abroncsgyártás

Defektes gumival biztonságban autóztunk

2017.05.02.

Minden autós rémálma, hogy éjszaka, netán szakadó esőben defektet kap egy autópályán, ahol szélsebesen húznak el mellettünk a kamionok, s abroncsot kell cserélni. A Bridgestone megoldotta az autósok rémálmát. Tatabányán egy olyan abroncs készül, amely ha deketet kap, akkor is biztonsággal tobább hajthatunk nyolcvan kilométeres sebességgel nyolvban kilométert tehetünk meg, bőven eljutunk a következő gumishoz, ahol megjavítják az abroncsot. 

Mielőtt kipróbálhattuk a defektes abronccsal való biztonságos közlekedést, Topolcsik Melinda januártól kinevezett ügyvezető igazgató mutatta be a Bridgestone vállalatcsoportot. Elmondta, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. az egyik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalat Magyarországon, amely a kormány stratégiai partnereként 2013-ban hirdette meg azt a nagyszabású kapacitásbővítési tervét, amelynek keretében 2020-ig megnégyszerezi gyártó kapacitását és 20%-kal növeli alkalmazottainak számát.

A BIRD technológia a világ legkorszerűbb abroncsgyártása.

A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a tatabányai gyár mára már a cégcsoport meghatározó, a legfejlettebb technológiával rendelkező európai üzemévé lépett elő. Jelenleg évente közel 2 millió abroncs készül Tatabányán, több mint 230 féle méretben, mindez ráadásul Európában az egyik legmodernebbnek számító technológiával. A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. teljes termelési volumenének 99,96%-át exportálja.

Ami pedig a Bridgestone Corporationt illeti,  a világvezető gumiabroncs és gumitermék vállalata. A Bridgestone Corporation és leányvállalatai a világ 25 országában 178 gyárat üzemeltetnek, több mint 144.000 munkatársat foglalkoztatnak, míg termékeit több mint 150 országban értékesítik. A Bridgestone küldetése a cég 1931-es alapítása óta változatlan: „Kimagasló minőséggel szolgáljuk a társadalmat”.

Jelenleg évente közel 2 millió abroncs készül Tatabányán, több mint 230 féle méretben.

Az ügyvezető igazgató prezentációja után Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke ismertetett egy izgalmas felmérést. Ebből kiderült, a defektek 90%-a nem elkerülhető. Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át szálszakadás, több mint 20%-át pedig valamilyen éles tárgy okozta. A Bridgestone a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg egy online felmérés keretében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok.

Minden autós rémálma a defekt, főleg ha gyerekekkel utazunk.

A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint 50%-a ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óránál, vagy nagyobb sebességnél következett be a nyomásvesztés. A Bridgestone online felméréséből az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.

A Bridgestone válasza az autósok problémáira

A fenti esetekre jelent megoldást a Bridgestone legújabb, Tatabányán gyártott DriveGuard gumiabroncsa, amellyel biztonságosan közlekedhetünk még defekt esetén is. A DriveGuard abroncsok rendkívül jól vezethetők a vizes útfelületen is, ráadásul nem csak kényelmesen, hanem üzemanyag-takarékosan is autózhatunk velük. Az abroncs szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autóra felszerelhető. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően az abroncs lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t is megtegyenek 80 km/óra sebességgel.

A DriveGuardnak nem jelent gondot a szög. 

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a tatabányai gyárunkban készül a Bridgestone egyik legmodernebb gumiabroncsa, a DriveGuard. Ez nagy lehetőség, ugyanakkor a korszerű gyártási folyamat miatt kihívás is számunkra, azonban modern gyártóberendezéseink révén munkatársaink magas színvonalon tudják ezt a feladatot is teljesíteni” - mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója. „Az új abroncsok teljes méretválasztékának csaknem felét tatabányai gyárunkban készítjük, és innen szállítjuk Európa országaiba” – tette hozzá az igazgató.

„Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. Ez vezérelt minket, amikor újragondoltuk gumiabroncsaink biztonságosságát. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is és ezen körülmények között is kiváló legyen az autó kanyarstabilitása. A magas csatornakialakítás az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot” – mondta Barcsik Ákos.

Hogyan működik a DriveGuard abroncs?

A DriveGuard abroncs az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát, hirtelen levegőveszteség esetén biztosítja a jármű irányíthatóságát. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így redukálva a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot.

Ezt követően tesztelhettük az új abroncsot. Indításképpen a Bridgestone szaekmebere egy százas szöget vert bele először egy hagyományos abroncsba. A gumi leengedett, megadta magát, képtelenség lett volna vele akár egy métert is megtenni. Hasonló sorsra jutott, már ami a százas szöget illeti, a DriveGuard is.

Üljenek a kocsiba, próbálják ki, milyen defektes aronccsal autózni – kaptuk a felkérést. A Golf elindult, nyolcvanas sebeséggel a közeli áruházig mentünk, majd vissza, körülbelül tíz kilométert. A hang jelezte, hogy az egyik kerékkel baj van, az autózás azonban teljesen biztonságos volt.

Sok-sok újságíró tette meg a tíz kilométeres távot, s mindeki úgy szállt ki a volán mögül, a Bridgestone meggyőzött bennünket, ez a DriveGuard valóban kiállja a defekt próbáját.

Ára alig több, mint a hagyományos abroncsé, ami nem utolsó szempont az árra igen érzékeny magyar vásárlónak. Egy doboz cigaretta árával drágább – kaptuk a választ arra, hogy mit jelent az alig drágább.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....