Hyundai

Digitális kulcsot mutatott be a Hyundai New Yorkban

2019.06.15.

Mostantól kezünkben foghatjuk az autónk minden kulcsfontosságú funkcióját. Érintésre nyithatjuk, zárhatjuk, vagy akár be is indíthatjuk az új Sonatát.

Amerika természetesen a Hyundai számára is fontos piac, főleg egy olyan prémium irányba terelgetett modellel, mint a Sonata, ami ráadásul szedán is, amit a mai napig falnak az USA-ban. Nem csoda tehát, hogy a New York-i Autószalonra igyekeztek valami mással is készülni, holmi modell leleplezésnél. Pedig önmagában is nagyot jól a dél-koreaiak új szedánja, elég csak a drasztikusan ívelt, a motorháztetőre meglehetősen szokatlanul sokáig felhúzott fényszórókra, vagy a csomagtartón összeérő hátsó lámpákra tekinteni. Jól látható az irány és a fejlődés az elődhöz képest: komolyabb, a felsőbb szegmenseket célzó külsőre volt szükség.

Azonban a külső csak egy apró szelete a változtatásoknak, ugyanis teljesen új a padlólemez. Az egyelőre szimplán Third Generation-nek platformnak köszönhetően nem csak nőtt, de merevebb is a Sonata, ráadásul egy sor olyan újító kényelmi, biztonsági fejlesztés kerülhet bele, ami eddig nem volt lehetséges. Nem csoda, hogy mostantól több Hyundai modell ezen a padlólemezen csücsül majd. Azonban nem az összkerékhajtás lesz egyetlen, amit kizárólag az Amerikai piacra szánnak. New Yorkban tervezik bemutatni új Digital Key technológiájukat, ami nem más, mint egy okostelefonokra letölthető applikáció.

Nem nagy durranás, nem igaz? Noha nem hangzik nagy újításnak egy applikáció, a funkciója bizony nagyban befolyásolhatja az autóipar alakulását és az okostelefonunk használatát a jövőben. Mostantól akár még egy fontos szereppel felruházhatjuk a telefonunkat, méghozzá azzal, hogy érintésre kinyissa, majd még egy érintésre akár el is indítsa az autónkat. Persze ehhez szükség van NFC elérhetőségre, amely képes az okostelefon közelében lévő eszközökkel kommunikálni, és ami egyelőre csak a felső kategóriás okostelefonok kiváltsága.

Az okostelefon NFC jeladója képes lesz kommunikálni az autó kilincsében lévő jeladóval, így egy érintésre kinyithatjuk majd az ajtókat. Egy második antennát a vezetéknélküli töltőbe ültetnek, így amikor a középkonzolra rakjuk a telefonunkat, mostantól nem csak tölteni kezd, de be is indítja az autónkat. Duplagyőzelem! Végül, de nem utolsó sorban, a sofőrök pánik riasztást is aktiválhatnának. Amint felismert minket az app, bluetoothon csatlakozva végezhetjük el ezeket a folyamatokat és akár 9 méteren belül az autótól.

Persze innen csak egy lépés volt a korábban infotainment rendszerekbe ültetett személyre szabhatósági funkciókat is a telefonunkba szöktessék. Felkészülve az autómegosztásra mostantól azonnal felismerné, hogy melyik sofőr ül az autóba, így az ő preferenciái szerint állíthatja be magát az új Sonata. Például elmenti a tükrök állását, a kedvenc rádió adónkat és hangbeállításainkat, illetve talán a legfontosabbat is, az üléspozíciónkat. Korábban ezt elmentett profil segítségével hívhattuk elő az autókból, az elv pedig most is ugyanaz, csak már a kezünkben tartjuk.

Persze joggal merül fel a kérdés, hogy mi lesz, ha valaki így ellopja az adatainkat, de a Hyundai állítja, hogy továbbra sem lesz egyszerű ellopni az autót, ugyanis több azonosítási folyamaton kell átmennie annak, aki ezt használni szeretné. Amennyiben megosztjuk mással az autónkat, azt is beállíthatjuk, hogy meddig férhet hozzá, illetve milyen mélyen. Nyílván az autó tulajdonosa rendelkezne minden joggal, míg az egyéb felhasználók, csak az autó bizonyos részeit használhatnák. A Hyundai szerint innen már csak lépés, hogy a későbbiekben automata parkolás funkcióval, autóbérleti lehetőséggel vagy épp külvárosban teljesen lezárással bővítsék az applikációt. Egyébként az új Sonata ősszel debütál az Egyesült Államokban, és valószínű hasonló időpont várható Európa számára is.

 

Forrás: 
Hyundai

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....