WRC
Elfyn Evans több mint 11 másodperces előnnyel kezdhette meg vasárnap a Korzika-rali utolsó szakaszát, miután a napi nyitó szakaszon 16 másodpercet vert Thierry Neuville-re, és visszavette tőle a vezetést. Úgy tűnt, már zsebben érezheti a győzelmet, de aztán egy jobb első defekt miatt másfél percet vesztett az utolsó gyorsaságin, így végül sajnos meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
Neuville így megszerezte saját maga és a Hyundai első idei győzelmet (és karrierje során a 11.-et), és a diadallal mindkét világbajnokságban, az egyéniben és a csapatban is átvették a vezetést a kékek. „Micsoda hihetetlen hétvége és milyen fantasztikus eredmény! Nagyon sajnálom, ami Elfynnel és Scottal történt, remek csatát vívtunk, és kétségkívül ők voltak a gyorsabbak ezen a hétvégén” – nyilatkozta Neuville a verseny után. „Nagyon fontos pontokat kaparintottunk meg, de a jutalma a kemény munkának, amit a csapat végzett az elmúlt hetekben. Talán nem mi voltunk a leggyorsabbak, de az autó aszfaltos teljesítménye határozottan javult, ami azt mutatja, hogy a jó irányba tartunk a fejlesztésekkel” – tette hozzá.
Neuville előnye mindössze 2 pont a tabellán Sébastien Ogier előtt, aki ezúttal a második lett. A hatszoros világbajnok francia így viszonylag sok ponttal zárta a versenyt, mégsem lehet elégedett, mert egyetlen gyorsaságit sem tudott megnyerni a Citroënnel, holott tavaly fölényesen győzött itt még Forddal. Sok beállítást kipróbált, de egyik sem működött igazán, viszont egy apró megpördülést leszámítva hibátlanul vezetett, ami miatt megérdemelte a második helyet.
Az utolsó napon fékproblémákkal küzdő Dani Sordo lett a negyedik Hyundai-jal, a spanyol egyetlen gyorsaságit tudott nyerni az egész versenyen. Mögötte Teemu Suninen a Fordját az ötödik helyre hozta be. Idén először fejezett be versenyt a fiatal finn, először nem hibázott, ami elvárás is volt a csapat részéről felé a sok autótörés után. Ott Tänak lett a hatodik, ezzel az elsőről a harmadik helyre csúszott vissza a világbajnokságban. Az észt versenyét a szombati defekt pecsételte meg, akkor vesztette el a vezetést.
Ogier-hez hasonlóan csapattársa, Esapekka Lappi sem tudott összebarátkozni a kanyargós aszfalton a Citroën C3 WRC-vel, a finn csak a hetedik lett, pedig komoly hibát nem követett el, és defektet sem kapott. Sébastien Loeb csalódást keltő produkciója (pénteken és szombaton is kicsúszott, megrongálta a Hyundai-t) csak a nyolcadik helyre volt elég. Kris Meeke lett a kilencedik egy defekt és egy kicsúszás után, bár a Power Stage-et megnyerte, így pluszban 5 bónusz ponttal vigasztalódhatott. A vasárnapi első szakaszon nagyon lassan ment, hogy kímélje a gumikat a Power Stage-re, ami ismét jó taktikának bizonyult.
Jari-Matti Latvala volt a legpechesebb mindenki közül, pénteken és szombaton két defektet is kapott, vasárnap meg ki is csúszott egyszer a Toyotával, de hozzá kell tenni, egyébként sem volt meg a tempója és az önbizalma a 2015-ös Korzika-rali győztesének.
Végeredmény, Korzika-rali:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3h22m59.0s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
40.3s |
3 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m06.6s |
4 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m18.4s |
5 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m24.6s |
6 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m40.0s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
2m09.1s |
8 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3m39.2s |
9 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
5m06.3s |
10 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
6m44.6s |
Az egyéni világbajnokság állása:
1 |
Thierry Neuville |
82 p |
2 |
Sebastien Ogier |
80 |
3 |
Ott Tanak |
77 |
4 |
Elfyn Evans |
43 |
5 |
Kris Meeke |
42 |
6 |
Esapekka Lappi |
26 |
7 |
Sebastien Loeb |
22 |
8 |
Dani Sordo |
16 |
9 |
Jari-Matti Latvala |
15 |
10 |
Teemu Suninen |
14 |