen, hagyományos dízel-üzemű, a többi három jármű, egy BYD, egy Mercedes és egy kínai CRRC Ikarus mind tisztán elektromos hajtással rendelkezett.

A legnagyobb standdal immár hagyományosan az MAN vonult fel ismét, számos újdonságot mutatva az érdeklődőknek. A királykategóriát mindenképpen a gyártó prémium-márkájaként futó Neoplan emeletes Skyliner jelentette, 510 lóerős motorjával, luxus kialakításával, és ami még újdonság hagyományos külső tükrök nélkül. Ezen a járművön már nagylátószögű, igen jó képet adó kamerák és monitorok helyettesítik a megszokott hatalmas elefántfüleket. Ez jó hatással van a jármű légellenállására, így a fogyasztásra is, valamint nagyobb teret képes belátni, mint egy hagyományos tükör, így a közlekedés biztonsága is javul ezzel a fejlesztéssel. Ha mégis bekövetkezne az a kellemetlen helyzet, hogy a kameratükör elromlik, a jármű tartozéka egy könnyen felszerelhető hagyományos segédtükör.

Jobbra a Skyliner külső tükrök nélkül, míg balra az MAN Lion' Coach még elefántfülekkel

Szintén a nürnbergi gyártó standján mutatkozott be itthon először a másfél éve debütáló új városi MAN Lion’s City, 48 voltos, kondenzátoros hibrid hajtással, hatalmas ablakokkal ellátott, rendkívül kényelmes és modern belső térrel. Az elődmodell sikeresen fut számos hazai személyszállító vállalkozásnál, így ez a jármű is próbaköreit futja majd több hazai személyszállítónál. Elsőként a Volán teszteli a városi oroszlánt, négy napon keresztül a gödöllői polgárok találkozhattak vele.

Az új Lion1s City, hibridhajtással. Emellet más alternatív hajtással is rendelhető

A korábban Bova, ma már BDL néven futó holland gyártó is elhozta legújabb turista autóbuszát, amelynek gyomrában már a DAF friss fejlesztésű MX motorja és a ZF-től származó Traxon automatizált sebességváltó található. Természetesen a hazai gyártók közül jelen volt a Credo is. A bemutatott járművek mellett a háttér- és szolgáltatóipar képviselői a kiállítói sátorban kínálták portékájukat, szolgáltatásaikat.

A rendezvényről most sem hiányozhattak a veterán járművek sem, a régmúlt Ikarus modelljei sorban érkeztek a reggeli napsütésben a számukra kijelölt kiállítási helyekre. A híres faros még azoknak a szívét is megdobbantja, akik különösebben nem érdeklődnek a járművek és a technika iránt.

A kiállítás mellett a 25. Személyszállítási Szakmai Konferencia töltötte ki az alágazatban tevékenykedő érdeklődők napját. Az ankéton számos új bejelentés is elhangzott kormányzati tisztségviselőktől, amelyek jelentősen javítják majd a jövőben a közúti közlekedés képét itthon. Érsek István, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára elmondta, 2024-ig a tervezett közútfejlesztési projektkeret 3200 milliárd forint. Stratégiailag a Magyar Falu Programhoz kapcsolódó mellékutak és helyi utak felújítása, valamint a megyeszékhelyek, kiemelt térségek bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba a két kiemelten fontos terület. Az államtitkár kitért a jelenleg pilot fázisban lévő, innovatív jármű alapú iskolabusz hálózat kialakításának legfontosabb elemeire is, a szolgáltatást három tankerületben - Budapest II. kerület, Debrecen, Kecskemét - fogják tesztelni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.17
Török Tivadar Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.17
2019 egyik (részben) újdonsága és nagy slágere a mild-hybrid hajtás. Magyarul szokták enyhe vagy....
2020.01.17
A MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval induló Carlos Sainz harmadszor emelhette magasba a....
2020.01.17
Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ (H-1132 Budapest, Váci út 18.) nemzetközi karikatúra pályázatot hirdet....
2020.01.17
Még idén meg lehet nekik az 50%. Norvégia évről évre több villanyautót vásárol, újautó....
2020.01.17
A brit What Car? autós folyóirat kihirdette 2020-as év autója szavazásának győzteseit. A....
2020.01.17
Egy zebrán elütött és az autó szélvédőjébe szorult emberrel együtt hagyta el a helyszínt egy gázoló....
2020.01.17
Az autóipar útkereséséről szólt az előző cikk, most pedig a kiállításon látott elektromos és hibrid....
2020.01.17
Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett....
2020.01.17
– Az Audi és az FC Bayern München továbbra is közösen halad a jövőbe vezető úton. A két prémium....