BMW

A dinamika új dimenziója: a BMW 2-es Coupé

2013.10.26.

Új modellsorozat premierje a BMW programjában: a BMW 2-es Coupé a dinamika, az esztétikum és az érzelmekben gazdag stílus új mércéjéül szolgál a prémium alsó-középkategóriában; egyéni, s a vetélytársak körében egyedülálló járműkoncepció a BMW kupémodellek jellegzetes kétajtós, „háromdobozos” („three-box design”) formavilágával, négy üléssel, hátsókerék-hajtással illetve következetesen a sportosság jegyében kialakított motorpalettával és futómű-konstrukcióval; piaci bevezetés 2014 márciusában a BMW M Performance Automobil BMW M235i Coupé változattal együtt.

A BMW 2-es Coupé egyéni formavilága és 11 centiméterrel hosszabb karosszériája révén egyértelmű megkülönböztető jegyekkel rendelkezik a BMW alsó-középkategóriájú 1-es sorozatához képest; sportosan elegáns, megnyújtott vonalak, a far formáiba lágyan simuló tetőívvel; egyedi orr- és farkialakítás; a legnagyobb szélességét a hátsó kerekeknél elérő karosszéria vizuálisan is a hátsókerék-hajtást emeli ki; széles körű egyéni kialakítási lehetőségek a BMW Sport Line és a BMW Modern Line kivitelek formájában, illetve az M sportcsomag révén

Új fejlesztésű kupé-sorozat, elődjéhez a BMW 1-es Coupé modellekhez viszonyítva jelentősen megnövelt méretekkel; hosszúság 4.432 milliméter (plusz 72 mm), szélesség 1.774 milliméter (plusz 32 mm), tengelytáv 2.690 milliméter (plusz 30 mm), nyomtáv elöl 1.521 (plusz 41 mm), hátul 1.556 milliméter (plusz 43 mm); bővített belső térkínálat többek között 19 milliméterrel megnövelt első fejtérrel és 21 milliméterrel tágasabb hátsó lábtérrel; 20 literrel, összesen 390 literesre növelt csomagtartó; a hátsó üléstámla két részre vagy extraként 40:20:40 arányban osztva lehajtható; egészen a részletekig menő aerodinamikai fejlesztések a BMW 1-es sorozat tagjaihoz illetve az előd modellhez képest is kedvezőbb, 0,29-es légellenállási együtthatóval (cw) (BMW 220i Coupé)

A sportosság és a gazdaságosság terén egyaránt a piaci szegmens legjobb értékei a BMW TwinPower Turbo technikával működő benzin- és dízelmotoroknak köszönhetően; BMW 220i Coupé a BMW első alsó-középkategóriájú modellje a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 135 kW/184 LE teljesítményű változatával; négyhengeres dízelmotorok 105 kW/143 LE (BMW 218d Coupé), 135 kW/184 LE (BMW 220d Coupé), valamint 160 kW/218 LE (BMW 225d Coupé) teljesítménnyel; mindemellett már a piaci bevezetéstől szerepel a kínálatban a BMW M235i csúcsmodell, amely a legerősebb benzinmotoros BMW M Performance Automobil is egyben: 3,0 literes, soros hathengeres erőforrás az M Performance TwinPower technikával és 240 kW/326 LE teljesítménnyel, M-specifikus hangolású futómű-komponensekkel, aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszériával

A gazdaságosság további növelése a BMW EfficientDynamics műszaki megoldásainak széles körű alkalmazásával, egyebek mellett az „Air Curtain” elemekkel, az Automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) automata és manuális sebességváltóval egyaránt együttműködő rendszerével; az alapfelszereltséghez tartozó „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmód, amely az automata sebességváltóval együtt „vitorlázó” üzemmódot, a Professional navigációs rendszerrel pedig az előrelátó közlekedést segítő asszisztens-funkciót (Proactive Driving Assistant) is kínál

Semmi mással össze nem téveszthető, a BMW modelljeire jellemző irányíthatósági tulajdonságok és magas fokú menetkényelem a hátsókerék-hajtásnak, a hosszirányban beépített motoroknak, az első és a hátsó tengely között tökéletesen kiegyensúlyozott tömegeloszlásnak és az igényes futómű-technikának köszönhetően; két helyen ágyazott lengőkarra támaszkodó rugóstaggal szerelt első- és ötkaros hátsó felfüggesztés modell-specifikus hangolással; már alapkivitelben elektromechanikus szervokormány (Electric Power Steering) és erőteljes fékek; extrafelszerelésként változó áttételű sport-kormányberendezés, M sport-fékberendezés és elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal szerelt Adaptív M futómű (Adaptive M Suspension); alapfelszerelésként Dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) funkcióval és a hátsó differenciálmű elektronikus záró hatású funkciójával; mechanikus M Performance differenciálzár már piaci bevezetésétől a BMW M235i Coupé számára a BMW Eredeti Kiegészítők programjában

