Continental

Continental: az elvárások országról-országra változnak

2017.10.17.

Óriási kihívásokat támasztanak az autógyártók az elsőszerelésű gumiabroncsokkal szemben - Európában minden harmadik autó Continental gumiabroncsokkal gördül le a szalagról.

- A modern személyautók igazi mérnöki remekműnek számítanak, hiszen a szakemberek mindent alaposan átgondolnak és megterveznek rajtuk, mielőtt sorozatgyártásuk elindulna. Nincs ez másképp a gumiabroncsokkal sem: számtalan követelménynek felel meg a Continental az elsőszerelésű abroncsok minősítése során, különösen az új modellek esetében. „A gyárak konkrét kérésekkel keresnek meg minket és a számukra testre szabottan kifejlesztett gumiabronccsal a jármű csúcsteljesítményre lesz képes“– jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.



Jelenleg minden harmadik Európában gyártott személyautó Continental gumiabroncsokon gördül le a futószalagról. Ezzel a teljesítményével a márka mindenkit megelőz a kontinensen. Hosszú azoknak az autógyáraknak a listája, amelyek ragaszkodnak a Continentalhoz: Audi, Mercedes-Benz, Jaguar/Land Rover, Peugeot/Citroën, Renault/Nissan, Skoda, Fiat, Volkswagen, de köztük vannak luxus sportkocsikat gyártó márkák, mint például a Porsche vagy a Maserati. Mellettük a Ford, a General Motors, a Mazda, a Hyundai és a Toyota is nagyra értékeli a Continental szaktudását, az elektromos autókat gyártó Tesla pedig a „Kiváló Fejlesztőpartner“- díjjal jutalmazta a Continental erőfeszítéseit, így ismerve el az elektromos hajtású Tesla S modellel kapcsolatban végzett munkát.

Kompromisszumok nélkül nem megy

„A biztonság az egyik legfontosabb szempont a gumiabroncs-fejlesztés területén, ebből sohasem szabad engedni. De más tulajdonságok is vannak, amelyeket figyelembe kell venni a tervezés során” – hangsúlyozta a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője. Például fel kell oldani azt az ellentétet, hogy egyrészt az abroncsnak alacsony legyen a gördülési ellenállása, másrészt jó legyen a fékteljesítménye. Emellett például a súly, a gördülési zaj, a tartósság és a kényelem mind olyan szempontok, melyek folyamatos kihívások elé állítják a gumiabroncs-fejlesztőket.



A Continental sikerének az egyik titka, hogy pontosan tudja, mire kell összpontosítani, így válhatott az autógyárak egyik legkeresettebb márkájává. „A termelésünket mindig pontosan összehangoljuk az autógyárak igényeivel. Úgy szoktuk mondani, hogy leképezzük az ügyfélkörünket” – jegyezte meg Musztrai Ferenc. Az új autók iránti fokozott igény és a technológia fejlődése szükségessé teszi, hogy a Continental nagyon komolyan együttműködjön az ügyfeleivel. Minden márkának megvannak a saját igényei.  

Hétköznapi abroncsokra támaszkodnak

Amikor a Continental munkatársai egy új modellhez keresik az ideális gumiabroncsot, mindig először azt nézik meg, hogy melyik lenne a legmegfelelőbb a meglévő kínálatból. Ezekben a termékekben sokévnyi kutató munka van, ezért jó alapot biztosítanak a fejlesztésekhez. Mindamellett az új autóknak többre van szükségük, nem elég egy bizonyos típusú abroncs. Minden személyautó esetében számolni kell egy normál nyári és téli szettel. Azonban azt is számításba kell venni, hogy egy adott személyautónak számtalan variációja lehet (szedán, kombi, kupé). Tehát, úgy kell az abroncsot megtervezni, hogy az mindegyik jármű típushoz kiegyensúlyozottan illeszkedjen, legyen szó családi autóról, vagy sportos vezetési élményt kínáló modellről.



Eltérő elvárások

Ha egy gumiabroncsot több kontinensen is forgalmaznak, akkor azoknak alkalmazkodniuk kell az eltérő időjárási viszonyokhoz és vezetési szokásokhoz. Észak-Amerikában például szigorúak a sebességhatárok, így az ottani sofőröknek fontosabb a kényelem, mint a sportos vezetési stílus. Egészen más a helyzet a Közel-Keleten, ahol az abroncsoknak meg kell birkózniuk a nagy hőséggel és a rossz minőségű utakkal. Ezek a körülmények megnehezítik a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztését.

A fejlesztő csapatok szorosan együtt dolgoznak a kiemelt ügyfelekkel foglalkozó munkatársakkal. Egy csapatot alkotnak az anyagspecialisták, a vegyészek, a fizikusok, a mérnökök, a gyártástechnikusok és a folyamatmérnökök. A fejlesztő csapatok magja olyan szakemberekből áll, akik minden tekintetben megfelelnek az adott ügyfél elvárásainak, ugyanakkor a lehető legjobb teljesítményre képesek. “Mindent egybevetve, a gyári szerelésű abroncsok területén megszerzett előkelő pozíciónk nemcsak azt teszi szükségessé, hogy figyeljünk a vevőink igényeire, hanem azt is, hogy akkor és úgy reagáljunk az új kihívásokra, amikor és ahogy arra szükség van“– hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....