Mercedes-Benz E-osztály

Csepel, Mercedes és Pre-Safe Sound

2016.04.21.

Sikeres modelloffenzívát és a prémium szegmensben elsőséget remél a csillagos márka csapata.

 

Ha egy cégnek az a jelmondata, hogy „a legjobbat, vagy semmit”, akkor az új E osztály magyarországi premierjén nem tűnik túlzónak az a fejezetcím, hogy a legintelligensebb üzleti limuzin. Nem véletlenül kezdte ezzel a bemutatót Jörg Schmidt, aki idén vette át a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungária Kft. vezetését. Jó rajtot vett, mert máris rekordot könyvelhetett el: a márka magyarországi személyautó értékesítése márciusban volt a legmagasabb, amit a 33 százalékos növekedés eredményezett.

Jörg Scmidt                                                                                                A szerző felvételei

Cél a dobogó teteje

Éves szinten az E-osztállyal a prémium felső-középkategória listavezetője akar lenni a Mercedes, darabszámot azonban nem árult el Hesz Tamás értékesítési és marketing vezető. Viszonyításul annyit, hogy a szegmens három főszereplője – az Audi, BMW és Mercedes – tavaly ezer új autót értékesített. Vélhetően nem lehetetlen küldetés a dobogó legfelső foka, mert annyi műszaki újdonsággal pakolták tele az új E-osztályt, hogy csak a különlegességek felsorolása több mint tizenkét oldal.

Ezeket a színpadon álló fehér E-osztály és a hatalmas kivetítő előtt ismertette Trubacs Tamás műszaki referens. A 2016-os modell méltó utódja a sorozatnak, melynek tíz nemzedékéből 13 milliót adtak el. A sportos fazon már minden új Mercedes jellemzője, nincs ez másképp az E-Classnál, ami inkább kupés, mint limuzinos, miközben egyáltalán nem szűk a fejtér a második üléssorban sem.

Az áramvonalas fazon a szélcsatornában is jól szerepelt, hiszen cW értéke 0,23.

Belül látványosabb

Első látásra minőséget sugall az autó, melynek utasterében is érzékelhetőn ez, kezdve a belső világítástól a kárpiton át a zeneforrások hangzásáig. Lenyűgöző a hatalmas műszerfal, mely több mint félméteres, egészen pontosan 62,5 centimteres, szóval tényleg wide screen. A nagy felbontású monitor minden vetélytársat ver, ilyet egyébként az S osztályban vetett be először a Mercedes.

Az egész olyan, mintha lebegne, természetesen ízlés szerint konfigurálható, megjeleníthetők rajta minden fontos és háttér információ.

Már a beszállás is élmény, mert az NRC rendszernél kulcsként lehet használni a mobiltelefont, csak egyszer kell beállítani, aztán nem kell kulcsot használni. Ha lemerül a telefon, kívülről indukciósan feltölthető a kocsiról, így nem maradunk kizárva…

Trubacs Tamás prezentációja

Biztonsági tételek

A kategóriában megszokottak mellett további vezetőtámogató rendszereket kínál az új E-osztály.

Természetesen van Drive Pilot, ami alkalmas az autonóm vezetésre, a kamera és radar alapú rendszer a terelőtáblákat is érzékeli, van aktív fékasszisztens, automatikus sávváltás. Utóbbi azonban csak a németeknél működik, a magyar utakon még jogszabályilag tiltott, becsapni pedig nem lehet a rendszert, mert a GPS koordináták alapján korlátozza vagy engedélyezi használatát.

A Distronic távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem 210 km/órás tempóig követni is képes az előttünk haladó járműve. A funkció tehermentesíti a járművezetőt, hiszen nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg, de a kormányzás asszisztens révén a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti. 130 km/h sebességig a rendszer a jármű környezetében lévő többi járműhöz és a párhuzamos közlekedéshez igazodva akkor is képes aktívan dolgozni, ha az útfelfestések nem egyértelműek (például építési munkálatoknál). Ennek köszönhetően a Drive Pilot a járművezetőt dugókban vagy sűrű járműoszlopokban történő haladás során is hatékonyan tehermentesíti.

Pre Safe 2.0

A továbbfejlesztett PreSafe oldalirányú ütközésnél áttolja az embert a tágasabb, vagyis biztonságosabb irányba, így nagyobb a túlélőtér. A Plus segédrendszer felismeri a vészhelyzetet és felkészít: az oldalütközés előtti pillanatban a vezető, vagy az utas preventív módon oldalra mozdul az ülésben a veszélytől távolabbi irányba. Ilyenkor a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfújja az ülések oldaltámaszába szerelt légkamrát, ezáltal nagyobb lesz a távolság az ajtótól, relatíve megnő a túlélőtér és mérséklődnek az utasokra ható erők.

Kozári Edina kommunikációs vezető

Előjáték hangrobbanással

Nem kevésbé érdekes és egyelőre egyedülálló a Pre Safe Sound, mely a belső füli emberi reakcióra alapoz, amit stapedius reflexnek neveznek. A rendszer a felismert ütközésveszélynél a jármű hangszóróin keresztül egy rövid, hangos hangjelzést ad, ami kiválthatja a stapedius reflexet, ami az utasok fülét természetes zajcsillapítással felkészíti a baleset erős zajterhelésére.

Ütközés előtt a sokkoló hangahatás enyhítésére a hangfalakból kisebb erejű törést sugároz, és ezzel felkészíti a kocsiban ülőket a karosszéria deformációjával zajokra és csökkenti a légzsákrobbanás hanghatásait, mert elődurrant egy vészhelyzeti hangot, mely 20 decibellel csökkenti a fület terhelő hanghatást.

