Teszt

Csúcs Mercedesekkel csapattunk – maradhat 62 millió?

2018.08.31.

Dream Cars Roadshow címmel hirdetett nem mindennapi programot a Pappas Auto, ahogy tette ezt tavaly nyáron is. Idén augusztus közepén Szegeden vendégeskedett a turné, óriási érdeklődéssel kísérve.

Már a teszthét első napjának délelőttjén csúcsra jártak az autók, s velük párhuzamosan a regisztrációért felelős hölgyek is a Vásárhelyi Pál utcában. De minden flottul ment, és a tesztelő sofőrök és kísérőik is felelősen viselkedtek, azaz időre visszavitték az autót, amelyikért már mindig ott „topogott” a következő regisztrált.

A több mint fél tucat kocsiból, első körben a Mercedes GLC 43 AMG és az S 450 Coupe modellt próbálhattuk ki a bajai úti és röszkei úti körforgalom érintésével. Hegymenet itt nincs, de kigyorsításra alkalmas szakaszok igen, és a két körforgalom is alkalmas a stabilitás tesztelésére, ha a forgalom azt megengedi. Ha nem annyira engedi, akkor is esetleg szidják az autóstársak a tesztelő felmenőit, de erre ezúttal nem került sor.

Érdekesség – a fehér fényezésen túl –, hogy mindkét autóban ugyanaz a 3 literes V6-motor dolgozott, 367 lóerővel. A 100-as gyorsulás 4,9, illetve 5,4 másodperc volt, erre némi magyarázat, hogy a kupé a GLC-nél „súlyosabb egyéniség”, bár a laikus ránézésre a nagyobb darab autót érezné annak. Mindkét modell gyorsulása meggyőző, kanyarstabilitásban a laposabb kupé érződik erősebbnek, persze az elektronika mindkettőnél időben, de nem túl erőszakosan közbeavatkozik, ha túlságosan nyomná a vezető a gázpedált.

A GLC 19,4 millió forintról indul, a márka legnagyobb kupéjának belépőára 32,5 millió forint. Nem mellesleg ennél csak nagyobb motor van a kupéban – mi tehát a legkisebbel próbáltuk –, a tetőn pedig ott van a 6 literes, V12-es biturbó, 630 lóerős teljesítménnyel és elképesztő, 1000 Nm-es nyomatékkal.

Nem kétséges, hogy közel 15 évvel ezelőtt kategóriát teremtett a márka a CLS-sel, sokak szerint ez a valaha volt legszebb Mercedes-modell. A kocsi az új A-osztályon megismert vonalakat viszi tovább, nincs egyetlen rossz szöge sem, bárhonnan nézünk rá, dinamikus. Természetesen maradtak keret nélküli ablakok, ez mindig erős dizájnelem.

Az immár harmadik generációs CLS-ben dolgozó 3 literes motor különlegessége, hogy az elektromos rendszere 48 voltos, az integrált indítómotor és generátoregység jóvoltából elektromos rásegítést kap. Nem a plusz 22 lóerő a lényeg, amit elektromotorként biztosít az egység, hanem a 250 newtonméter nyomaték, ami az indulás pillanatában rendelkezésre áll.

A kocsi belseje is lenyűgöző, főleg a különleges Edition 1 változat a sportülésekkel. Limuzinhoz képest mélyen, sportosan ülünk, az ablakok keskenyek, hátul a fejtér talán szűkös, de a dizájn oltárán ennyit szabad áldozni. A CLS 4,8 másodperc alatt 100-on van, a számos változatban konfigurálható, nagy felbontású, digitális műszerfal pedig minden szükséges információt megmutat. Érdekes, hogy ezzel együtt nem csábít száguldásra a CLS 450, inkább egy kellemes utazóautó, amellyel stílusosan érkezhetünk meg bárhová.

A Mercedes megengedheti magának, hogy legyen egy olyan modellje, amire az autósok többsége talán rámondja, ez már sok. Ez lenne a G63 AMG, amiben Szegeden egy V8-as motor dolgozott 585 lóerős teljesítménnyel. A közel négy évtizedes legenda a máig alvázas felépítésű, három differenciálzárral. Ez a kocsi is megkapta az új multifunkciós kormányt és a digitális kijelzőt vagy igény szerinti kijelzőket. Kétféle műszerfallal készül ugyanis az autó. Középen a 12,3 colos digitális kijelző közös bennük, de a vezető előtti felületre kérhetők klasszikus órák vagy egy ugyanekkora képernyő is.

A közel háromtonnás szögletes doboz 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, szerintem az elnéptelenedett falvak vályogházakból álló utcasora egy speciális tolólappal egy menetben is bontható lenne az autóval. A brutális Mercedes gyorsulásánál csak a lassítása a drámaibb. A 100 literes benzintankra szükség is van, a tesztúton mindenki által alkalmazott padlógáz-satufék és vezetési stílus mellett könnyen fogyasztott 40 liter szuper plusz benzint száz kilométerenként a csúcsluxus-terepjáró. Külön benzinkút azért nem kell a birtoklásához, de 60 millió forint azért szükséges.

A G63 gyönyörű autó, nettó alapára 39,5 - a buttó 50,6 - milló forint, a designo éjfekete fényezése 1 millió 355 ezer forint, a Burmester térhatású hangrendszer 410 ezer, a kovácsolt keréktárcsák (4 darab) 772 ezer, a multikontúr üléscsomag 959 ezer, az AMG díszítőelemek pedig további 1 millió 103 forintba kerülnek. A csúcson drágán mérik a luxust, és ez még nem a teljes lista. A hivatalos ártájékoztató szereplő bruttó végösszeg 62,3 millió forint.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....