Continental
Sok autós álmodik arról, hogy eljön az a nap, amikor a teljesen elektromos vagy plug-in hibrid elektromos autók feltöltése ugyanolyan egyszerű lesz, mint a hagyományos modellek tankolása. Erre már nem kell tovább várni, a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n (CES, 2018. január 9-12.) bemutatta fejlesztését. A CES-re a technológiai cég két új akkumulátor töltő rendszert vitt el, mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az elektromos autókban rejlő előnyöket maximálisan kiaknázhassuk.
A legmagasabb fokú kényelemre tervezve a Continental automata vezeték nélküli töltő rendszere induktívan vezeti a töltést, ami azt jelenti, hogy a sofőröknek nem kell ezentúl kábelekkel bajlódni. A rendszer kiegészül a Continental új mikro navigációs megoldásával, amelynek segítségével a jármű teljes pontossággal helyezkedhet a földön lévő töltőegységre. A jövőben a félig automatizált vezetési technológia terén elért további előrelépéseknek köszönhetően ez a művelet a sofőr beavatkozása nélkül is elvégezhető lesz majd.
A Continental másik innovatív rendszere – az AllCharge – forradalmasíthatja a kábel alapú feltöltést. Az AllCharge rendszerrel a sofőröknek nem kell azon aggódniuk, hogy kompatibilis töltőállomást találjanak. Az AllCharge technológiával bármelyik töltőállomásra rá tudnak csatlakozni, akármilyen töltési sebességről, áram típusról vagy feszültségről legyen szó. A rugalmasság és a hatékonyság mellett az AllCharge további előnyökkel is rendelkezik, például lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű mobil akkumulátorként funkcionáljon, így AC árammal láthatja el a fedélzetre nem csatlakoztatott eszközöket további kiegészítő nélkül. Így az autó számos esetben tud áramot biztosítani különböző helyzetekben, például autós baráti összejövetelekkor, vagy mesteremberek eszközeihez egy építkezés helyszínén.
Az akkumulátoruk nagy kapacitásából adódóan az elektromos járművek mobil akkumulátorként is funkcionálhatnak. Alap esetben ahhoz, hogy egy fedélzeti töltővel rendelkező elektromos autót ilyen célra használjunk, először fel kell szerelni egy áram átalakítóval (hogy a DC áramot AC árammá alakítsa), melynek költsége több ezer euró. Ezzel szemben az AllCharge rendszer eleve képes kezelni a kétirányú áramlást. A váltakozó áramnak pedig nincs felső kimeneti korlátja.
Az AllCharge rendszer kétirányú áramlási képessége lehetővé teszi, hogy az elektromos autó ne csak a magánéletben funkcionáljon energiaforrásként, de mesteremberek vagy mobil szolgáltatást nyújtóknak is hasznos lehet, hiszen valódi hozzáadott értékével új üzleti modellek megvalósítására nyílik lehetőség. A jövőre nézve az elektromos autókra tekinthetünk majd úgy is, mint hálózatba integrált mobil energia tárolókra, fontos szerepet játszva a megújuló energiahasználat felé való átállásban.