elektormobilitás

A Continental elhozza a vezeték nélküli töltőállomásokat

2018.01.11.

A töltés gyorsabbá és könnyebbé tétele még hosszú utat fog bejárni, míg teljesen átállunk az elektromos járművekre, és az ígéretek szerint hamarosan az induktív töltő matracok is becsúsznak a képbe és az autóink alá.

A Continental AG nemrég bejelentette, hogy januárban a CES-en fogja leleplezni saját verzióját a technológiából, valamint a fedélzeti töltőrendszerükkel még nagyobb rugalmasságot fognak kínálni az elektromos járművek tulajdonosainak.Az induktív töltőrendszerek, amelyeket a BMW, a Mercedes, vagy más nagy autógyártók és kis startupok mutattak be, mind újraírhatják az elektromos járművek piacát. Ahelyett, hogy az autókat egy dugaszolóaljzathoz csatlakoztatnák, az elektromos járművek tulajdonosai egy tányérra helyezhetik el az autót, ahol az elsődleges tekercs a mágneses indukció révén vezeték nélkül továbbítja az energiát az autóban lévő másik töltőtekercsbe.

A Continental szerint a 11kW-os induktív rendszere töltés során percenként egy kilométer megtételéhez elegendő energiát képes átadni az autónak. A rendszer emellett a „mikronavigáció” segítségével automatikusan képes lesz a töltőállomások fölé vezetni az autó, tízszer nagyobb pontossággal, mint egy átlagos parkolási asszisztens.A CES show-n emellett bemutatkozik a cég AllCharge rendszere is. Ez lényegében integrálja a dedikált frekvenciaváltót, az elemet, amely átalakítja a váltóáramos töltőállomást az elektromos járművekhez szükséges egyenáramra egy módosított hajtásláncban.

Az eredmény, ahogy a Continental merészen fogalmaz, egy univerzális fedélzeti töltő, ami “bármilyen töltési pontot használhat a töltési sebesség, a feszültség vagy a feszültség típusától függetlenül”, és 10 perc alatt elegendő energiát biztosít 300 kilométernyi úthoz. Ez igazán nagyon szólna. És az AllCharge rendszernek van egy másik előnye is: egy mobil energia bankká alakítja az elektromos járművet, mert a beépített frekvenciaváltó a DC-t AC-re is átalakíthatja, amely az eszközök töltésére is használható.

A Continental azt mondja, hogy az AllCharge gyártása 2022-ben kezdődhet meg. Az induktív töltőrendszer első, korai verzióját pedig a CES-en bemutatták be Las Vegasban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.07.21
A hazai közönség előtt szereplő Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnok pilótája nyerte....
2018.07.21
Környezetvédők hívták fel a Toyota figyelmét arra, hogy a cég megaberuházása a kihalás szélére....
2018.07.21
Nem születtek értékelhető eredmények a Forma-1-es Német Nagydíj szombati, harmadik szabadedzésén az....
2018.07.21
Zavarba ejtő kocsi a Honda Jazz: miközben sokan kisautóként könyvelik el, valójában már korántsem....
2018.07.21
Halálra gázolt egy embert a Nyugati pályaudvarra tartó személyvonat Kőbánya-Kispestnél, a jól....
2018.07.21
Jövőre Japánban debütál a Hino világelső hibridje, amely navigációs adatok alapján optimalizálja a....
2018.07.21
A Missouriban történt hajókatasztrófának eddig 17 halálos áldozata van, köztük egy 11 fős család....
2018.07.21
Noha a japán autóipart az eddigi hírek alapján nem érik el az Egyesült Államok gazdaságát védeni....
2018.07.21
A zágrábi versenypályán végeztek sikeres tesztet az elektromos CUPRA e-Racer-rel, amellyel az E-TCR....
2018.07.21
Összeütközött egy személyvonattal egy gépkocsi a Bács-Kiskun megyei Nyárlőrincnél szombat reggel –....