Modell

C-Fly Dream drón, GPS-el, 2 tengelyes, gimballos kamerával

2019.02.25.

Mai bemutatónk a C-Fly nevezetű gyártó DREAM elnevezésű drónjáról szól. A C-Fly egy kínai gyártó, – mint szinte mindegyik drón gyártója, – azonban arra építik üzleti filozófiájukat, hogy mindenki számára elérhetővé tegyék a jó minőségű, okos drónokat. Nos, a Dream madarukkal megismerkedve, elárulhatom, hogy ha nem a csúcskategóriájú DJI tudást keressük, egy ahhoz mégis nagyon közeli terméket kapunk, a DJI termékek árának feléért, harmadáért. Akinek ennyi is elég, ugorjon a Modell & Hobby shop linkre, de akit érdekel egy kicsit jobban a termék, az feltétlenül olvasson tovább, igyekszem egy kicsit jobban bemutatni a madárkát.

Egy korrekt, kis méretű dobozban érkezik a drón. Egyelőre ebből piros és fehér színben vehetjük elő a gépet, de lesz majd zöld és még sárga színben is, amennyiben erre volna igény. Látható, hogy a Dream egy tenyérméretű – na jó, péklapát tenyér, de tenyér! – méretű drón, 248 grammjával a könnyebbik oldalról szemléli a drónok világát.

A dobozban a madárkát, az akksit, annak töltőjét, a távirányítót, a távirányítóhoz tartozékként a mobiltelefon tartót , egy USB kábelt és pót rotorlapátokat, valamint a lapátok cseréjéhez egy imbusz kulcsot találunk. Ezeken kívül még az angol nyelvű egyszerűsített felhasználói kézikönyv van a dobozban (a lefordított és kiegészített, tehát jobb, mint az eredeti, magyar nyelvű kézikönyv a magyar forgalmazónál a drón vásárlásakor elkérhető, mert van.)

…és akkor álljunk is meg egy pillanatra. Tehát itt egy drón, ami GPS+Glonass vezérléssel, alsó szenzorral, 2 tengelyes gimballal és valódi távirányítóval rendelkezik, miközben a hasonló termék kevesebb, mint a felébe kerül. Hol van itt az átverés? Lelövöm a poént. Nincs átverés. Nem tud annyit, mint a nagy testvér, nem olyan kidolgozott a szoftver, mert például vannak benne vicces, angol nyelvű hibák, nem tud annyi intelligens repülési üzemmódot, és a kamerája sem rögzít távolról sem olyan magas szintű videókat, mint a legismertebb márka kamerája, ellenben C-Fly drónhoz távirányítót kapunk és harmad áron méri tudását. Ez egy nagyon erős érv mellette, miközben nem sok minden szól ellene.

Repülhetünk vele GPS vezérelt üzemmódban, ekkor minimálisan 7 műhold jelét kell fogja, hogy hajlandó legyen felszállni, és a legtöbb az 12 volt, amit látott repülés közben, amikor teszteltük. Amennyiben nem GPS, hanem magasságtartó üzemmódban akarjuk használni, akkor természetesen akár a szobában is repülhetünk vele, de ez nem javasolt, ennek ugyanis mindig törés a vége…

A száraz műszaki adatokkal nem untatok senkit, azt egy klassz táblázatban összefoglalva úgy is bemásolom a cikk végére, inkább nézzük meg, milyen is az élet ezzel a drónnal, hogyan kell használni, mit látunk amikor használjuk.

Aki videót nézni jobban szeret, mint olvasni, annak itt egy bemutató videó a drónról! Aki érdekel a szöveges bemutató is, az olvasson tovább!

https://www.youtube.com/watch?v=cgpipftyu8M 

A dobozból kivett drón akkumulátorát és magát a távirányítót is fel kell töltenünk. A Drón akksiját a kapott töltő-dokkolóhoz kell kapcsolni és bedugni a 110V/230V-os konnektorba , míg a távirányítót a kapott USB kábellel tölthetjük valamilyen számítógép portról, telefontöltőről például.

Az akkuk feltöltése után a drón akksit illesszük a drón hasára, és rögzítsük. Jól hallhatóan be kell kattannia. Első két-három akku beillesztés és kivétel még egy kicsit szoros tud lenni, utána már könnyebb eltávolítani az akksit.

Egy fontos további lépés, hogy a Play áruházból, vagy a Apple storeból töltsük le a megfelelő C-Fly programot.

A távirányítót, majd a drónt is kapcsoljuk be. A távirányító bekapcsolása egyszerű, nyomjuk meg és tartsuk lenyomva 2 másodpercig a bekapcsoló gombot. A drón bekapcsolása egy kicsit eltérő. Amennyiben az akkumulátoron lévő gombot csak egy pillanatra nyomjuk meg, akkor az akku töltöttségi szintet fogjuk látni. A drón bekapcsolásához egy dupla nyomás szükséges, tehát első nyomás egy rövidke, egy pillanatra, a második nyomás pedig benyom és nyomva tart pár másodpercig, amíg a drón egy kis zenés műsort rendez és a fényei villogni kezdenek. (Kikapcsolás is ugyanez, pillanatra, majd hosszan nyomjuk a gombot és a drón kikapcsol).