Az Euro NCAP töréstesztek során ötcsillagos minősítést szerzett BMW 1-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett, nagyszilárdságú és magas torziós merevségű karosszériaszerkezet; átfogó utasvédelem a többek között első, oldal- és fejlégzsákokat is tartalmazó, széles körű biztonsági felszereltség révén; optimális gyalogosvédelem aktív motorháztetővel és az orr meghatározott deformációs zónái segítségével

Igényes kialakítású utastér, a vezetőre összpontosító cockpit; szériafelszerelésként automatikus légkondicionáló berendezés; iDrive kezelési rendszer a BMW Professional rádióval illetve navigációs rendszerrel, valamint a BMW exkluzív flatscreen-dizájn szerinti központi képernyőjével; opcionális Professional navigációs rendszer Touch Controller funkcióval; tárolórekeszek, rakodóhelyek és pohártartók együttese

 

Opcionális vezetői segédrendszerek és a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak széles kínálata: vakításmentes távfény-asszisztens (High Beam Assistant), Adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), Parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, az előrelátó közlekedést segítő asszisztens-funkció (Proactive Driving Assistant), az előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info), a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzás, okostelefonok és zenei lejátszók bővített integrációs lehetőségei

Modellváltozatok:

 

BMW M235i Coupé:                             Soros, hathengeres benzinmotor a BMW M Performance Kettős Turbófeltöltő (BMW M Performance TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely a „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), illetve a BMW VALVETRONIC és Kettős-VANOS változó szelepvezérlésének technikáiból áll

Összlökettérfogat:                                    2.979 cm3

Max teljesítmény:                                      240 kW/326 LE / 5.800 – 6.000 1/min

Max. forgatónyomaték:                 450 Nm / 1.300 – 4.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]:               5,0 s (automata sebességváltóval: 4,8 s)

Max. sebesség:                             250 km/h

Átlagos

üzemanyag-fogyasztás:               8,1 l/100 km (7,6 l/100 km)

CO2-emisszió:                               189 g/km (176 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás:                                      EU 6

BMW 220i Coupé:                                Soros, négyhengeres benzinmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely a „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), illetve a BMW VALVETRONIC és Kettős-VANOS változó szelepvezérlésének technikáiból áll

Összlökettérfogat:                                    1.997 cm3

Max teljesítmény:                                      135 kW/184 LE / 5.000 – 6.250 1/min

Max. forgatónyomaték:                 270 Nm / 1.250 – 4.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]:               7,0 s (automata sebességváltóval: 7,0 s)

Max. sebesség:                             235 km/h (230 km/h)

Átlagos

üzemanyag-fogyasztás*:              6,1 – 6,3 l/100 km (5,7 – 6,0 l/100 km)

CO2-emisszió*:                             142 – 148 g/km (134 – 139 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás:                                      EU 6

 

BMW 225d Coupé:                               Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely két turbófeltöltőből, a többfokozatú feltöltési koncepcióból és piezo-injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 2.000 bar) áll

Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3

Max teljesítmény:                                      160 kW/218 LE / 4.400 1/min

Max. forgatónyomaték:                 450 Nm / 1.500 – 2.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]:               6,3 s

Max. sebesség:                             242 km/h

Átlagos

üzemanyag-fogyasztás*:              4,7 l/100 km

CO2-emisszió*:                             124 g/km

Kipufogógáz-emissziós

besorolás:                                      EU 6

(előzetes adatok)

 

BMW 220d:                                            Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely változó belépő-geometriájú turbófeltöltőből és mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 1.800 bar) áll

Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3

Max teljesítmény:                                      135 kW/184 LE / 4.000 1/min

Max. forgatónyomaték:                 380 Nm / 1.750 – 2.750 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]:               7,2 s (automata sebességváltóval: 7,1 s)

Max. sebesség:                             230 km/h (230 km/h)

Átlagos

üzemanyag-fogyasztás*:              4,5 – 4,8 l/100 km (4,2 – 4,4 l/100 km)

CO2-emisszió*:                             119 – 125 g/km (111 – 117 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás:                                      EU 6

 

BMW 218d:                                            Soros, négyhengeres dízelmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) műszaki együttesével, amely változó belépő-geometriájú turbófeltöltőből és mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezésből (max. befecskendezési nyomás: 1.600 bar) áll

Összlökettérfogat:                                    1.995 cm3

Max teljesítmény:                                      105 kW/143 LE / 4.000 1/min

Max. forgatónyomaték:                 320 Nm / 1.750 – 2.500 1/min

Gyorsulás [0–100 km/h]:               8,9 s (automata sebességváltóval: 8,6 s)

Max. sebesség:                             213 km/h (213 km/h)

Átlagos

üzemanyag-fogyasztás*:              4,3 – 4,5 l/100 km (4,2 – 4,4 l/100 km)

CO2-emisszió*:                             114 – 119 g/km (111 – 117 g/km)

Kipufogógáz-emissziós

besorolás:                                      EU 6

(előzetes adatok)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....