innováció

A Continental okosabroncsa

2017.10.12.

Meghökkentő, de igaz, hogy ha megnézzük bármelyik parkolót, tömve van rosszul felfújt vagy sérült gumikkal. Az emberek úgy tűnik szeretnek odafigyelni arra, hogy milyen autót vesznek, hogy néz ki, de az autó egyik legfontosabb alkatrészére, a gumiabroncsokra kevés figyelmet fordítanak

Ezért a Continental új koncepció gumiabroncs ötletének abszolút van létjogosultsága: a gumik folyamatosan figyelemmel kísérik a saját állapotukat, ráadásul „útra szabhatók” annak megfelelően, hogy milyen terepen kell hajtani.

Nem számít, mennyire jó az autó, a leggyengébb láncszem az a négy fekete kör alakú valami, amin a jármű gurul, ugyanis ezek felelősek a gyorsulás, fékezés és kanyarodás erejéért. Az is igaz, hogy ha a gumiabroncsokat nem megfelelően fújják fel, annak az autónak a biztonsága és kezelhetősége, amire felszerelték, az optimálishoz képest 20-99 százalékkal csökken.

A Frankfurt Motor Show-n (IAA 2017) mutatták be a Continental két új koncepcióját ContiSense és ContiAdapt néven. Logikus folyományai ezek a 2014-es REDI sensor fejlesztésnek. Hamarosan bekerülnek a Continental gumiabroncs-technológiai portfóliójába, amiben már megtalálható a ContiSeal (automatikusan lezárja a lyukakat) és a ContiSilent (csökkenti a zajokat).

A ContiSense alapötlete az, hogy az abroncsba épített szenzorok folyamatosan mérik a futófelület mélységét és a hőmérsékletét, és ezeket az adatokat továbbítják elektromos vezetéken keresztül az autóba, vagy Bluetoothon át egy okostelefonra. Ha valami megsérti a gumit, a vezető azonnal kap egy figyelmeztetést, sokkal gyorsabban, mint bármely más jelenleg létező rendszeren keresztül, amelyek legfeljebb akkor jeleznek, ha csökken a nyomás.

A Continental célja, hogy továbbfejlessze a ContiSense rendszert, és képes legyen monitorozni az út felszínét, mint például a hőmérsékletét vagy hó, illetve víz jelenlétét, de ez a funkció még nincs koncepció szinten.

A ContiSense rendszer passzív, és egyszerűen csak jelez, ha probléma van, míg a ContiAdapt proaktív, nem igényel emberi közreműködést a döntési folyamatban, és a nyomás és változtatható szélességű kerékpánt egy sor kombinációját használja, hogy beállítsa a gumiabroncs tapadó felületének méretét, és optimalizálja az adott körülményekhez. A ContiAdapt kezdetben négy különböző beállítást kínál a nyomás/felni szélesség kombinációjából, melyek mindegyike optimális nedves, egyenetlen, csúszós és normál körülmények között.

Mind a ContiSense, mind pedig a ContiAdapt szerepelt a frankfurti koncepció gumiabroncs showján. A ContiAdapt gumiabroncsnak három különböző futófelület-zónája van, amelyek nedves, csúszós vagy száraz körülmények között történő használatra vannak kialakítva.

Mivel a gumiabroncs-nyomást és a szélességét a ContiAdapt változtatja, ezek a különböző futófelület-zónák az út legfontosabb érintkezési pontjaivá válnak, hogy biztosítsák a megfelelő gumiabroncs-jellemzőket az aktuális útviszonyokhoz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....