gumiabrocs

Defektjavítás gyorsan és egyszerűen Continental-módra

2017.11.20.

Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely keretén belül a balesetmentes közlekedést vizsgáltuk az abroncsok szempontjából. 

A vállalat profilja egyébként igen széles, nem mezei gumigyártó cég termékismertetőjén vettünk részt, hanem egy komplett biztonsági rendszerekkel, elektromos autók hardver és szoftver egységeiért egyaránt felelős vállalattal.

Ahonnan az autózás indul

Üzemanyag vagy megfelelő fékberendezés nélkül egyértelműen nem használhatjuk autónkat, éppen úgy, mint megfelelő állapotú gumiabroncs nélkül sem.  Utóbbi azért fontos, hogy elkerüljük a rosszabb úttartást, a gyengébb fékezés közbeni teljesítményt, a megnövelt üzemanyag-fogyasztást, a rendellenes abroncsfelületi kopást, a melegedést és idő előtti elhasználódást. És mi a helyzet defekt esetén?

Több megoldás, egy cél

A Continental több megoldást is kínál a gumiabroncsokhoz kapcsolódóan, hogy még biztonságosabb legyen az autózás. Ide tartozik például a gumijavító-készlet, az öntömítő vagy a defekttűrő abroncs, valamint az abroncsnyomás-figyelő rendszerek. A bemutató keretében előbbit, a ContiMobilityKit-et vettük górcső alá.

A ContiMobilityKit

A legnagyobb előnye, hogy megteremti az arany középutat a drága defekttűrő abroncs és a hosszú és nehézkes kerékcsere között. Defekt esetén ugyanis körülbelül 15 perc alatt újra mozgásképessé tehető autónk, miközben egy körülbelül több ezer-tíz ezer forintos kiegészítőről beszélünk, amely szériatartozék számos márkánál, ahol nem adnak külön pótkereket alapáron.

A pótkerék használatához képest körülbelül fele időt vesz igénybe a helytakarékos, mindösszesen egy kompresszorból és tömítőanyag-tartályból álló csomag összeállítása és a gumi felfújása. Csatlakoztassuk először a kompresszort a szivargyújtóhoz, a csatlakozó csövet pedig a defektes abroncs szelepére! A következő lépésben rácsavarjuk a kupakjától, de az alufólia csomagolástól nem megfosztott flakont a kompresszorra. A tömítőanyag így beáramlik a gumiabroncsba. Ezt követően, egy rövid, 5-10 km/h-s sebességgel megtett úgynevezett telítési időszak következik, majd maximum 80 km/h-s sebességgel maximum 200 kilométert tehetünk meg, vagyis „könnyedén eljuthatunk a szerelőműhelybe vagy az erre szakosodott abroncskereskedőhöz, ahol a gumiabroncsot haladéktalanul kicserélik egy újra” – mondta a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője.

A tömítő folyadékokat három kategóriába soroljuk a gumiabroncs átmérője alapján, a méretnövekedéssel a flakonok térfogata is növekszik. Működési hőmérséklet-tartománya -30 és +70 Celsius-fok között alakul, továbbá maximum 6 mm átmérőjű sérülés esetén, maximum 4 éven belül használhatjuk fel a folyadékot.

Időszükséglet az úton

A kétrészes ContyMobilityKit esetében a csomag kibontása, a tartály becsavarása, a kábel és a cső csatlakoztatása, a tömítőanyag kerékbe való bejuttatása, illetve az elpakolás vesz igénybe időt. Ha ügyesek vagyunk, körülbelül 15 perc alatt elhárítottuk a defektet. Ebben egyébként a csomagoláson lévő színes használati útmutató van segítségünkre, ahol egyértelműen, „butabiztosan” vannak feltüntetve a lépések.

Egy hibátlan abroncs belső felülete

Tanulságos számok

Abroncssérüléssel rossz minőségű út esetén 5 év/70 ezer kilométer, jobb útfelület esetén 10 év/150 ezer kilométer időszakban találkozhatunk általában. Az esetek döntő többségében, közel 85%-ban a futófelület sérül meg, a maradék hányadot az oldalfal és a perem károsodása követi 12, illetve 3 százalékkal. A sérülések átmérője a statisztika szerint majdnem mindig kisebb, mint 5 mm.

A japán és az amerikai piac egyértelműen a szükségkerék és a pótkerék mellett tette le voksát. 5 éves viszonylatban is jól látszik, hogy nem adták be derekukat a helytakarékosabb, kites megoldásnak. Ezzel szemben Európában ugrásszerűen megnőtt a javítócsomagokkal szerelt autók száma. Nevezetesen 36 milliós darabszámnál tartott az öreg kontinens tavaly, míg pótkerékből 29 milliót adtak az új modellekhez. A defekttűrő abroncsok használatának terén is többszörösen az élen járunk.

Azt is megtudhattuk, hogy az utángyártott piacon is egyre keresettebbek az abroncsjavító készletek. A VW csoport például évente több millió járművet lát el gyárilag a kompresszorral és a tömítőanyagot tartalmazó flakonnal. De az Audi, a Dacia, a Jaguar-Land Rover csoport, vagy a népszerű japán márkák is (Honda, Nissan, Toyota, Subaru) is használ Continental termékeket.

A megszilárdult tömítőréteg

A Continental Magyarországon

A Continental Magyarországon jelenleg öt vállalattal, hét telephelyen képviselteti magát, és közel 7000 munkatársat foglalkoztat. Négy divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech) végez gyártó- és szoftverfejlesztési tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán. A Gumiabroncs divízió 1991 óta van jelen a magyar piacon értékesítési irodával és regionális abroncsraktárral.

A gumiabroncs divízió

2015-ben a Gumiabroncs divízió a világ 24 helyszínén jelen lévő termelő, fejlesztő és kereskedelmiegységei közreműködésével, több mint 49 000 munkatárs részvételével közel 10,4 milliárd eurós forgalmat ért el. A világ egyik vezető abroncsgyártójaként a Continental a széles termékportfoliójával, illetve a folyamatos fejlesztéseivel jelentős mértékben hozzájárul a gazdaságos és környezetbarát mobilitás fenntartásához.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.18
Teszteltük a Honda CR-V csúcsmodelljét, a temérdek kényelmi és biztonsági extra meggyőző volt,....
2024.03.18
Összeütközött egy busz és egy szeményautó a IX. kerületben - ez már a második fővárosi buszbaleset....
2024.03.18
Gerald (52) egy bécsi, Donaustadtban levő benzinkúton akarta kitakarítani VW-jét. Amikor meglátta a....
2024.03.18
Hét év szünet után újra Zsiros Gábor lesz a navigátora a rali országos bajnokságban legutóbb....
2024.03.18
Nézze meg a videót! ..
2024.03.18
Közúti veszélyeztetés és egyéb bűncselekmény miatt felelhetnek az elkövetők, vezetői engedélyeiket....
2024.03.18
A használtautó-garanciákra szakosodott brit Warrantywise időről időre összeállítja azoknak a....
2024.03.18
- Javítási munkálatok miatt ideiglenes forgalomkorlátozásra kell számítani hétfőn az M2-es autóúton....
2024.03.18
A Geely erőfeszítései a metanollal hajtott autóval tovább fejlődtek, és a legújabb változat,....
2024.03.18
Az idén századik születésnapját ünneplő MG lesz a Goodwood Speed Festival főszereplője. A Nagy....