ICDP

Car-sharing, előfizetés... nem válthatják a saját autót

2018.07.31.

Korábbi cikkünkben bemutattuk az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában egyre terjedő előfizetéses konstrukciókat. Ezek csak egy kis szeletét képviselik az újfajta autóhasználati lehetőségeknek, az ICDP kutatói pedig felmérést végeztek, hogy megismerjék a nyugat-európai társadalom hozzáállását az egész „mobilitási tortához”.

Több mint 6 000 olasz, francia, német és brit véleményét kérték ki, fiatalokat és időseket, autótulajdonosokat és olyanokat is, akiknek még nincsen jogosítványuk.

Case for Consumers

Hogy a teljesen szkeptikusok számára is értelmezhetőek legyenek a kérdések, három kategóriára osztották az egyre népszerűbb megoldásokat:

  • Car sharing: A nem kizárólagos, alkalmanként fizetendő használat, amikor egy flotta egy darabját – jellemzően rövid időre, maximum néhány órára – kölcsönözi a felhasználó
  • Előfizetés: Ezek a korábbi cikkünkben már bemutatott, exkluzív használatot biztosító megoldások, amikor bizonyos előfizetési díjért a regisztráltak az előfizetés ideje során szabadon választhatnak bizonyos modellek közül, melyeket – amíg az autó náluk van – kizárólag ők használják.
  • Inkluzív lízing: A mindent magában foglaló lízing konstrukció, a díjat a kizárólagos használatért fizetjük jellemzően 2-3 évig, a lízingdíj pedig – az üzemanyagon kívül – minden egyéb költséget tartalmaz.

Sinomedia

A fogyasztói hozzáállás felmérésének első lépése az, hogy megnézzük, egyáltalán ismerik-e a lehetőségeket. Annak ellenére, hogy Nyugat-Európában mind a három kategória rengeteg képviselője elérhető, egyelőre nem lépték át a potenciális felhasználók ingerküszöbét. Jellemzően a lízing lehetőségét ismerik, majd a car-sharing-et, legkevésbé pedig az előfizetéses konstrukciókat. Érdekesség, hogy az olaszok között jóval ismertebbek a lehetőségek, ami elsősorban az utóbbi néhány évben a mobilitási megoldásokat bemutató tartalmat számára biztosított médiafelületnek köszönhető.

A car-sharing ismertsége nem meglepő módon a nagyvárosokban kiugró, míg a vidéki területek csak minden ötödik megkérdezett ismerte a lehetőséget. Olaszország ebből a szempontból is kivétel, minimális különbség van a városi és vidéki lakosság között.

Porsche Passport

Bár a lehetőségek ismertsége viszonylag alacsony, az érdeklődés kifejezetten nagy azok között, akik tisztában vannak az opciókkal. Olaszország ebben a tekintetben is kiemelkedik, ugyanis a megkérdezettek közel 70%-a érdeklődik az újfajta lízinglehetőségek iránt. Nagy-Britannia a kivétel, ugyanis a szigetországban az érdeklődés elmarad az ismertségtől. A britek – talán a használtautó-vásárlás nagy hagyományai vagy az egyéni igényekre szabott autóvásárlásra adott kölcsönök népszerűsége miatt – nem igazán érdeklődnek egyik lehetőség iránt sem.

A válaszadókat csoportosították aszerint is, hogy milyen gyakran vezetnek és egyértelmű – bár nem túl meglepő – következtetéseket vontak le ebből. A hetente csak 1-2 napot vezetők között nagyon magas az érdeklődés a car-sharing iránt, míg a naponta autót használók között a minden magában foglaló lízing kecsegtető.

Annalect

Az ICDP kutatói annak is utána mentek, hogy egyes kategóriák iránt érdeklődők számára milyen a tökéletes szolgáltatás. A car-sharing érdeklődői értelemszerűen mindig elérhető autókat és megfelelően széles területet a városon belül, ahol végleg leparkolhatják az autót. Az előfizetésen gondolkodók sokféle márkát akarnak mindenféle kategóriából, a lízingelők pedig arra vágynak, hogy olykor más modelleket is használhassanak évente 1-2 héten keresztül.

Annak ellenére, hogy érdeklődés van bőven, a válaszadók nem érzik úgy, hogy a három kategória egyikébe tartozó bármilyen szolgáltatás kiválthatná a saját autó meglétét. Még a lízing sem!

A kutatás részleteit még hosszan sorolhatnánk, ugyanakkor az eredmények nagy része egy irányba mutat: a szolgáltatóknak még bőven van hova fejleszteni és hirdetni a lehetőségeket, ugyanis még nagyon messze járunk attól, hogy vásárlók számára is való opciót jelentsenek az autóvásárlás hel

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....