Ezek után, a mobiltelefonunk WiFi keresőjében, keressük meg a Drón-t és kapcsolódjunk hozzá (ne a táviránytóhoz, mert ahhoz is tudunk, hanem a drónhoz!) 

Indítsuk el a C-Fly programját és lépjünk be a repülési képernyőre. 

Ismerős lesz annak, aki már látott hasonló felületet. Nem próbálta meg a gyártó feltalálni a meleg vizet, inkább a jól bevált és ismerős felületet alkalmazta. Persze aki most lát első alkalommal drónt, annak csak egy kellemes felület lesz csupán.

A felhasználói felület egyszerű. Jobb felül a beállítások, kalibráció, és hasonlók. Ezen kívül fent akku töltöttség (dróné) látott műholdak száma, repülési üzemmód (itt nem volt GPS jel beltérben) . Bal oldalon az egygombos felszállás szoftveres gombja, és a hazatérés gombja, meg a mobiltelefonos irányításnak az a módja látható, ahol a drónt a telefon döntésével irányítjuk (ezt bevallom nem próbáltam, de még soha, semmilyen drónon sem, biztos jó móka, én viszont a hagyományos irányító karokban hiszek)

Jobb oldalon a videó vagy fénykép készítés illetve a galéria gombja láthatók.

Alul a repülési adatok, magassági és sebességadatokat látjuk.

A térképre kattintva a tervező üzemmódban leszünk ahol útvonalat tervezhetünk.

Beállítások rész

Amennyiben nem GPS vezérelt üzemmódban akarunk repülni, nyomjuk meg a távirányítón az M jelű gombot, és már fel is tudunk szállni. GPS üzemmódban addig nem tudjuk élesíteni a gépet és felszállni, amíg nem lát legalább 7 műholdat a madarunk.

Felszállás a szokott módon. Két kar szélső alsó állásba húzzuk, és már forognak is a lapátok. Majd bal gázkart finoman feltolva felemelkedünk. GPS üzemmódban szépen tartja a pozícióját a madár.

A 2 tengelyes gimball korrigálja a gép bedőlését, NEM DJI szinten, de teljesen elfogadható módon működik, és viszonylag szép képet és videót készít. Ezt a telefonra, vagy a drón hátsójába dugott SD kártyára tudja rögzíteni.

Természetesen repülés közben a telefonra 720P élő képet kapunk folyamatosan, (5GHz-en sugározza le) míg maga a felvétel 1080P-vel készül a kamerán és mentődik az SD kártyára. A fényes fehérek kicsit kiégnek, a kontraszt is lehetne szebb, de ennyiért így is elégedettek lehetünk!

A drónnal a szélben vigyázni kell, kis súlya miatt érzékeny a szélre, küzd vele, a szoftver többször is jelezte, hogy a mínusz 5 fok és 20km/h-ás szél nem a legideálisabb a repülésre. Ettől függetlenül tette a dolgát! Ebben a hidegben is repültünk 10 percet, ami nem rossz, merüléskor pedig a távirányítónkat rázza a telefonon futó szoftver, kapunk jelzést így is arra vonatkozóan, hogy ideje leszállni. Természetesen a drón hátsó ledjei is zöldről pirosra váltanak,  ekkor.

Egyszóval stabil, ismerős az egész működés, nagyon jó kis gép.

A száraz adatok:

A drónnal eltöltött idő és az ár/érték arányt is fegyelembe véve, ez egy abszolút jó drón, tökéletes lehet kezdőknek, újrakezdőknek. Ezen az áron ilyen tudású drónt nem találunk távirányítóval együtt. Korrekt áron lehet hozzá plusz akkut venni, egyéb dolgokat. Jól működik, nincs túlbonyolítva és nem ígér többet, mint amit tud. A 89.000 Forintos ár szerintem több, mint kedvező!

C-Fly Dream drón megvásárolható ITT! 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.22
Az őszi hónapokban sok baleset azért történik, mert megváltozott az időjárás, mostohábbak a....
2019.09.22
Kisláng külterületén haladt autójával az a 29 éves férfi, aki egy kanyarhoz érve áttért a szemközti....
2019.09.22
Autózni kell: így hangzik a 20-21. század egyik kulcsmondata, de nem mindegy, hogy milyen áron,....
2019.09.22
Egyre fontosabbá válik az, hogy ember vezette expedíció induljon a Marsra, mivel az űrszondák....
2019.09.22
Az autómentes nap nem arra szolgál, hogy kirekesszék az autókat a forgalomból, a kezdeményezés....
2019.09.22
Sebastian Vettel jövőjét újra és újra megkérdőjelezik a szakértők. Hol úgy látják, új csapattársa,....
2019.09.21
Mi történik az új autók piacán? Mi az a WLTP2 és milyen hatással lesz az árakra? ..
2019.09.21
A Haval 5849 gépjárművet értékesített Oroszországban 2019 első 8 hónapjában. Ennek eredményeként a....
2019.09.21
Peidong Lou Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2019.09.21
Pert indítottak a szövetségi kormány ellen a kipufogógáz-kibocsátásra vonatkozó döntés miatt -....