garancia

CarGarantie: garantált biztonság

2017.05.12.

Ahogy az autóipar majd minden területét, úgy a járműgaranciát biztosító cégeket is új kihívások elé állítják az elektromos és hibrid autók – fogalmazott a szakma aktuális feladatairól Rippel Ferenc. Az e-járművek garanciabiztosítójaként úttörőnek számító CarGarantie magyarországi területi vezetője arról is beszélt: egyre több használtautó-kereskedő ismeri fel, hogy a garancia „minőségi ismertetőjel”.

Fél évszázados jubileumához közeledik a CarGarantie, az európai járműgarancia-piac egyik legnagyobb múltú társasága, hiszen 1971-et írtak akkor, amikor Freiburgban bejegyezték a céget – amely Németországban elsőként nyújtott garanciát használt autókra. Noha akkoriban talán még csak álmodni sem mertek róla, 46 év elteltével a társaság globális vállalattá nőtte ki magát: tizenkilenc európai országban és Kínában van jelen, harminc gyártóval és importőrrel, 23 ezernél is több autókereskedővel áll kapcsolatban a cég, amely 2,1 millió garancia-szerződéssel bő 234 millió eurós forgalmat bonyolít évente.

A társaság Németországban elsőként nyújtott garanciát használt autókra

A CarGarantie már Magyarországon is nagy múltra tekint vissza, hiszen 2004 óta van jelen a hazai piacon, amelyen a használt és új autók, motorkerékpárok garanciabiztosítási szegmensében meghatározó szereplőnek számít több mint 10 ezer „biztosított” járművel.

Világmárkák az ügyfélkörben

A cég elismertségéről nem csak a piaci adatok, hanem az ügyfélkör is sokat elárul.

Mint azt Rippel Ferenctől, a CarGarantie magyarországi területi vezetőjétől megtudtuk, az új járművek területén, az autó-szegmensben többek között a BMW, az Opel, a Mazda és a Volvo ügyfelei számára nyújtja a kiterjesztett garanciaszolgáltatást.

A motorkerékpár-piacon is impozáns az ügyfélkör, hiszen a BMW-nek, a Harley-Davidson-nak, a KTM-nek, és a közelmúlttól kezdve már a Vespa-Piaggio-nak is a CarGarantie a garanciaszolgáltatója.

2,1 millió garancia-szerződéssel bő 234 millió eurós forgalmat bonyolít évente a cég

Az új járművek mellett a CarGarantie a használt autók és motorkerékpárok garanciaszolgáltatójaként is megkerülhetetlen piaci szereplővé vált az évek során. Mind több autókereskedő ismeri fel, hogy a garancia fontos „minőségi ismertetőjel”, a CarGarantie pedig – miként az új autókat értékesítő házak esetében – úgy a használt kocsikat kínálókra is vállalkozásra optimalizált szolgáltatást kínál. Ennek keretében többek között védelmet biztosítanak szavatosság vagy jótállás esetén, de a szolgáltatás hozzájárul az ügyfélmegtartáshoz, az arculatjavításhoz is.

Elnyert bizalom

A CarGarantie elsősorban új- és használt autókat értékesítő kereskedőkkel áll kapcsolatban, a cég magánszemélyek számára partnerein keresztül biztosít garanciát. Erre egyébként Rippel Ferenc szerint mind nagyobb igény mutatkozik, mert egyre több autós ismeri fel, hogy megnyugtató és kifizetődő megvédeni magát a váratlan költségektől. A szakember egyetlen példát említ csak: az autó típusától, korától, felszereltségétől, futásteljesítményétől függően a kiterjesztett garancia tarifája cégüknél évi nettó 38-40 ezer forinttól elérhető, miközben statisztikáik szerint az átlagos kárérték, amelyet átvállalnak ügyfeleiktől 100 ezer és 140 ezer forint közé esik.

A CarGarantie az első olyan garanciabiztosító, amelyik lehetővé tette az applikáción át történő kárbejelentést

Rippel Ferencnek felvetettük, korábban sokan azért ódzkodtak a kiterjesztett garanciától, mert féltek, hogy ha baj van, akkor majd az „apró betűs részre” hivatkozva úgy is talál kibúvót a kereskedő, a biztosító.

A szakember szerint mára sokat változott a helyzet, úgy látja, sikerült elnyerni az emberek bizalmát. Ennek alapjául többek között az szolgálhat, hogy alig-alig akad nézeteltérés: miközben bő tízezer járművet biztosítanak, évente legfeljebb egy-két olyan vitás esetük akad, amely a békéltető testület elé kerül, perre pedig időtlen idők óta nem volt példa.

 

Új kihívások

A jövőről szólva Rippel Ferenc úgy vélekedett, hogy a szakmai egyik legnagyobb kihívását a járműipar technikai forradalma jelenti, egészen pontosan az, hogy mind nagyobb számban jelennek meg a hibrid és elektromos autók, motorkerékpárok.

Az átlagos kárérték, amelyet a cég átvállal az ügyfeleitől 100 ezer és 140 ezer forint közé esik

A műszaki tartalom ugyanis teljesen megváltozott, a garancia-időt azonban máris nagyon ki kell tolni, ráadásul sok esetben elválik egymástól a jármű és az akkumulátorok garanciája. - Ezen a területen azonban kifejezetten úttörőnek számít a CarGarantie, hiszen e-bike-okra, elektromos és hibrid autókra is egyaránt tudunk teljes körű garanciát és kiterjesztett garanciát kínálni autóházaknak és magánszemélyeknek is – szögezte le Rippel Ferenc.

Autó és Bogár

A CarGarantie 1971-ben született magyarországi területi vezetője eddigi pályafutása során egy percre sem szakadt el a járműipartól, pontosabban az ahhoz kötődő szolgáltatástól. Olyannyira nem, hogy Rippel Ferenc már a külkereskedelmi főiskolán leadott diplomamunkájában is a gépjárműlízing és annak jogi szabályozásáról értékezett.

Rippel Ferenc, a CarGarantie magyarországi területi vezetője

A fiatal közgazdász a Porsche Banknál helyezkedett el, nyugat-magyarországi értékesítő vezetőként dolgozott majd egy évtizeden át, később pedig a Budapest Bankhoz igazolt, ahol kereskedői készletfinanszírozási vezető volt. Az Allianz-nál aztán a casco- és felelősségbiztosítási szakterületbe nyert betekintést, biztosítási tapasztalatait pedig később a Peugeot kereskedők alkusz cégénél kamatoztatta. Innen váltott a garanciabiztosítás területére 2011-ben, azóta a CarGarantie hazai vezetője Rippel Ferenc, akinek egy gyermeke, egy „nagy, focista” fia van. Pályafutását látva aligha meglepő, hogy hobbija is autókhoz kapcsolódik: egy VW Beetle-t csinosítgat szabadidejében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....