garancia

CarGarantie: garantált biztonság

2017.05.12.

Ahogy az autóipar majd minden területét, úgy a járműgaranciát biztosító cégeket is új kihívások elé állítják az elektromos és hibrid autók – fogalmazott a szakma aktuális feladatairól Rippel Ferenc. Az e-járművek garanciabiztosítójaként úttörőnek számító CarGarantie magyarországi területi vezetője arról is beszélt: egyre több használtautó-kereskedő ismeri fel, hogy a garancia „minőségi ismertetőjel”.

Fél évszázados jubileumához közeledik a CarGarantie, az európai járműgarancia-piac egyik legnagyobb múltú társasága, hiszen 1971-et írtak akkor, amikor Freiburgban bejegyezték a céget – amely Németországban elsőként nyújtott garanciát használt autókra. Noha akkoriban talán még csak álmodni sem mertek róla, 46 év elteltével a társaság globális vállalattá nőtte ki magát: tizenkilenc európai országban és Kínában van jelen, harminc gyártóval és importőrrel, 23 ezernél is több autókereskedővel áll kapcsolatban a cég, amely 2,1 millió garancia-szerződéssel bő 234 millió eurós forgalmat bonyolít évente.

A társaság Németországban elsőként nyújtott garanciát használt autókra

A CarGarantie már Magyarországon is nagy múltra tekint vissza, hiszen 2004 óta van jelen a hazai piacon, amelyen a használt és új autók, motorkerékpárok garanciabiztosítási szegmensében meghatározó szereplőnek számít több mint 10 ezer „biztosított” járművel.

Világmárkák az ügyfélkörben

A cég elismertségéről nem csak a piaci adatok, hanem az ügyfélkör is sokat elárul.

Mint azt Rippel Ferenctől, a CarGarantie magyarországi területi vezetőjétől megtudtuk, az új járművek területén, az autó-szegmensben többek között a BMW, az Opel, a Mazda és a Volvo ügyfelei számára nyújtja a kiterjesztett garanciaszolgáltatást.

A motorkerékpár-piacon is impozáns az ügyfélkör, hiszen a BMW-nek, a Harley-Davidson-nak, a KTM-nek, és a közelmúlttól kezdve már a Vespa-Piaggio-nak is a CarGarantie a garanciaszolgáltatója.

2,1 millió garancia-szerződéssel bő 234 millió eurós forgalmat bonyolít évente a cég

Az új járművek mellett a CarGarantie a használt autók és motorkerékpárok garanciaszolgáltatójaként is megkerülhetetlen piaci szereplővé vált az évek során. Mind több autókereskedő ismeri fel, hogy a garancia fontos „minőségi ismertetőjel”, a CarGarantie pedig – miként az új autókat értékesítő házak esetében – úgy a használt kocsikat kínálókra is vállalkozásra optimalizált szolgáltatást kínál. Ennek keretében többek között védelmet biztosítanak szavatosság vagy jótállás esetén, de a szolgáltatás hozzájárul az ügyfélmegtartáshoz, az arculatjavításhoz is.

Elnyert bizalom

A CarGarantie elsősorban új- és használt autókat értékesítő kereskedőkkel áll kapcsolatban, a cég magánszemélyek számára partnerein keresztül biztosít garanciát. Erre egyébként Rippel Ferenc szerint mind nagyobb igény mutatkozik, mert egyre több autós ismeri fel, hogy megnyugtató és kifizetődő megvédeni magát a váratlan költségektől. A szakember egyetlen példát említ csak: az autó típusától, korától, felszereltségétől, futásteljesítményétől függően a kiterjesztett garancia tarifája cégüknél évi nettó 38-40 ezer forinttól elérhető, miközben statisztikáik szerint az átlagos kárérték, amelyet átvállalnak ügyfeleiktől 100 ezer és 140 ezer forint közé esik.

A CarGarantie az első olyan garanciabiztosító, amelyik lehetővé tette az applikáción át történő kárbejelentést

Rippel Ferencnek felvetettük, korábban sokan azért ódzkodtak a kiterjesztett garanciától, mert féltek, hogy ha baj van, akkor majd az „apró betűs részre” hivatkozva úgy is talál kibúvót a kereskedő, a biztosító.

A szakember szerint mára sokat változott a helyzet, úgy látja, sikerült elnyerni az emberek bizalmát. Ennek alapjául többek között az szolgálhat, hogy alig-alig akad nézeteltérés: miközben bő tízezer járművet biztosítanak, évente legfeljebb egy-két olyan vitás esetük akad, amely a békéltető testület elé kerül, perre pedig időtlen idők óta nem volt példa.

 

Új kihívások

A jövőről szólva Rippel Ferenc úgy vélekedett, hogy a szakmai egyik legnagyobb kihívását a járműipar technikai forradalma jelenti, egészen pontosan az, hogy mind nagyobb számban jelennek meg a hibrid és elektromos autók, motorkerékpárok.

Az átlagos kárérték, amelyet a cég átvállal az ügyfeleitől 100 ezer és 140 ezer forint közé esik

A műszaki tartalom ugyanis teljesen megváltozott, a garancia-időt azonban máris nagyon ki kell tolni, ráadásul sok esetben elválik egymástól a jármű és az akkumulátorok garanciája. - Ezen a területen azonban kifejezetten úttörőnek számít a CarGarantie, hiszen e-bike-okra, elektromos és hibrid autókra is egyaránt tudunk teljes körű garanciát és kiterjesztett garanciát kínálni autóházaknak és magánszemélyeknek is – szögezte le Rippel Ferenc.

Autó és Bogár

A CarGarantie 1971-ben született magyarországi területi vezetője eddigi pályafutása során egy percre sem szakadt el a járműipartól, pontosabban az ahhoz kötődő szolgáltatástól. Olyannyira nem, hogy Rippel Ferenc már a külkereskedelmi főiskolán leadott diplomamunkájában is a gépjárműlízing és annak jogi szabályozásáról értékezett.

Rippel Ferenc, a CarGarantie magyarországi területi vezetője

A fiatal közgazdász a Porsche Banknál helyezkedett el, nyugat-magyarországi értékesítő vezetőként dolgozott majd egy évtizeden át, később pedig a Budapest Bankhoz igazolt, ahol kereskedői készletfinanszírozási vezető volt. Az Allianz-nál aztán a casco- és felelősségbiztosítási szakterületbe nyert betekintést, biztosítási tapasztalatait pedig később a Peugeot kereskedők alkusz cégénél kamatoztatta. Innen váltott a garanciabiztosítás területére 2011-ben, azóta a CarGarantie hazai vezetője Rippel Ferenc, akinek egy gyermeke, egy „nagy, focista” fia van. Pályafutását látva aligha meglepő, hogy hobbija is autókhoz kapcsolódik: egy VW Beetle-t csinosítgat szabadidejében.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....