Irány Csepel

Ezeket a szolgáltatásokat nem próbáltuk ki, mert a totálcaros Papp Tiborral autópálya helyett inkább igazi magyar utakat választottunk tesztünkhöz. Nem csalódtunk, mivel az autóban jól szolgált az Air Body Control. Mert hogy az új E-osztály a szegmens egyetlenjeként többkamrás légrugózással is rendelhető. A rendszer előnye, hogy a hátsó rugók három, és az első rugók két különböző méretű kamrája lehetővé teszi a futómű feszességének három fokozatban történő szabályozását. Így az utasok alapvetően puha rugózást élvezhetnek, miközben a sebesség növekedésével keményedik a rendszer, és növeli a menetstabilitást.

Az érzékeny és gyorsan reagáló Air Body Controll többkamrás légrugózás elöl-hátul önszintező a kivételes rugózási kényelem érdekében, terhelt járműnél is. Automatikusan állítja az autó magasságát a sebességtől függően, autópályán így is csökkentve az autó légellenállását, üzemanyag-fogyasztását és persze károsanyag-kibocsátását. autópályán a szabad magasság csökkentésével. Rossz úton vagy felhajtásoknál a szintmagasság-állítóval gombnyomásra megnövelhető a magasság.

A többkamrás légrugózáshoz folyamatosan működő, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás jár, amely az egyes kerekek csillapítását egymástól függetlenül automatikusan állítja be az aktuális vezetési helyzetnek és az útviszonyoknak megfelelően. Ez jól jön például hirtelen elkerülő manővereknél vagy rossz úton való közlekedésnél. A rendszer emellett különlegesen jól szigeteli a zajokat és az abroncsok vibrációját, kivételes rugózási kényelmet és kiváló menetdinamikát garantál.

A műszerfali Dynamic Select kapcsoló lehetővé teszi a Comfort, ECO, Sport és Sport+ üzemmódok választását, de az Individual lehetőséget ad a jármű egyéni igénynek megfelelő személyre szabásához. Ezek után már csak a fotózás jelentett némi fáradtságot, és szomorúságot, látva az elhagyott üzemcsarnokokat.

Új motorgeneráció

Piacara vezetésekor az új E-osztály először kétféle motorral érhető el: az E 200 négyhengeres benzinmotort, az E 220 d pedig teljesen új négyhengeres dízel, később bővül a kínálat, többek között az E 350-öösel és a konnektoros Hybriddel, mely egy feltöltéssel harminc kilométernyi teljesen elektromos, vagyis emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé. Négyhengeres benzinmotorja az erőteljes elektromotorral együtt 279 lóerős (205 kW) rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal együtt. Ennek köszönhetően az E 350 e egy nagyteljesítményű sportautó menetteljesítményét nyújtja, miközben kevesebbet fogyaszthat, mint egy kisméretű, kompakt autó.

A legerősebb dízel variáns továbbfejlesztett SCR kipufogó-technológiával rendelkező hathengeres motort kap 258 lóerős (190 kW) teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal. Jön majd az E 400 4MATIC, melynek hathengeres benzinmotorja 333 lóerős (245 kW) teljesítményű és nyomatéka 480 Nm.

Kilenc fokozatú G-Tronic

A piaci bevezetéskor az összes modellt az új 9G-Tronic kilencfokozatú automataváltó sebességváltóval szállítják, ez gyors váltásokat és alacsony motorfordulatszámot tesz lehetővé, amely különösen előnyös a hatékonyság és a zajszint szempontjából.

A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11.863.920 forint, míg az E 220 d modell esetében 12.523.850 forint.

Névjegy: Jörg Schmidt

1988-ban kezdte pályáját a Daimler-nél, ahol számos értékesítési (értékesítési vezetői/piacszabályozási) és pénzügyi (pénzügyi igazgatói/tervezés és kontrolling) pozíciót látott el a nemzetközi szervezetben - Oroszországban, Dél-Afrikában, Szingapúrban, a délkelet-ázsiai régióban, Egyiptomban, valamint Németországban a tengerentúli régióért felelős részlegen. 2014 február óta Oroszország, Törökország, a Daimler Latina országai, Románia, Szlovákia, Argentína, Kanada, Mexikó és Magyarország piacának értékesítési tevékenységéért felelt.

Az új ügyvezető igazgató szerint döntő év lehet 2016 a márkának, mert az új E-osztály után jön a frissített CLA és CLA Shooting Brake, a C-osztály kabrió változata, valamint elindul az SL és SLC sportkocsik, illetve a GLC Coupé értékesítése is. Jörg Schmidt idén vette át a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungária Kft. vezetését

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
A hétfő esti vihar villámai két repülőgépet is telibe találtak, az osztrák Austrian Airlines....
2024.04.16
Az új lifestyle-termékek formanyelve az új MINI Cooper stílusjegyeit idézi. A kollekció a ruházati....
2024.04.16
Sokan nagyon igényesek autójukkal, de magukkal már nem annyira. Elgondolkozva tükörbe nézhetünk, és....
2024.04.16
A BMW Group a „FUTURE OF JOY” fantázianévre keresztelt kiállítással képviselteti magát a Milánóban....
2024.04.16
Körözött autót foglaltak le Bátaszéken – jelentette a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság. ..
2024.04.16
Elszállították hétfőn az 1000-es sorozatú, 1061-es pályaszámú és az UV3 típusú, 3414 pályaszámú....
2024.04.16
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni....
2024.04.16
Az időjárás-előrejelzésektől kezdve a forgalomtervezésen át a tőzsdéig az emberek mindig előre....
2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....