Citroen C3 Aircross

C3 Aircross: feltűnően Citroën

2018.06.12.

Egyre kevesebb olyan autó akad, amely szinte minden emberből kivált valamilyen reakciót, de a Citroën C3 Aircross biztosan ezek közé tartozik. Ráadásul nem csak feltűnő színfoltja az utaknak, hanem jól használható, kényelmes kompakt SUV is.

Magasra ugró szemöldökök, széles mosoly, tanácstalan fejvakarás, vagy épp egy izgatott kérdés: Hű, ez meg mi? Reprezentatív felmérésnek még véletlenül sem neveznénk, de megfigyeléseink szerint kevés olyan ember akad, akiből nem vált ki valamilyen érzelmet a C3 Aircross. A formát, ami ezeket a reakciókat előcsalogatja, „frissességet sugárzó markáns küllemként” írja körbe a gyártó, de ennél nagyságrendekkel többről van szó. Sokkal inkább arról, hogy a jövőre száz éves Citroën – dicséretes módon – egy ideje visszatért saját útjára, vagyis újra mer más, extravagáns, különleges lenni.

A modell vásárlóinak 40 százaléka kétféle színben rendeli meg az autót.

Ez persze kockázatokkal is jár, hiszen a C3 Aircross esetében más és más áll az érzelmi reakciók hátterében: épp annyira lehet szeretni, mint megdöbbenni rajta. Nem feltétlenül jön be mindenkinek a szinte minden négyzetcentiméterén, kanyarulatán, ívén valami formai, színbeli trükkel operáló karosszéria, vagy a beltér, amely a középen tévéként tornyosuló képernyővel és az ülőgarnitúrára emlékeztető üléseivel inkább tűnik otthonos nappalinak, mintsem autónak A design összetettségéről ugyanakkor mindennél többet elárul az: a kocsiért kevéssé rajongó tesztalanyunknak még ahhoz is sokáig kellett néznie, tapogatnia, mustrálgatnia, hogy egyáltalán meg tudja mondani, mi az, ami nem tetszik neki. Az viszont biztosan tudható, hogy sokan vannak, akik odavannak a C3 Aircross különcségéért, merészségéért, sugárzó vidámságáért, azért, hogy tényleg tud olyan érzés lenni a szövetkárpit ülésekben, mintha a nappalinkkal keltünk volna útra.

Senkit nem hagy hidegen ez a forma

Már a szakma is elismeréssel szólt a modellről, hiszen az év autója versengésben finalista volt a Citroën C3 Aircross kompakt SUV, és „elvitte” az Autobest 2018 díját, mint Európa legjobb autóvétele. Ennél is fontosabb azonban, hogy az ügyfelek is szeretik. A tanulmányként 2017 tavaszától ismert, a szalonokban pedig októbertől látható modellből tavaly 35 ezer darab kelt el, az idén pedig már jóval 50 ezer felett jár a gyár, vagyis ahogy a márka fogalmazott, az új Citroën C3 Aircross újabb lendületet ad a márka eladásainak. Noha már az eladási számok is jelzik, hogy a jól kitalált különcségre óriási piaci igény mutatkozik, más is alátámasztja ezt. A C3 Aircross összesen 90-féle külső színkombinációs lehetőséggel, továbbá 5 különböző belső hangulattal választható, és a felmérések szerint sokan örömmel élnek is a variációk bőségével. A modell vásárlóinak 50 százaléka opciós belteret választ, 40 százaléka pedig a kétféle színben rendeli meg az autót.

Akárhonnan nézzük, más mint a többi

Bár nyilván a külső és a belső dizájn a lényeg, a 4,1 méter hosszú C3 Aircross esetében azért érdemes arról is szót ejteni, hogy milyen autónak. Az már az első métereken nyilvánvalóvá válik, hogy ez a kocsi – ahogyan azt a márka deklarálta is – egyszerűen csak kényelmes akar lenni. Az ülések oldaltámasza minimális, cserébe viszont azt érezzük, nagyjából a horizontig hajtanánk megállás nélkül. Ahogy az ülések, úgy minden más kényelmes: bőséggel akadnak tárolóhelyek, a kezelőegységek működtetése logikus, jól kitalált és hamar áttekinthető. Kiforrott a head up display, az érintőképernyőn kezelhető rendszerek könnyen átláthatók, a hifi rendben van és a panorámatetőn beömlő napfény teljessé teszi a „menjünk, ameddig csak út van alattunk” érzést. S ha már itt tartunk: hosszú útra is mehetünk, mert a 410 literes raktér elegendő. Ráadásul a hátsó üléseket nem csak előre dönthetjük, hanem 2/3-ad 1/3-ad arányban előre is húzhatjuk, amivel tovább, 520 literesre bővíthető a csomagtér.

Nappali hangulat az utastérben

A remek összhangot egyedül a kelleténél leheletnyit hangosabb motor árnyalja. Más kritika viszont nem érheti a tesztautónkba szerelt – az Év Motorjának is megválasztott – háromhengeres PureTech motor 110 lóerős változatát, hiszen meglepően könnyedén mozgatja a mindössze1159 kilogrammos autót. Fürgén megindul – százra, úgy tíz másodperc alatt gyorsul – és nagyobb tempónál sem fogy el az ereje. Olyannyira, hogy sokkal inkább a futómű, mintsem a motorerő az, ami sportos vezetésről „lebeszéli” az Aircross sofőrjét. Akár mehetnénk is vele gyorsan, de annyira a kényelmes, könnyed kocsikázásra hangolták az autót, hogy a tempós stílus olyan távol áll a kocsitól, mint menő lakberendezőtől a fiúkollégium megtervezése. Így viszont a fogyasztás még városban is 6-7 liter körül tartható, ami kifejezetten barátinak számít. Még akkor is, ha a gyár legalább 98-as benzint ír elő, aminek felára kissé megnyomja az üzemanyagszámlát.

A kezelőegységek működtetése logikus, jól kitalált és műszerfal hamar áttekinthető

A Citroën most akciósan kicsivel több mint 4 millió forintért kínálja a C3 Aircross már vállalható felszereltségű változatát. Persze, további extrákkal könnyen 5 millió forint fölé vihetjük az árat, de a C3 Aircross legértékesebb tulajdonságát már az alapverzióhoz, felár nélkül is adja a Citroën: a vidám, bohókás külsőt, a különcséget.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..