„Célunk, hogy hálózatba kapcsolt megoldásokkal javítsuk az élet minőségét és óvjuk az erőforrásokat. Ennek megfelelően alakítottuk ki vállalatunk új márkaidentitását. Az arculat egyszerre tükrözi az élet és a termékeink sokféleségét és egyediségét” – emelte ki az új márkaidentitás hátterével kapcsolatban sajtóközleményben Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke. Az új vállalati arculat a márka érzelmi vonatkozásait helyezi előtérbe több szín, valamint egy új kép- és formanyelv alkalmazásával. A logó részeként az anker, a piros Bosch felirat és az „Életre tervezve” szlogen változatlan marad. „Vállalatunk nagyon sokat változott az elmúlt néhány év során. Az új vállalati arculat kifejezi a cégen belül zajló digitális átalakulást” – tette hozzá Denner. Az okosotthon kényelmesebbé teszi az emberek otthonát, az autók pedig maguk kérnek segítséget baleset esetén.
Az új vállalati arculat már figyelembe veszi a digitális média speciális dizájn követelményeit. Emellett a nyomtatott sajtóban, a termékcsomagoláson és a belső arculatnál is megjelenik. Mivel az egyszerű arculatrendszernél csak nagyon kevés a merev szabály, így több szabadságot ad a felhasználóknak a vállalati arculat gyakorlati kialakításához.
Egy új elem, az úgynevezett szupergrafika is bekerült az arculatba. Egymást átfedő egyenes és görbe formákon keresztül jelennek meg a Bosch márka ígéretei: minőség, globális partnerség, elbűvölő termékek és felelősség. A szupergrafikában látható a színek új skálája. Alapját a Bosch csoporton belül eddig is használt színek adják: a piros, a kék, a világoskék és a zöld. Ezt a skálát egészítik ki az elsődleges színek vegyes árnyalatai, például a sötét vöröses lila. További dizájnelemet jelentenek az egymást átfedő színes szövegdobozok. Az egymást átfedő mezők az ember és a technológia közötti kapcsolatot érzékeltetik. A Bosch az elkövetkező két év során fokozatosan vezeti be az új vállalati arculatot.