Forma 1

Ébresztőt fújt a Mercedes: Ez egy pocsék eredmény!

2018.06.11.

Megkongatta a vészharangot a Mercedes a nekik fekvő pályán elszenvedett vereség után. Csapatvezetőik önkritikusak, Toto Wolff a címnél is erősebben fogalmazott: sz**!

Pénteken még úgy tűnt, ez a Mercedes hétvégéje lehet Kanadában, ám mint kiderült, a címvédő csapat még mindig nem tudta megoldani a hiperlágy gumis problémáit, emellett a látszat is csalt a Ferrari gyenge kezdése miatt. Sebastian Vettelnek olyannyira nem volt ellenfele a vasárnapi versenyen, hogy még a kerékcserék idejére sem adta át a vezető pozícióját az őt szívósan üldöző, de megközelíteni igazán nem tudó Valtteri Bottasnak.

A második helyezett finn elismerte, a Ferrari egyszerűen jobb volt náluk. „Ha nyerni akarsz, nem túl jó érzés másodikként célba érni, de őszintén szólva ma a rajthelyezésünk és a rajtom alakulása ismeretében ennél több nem volt ebben a futamban. Jelenleg csapatként itt tartunk. A Ferrari ezen a hétvégén jobb volt, a Red Bull pedig nagyon közel került hozzánk, és semmit sem csinálhattunk volna ennél jobban. Az autónk egyszerűen nem elég gyors. Szóval nem vagyok teljesen magam alatt a második hely miatt, de semmi kétség, nyerni szeretnék.”

Bottast az csak még inkább bosszantja, hogy az eddigi 7 versenyből a mostani már a negyedik volt, amelyen a második hely jutott neki. - Elég sok alkalmam volt már idén, mindig egészen kevésen múlt, de folytatni fogom. Csapatként viszont muszáj lesz fejlődnünk, és nekem is minden apróságból ki kell hoznom a maximumot – vonta le a tanulságot.

Toto Wolff csapatvezető hiába kereste a pozitívumokat a finn második és Lewis Hamilton ötödik helyét hozó verseny után. - Egyáltalán nincsenek. Ez számunkra egy sz** eredmény – fogalmazott egyenesen az ORF osztrák csatornának. „Ezt így kimondom. Ez egy erős pályánk, de egész hétvégén kisebb hibákat vétettünk, már a legelejétől kezdve. Csak egyetlen dolgot érzek most: fel kell ébrednünk! Minden területen lemaradtunk. Ez egy olyan pálya, amelyen maximális pontszámot kellett volna elérnünk, nem pedig kármentésre törekednünk.”

Hibákból volt bőven. Kezdődött azzal, hogy gondok voltak az új erőforrás minőségével, így nem vethették be azt. Aztán kiderült, hogy a konzervatív hiperlágyas gumiválasztásuk is visszaüt, s a kevés szett miatt sem versenyzőik, sem mérnökeik nem tudtak megfelelően felkészülni az időmérőre, hogy a maximumot hozzák ki az autójukból. Mindennek a tetejébe a versenyen Lewis Hamiltonnál már az első köröktől túlmelegedett a motor, így a brit csak visszafojtott teljesítménnyel használhatta azt.

Ami a gumikat illeti, Bottas úgy vélte, sokkal jobbak lehettek volna a kilátásaik, ha több hiperlágy keverékük van. - A csapat és én is úgy gondoljuk, hogy ha választhattunk volna eggyel vagy kettővel több hiperlágy szettet, többet tudtunk volna kihozni ezekből az időmérőn, mert előtte elég korlátoltak voltak a lehetőségeink. Csak egy szettünk volt a harmadik szabadedzésen, az időmérőn pedig gyorsan kellett tanulnunk, és ez egy ennyire szoros időmérőn nem ideális. A rajtnál használt gumival elégedettek voltunk, minden az időmérős teljesítményen múlt. A jövőben valamit másképp kell csinálnunk – vélekedett.

Niki Lauda is önkritikusan fogalmazott futamuk kapcsán. „Mindenekelőtt nem használhattuk az új motorunkat. Ez a problémánk egyik része volt. Emellett a Ferrari csomagként hihetetlen. Az autójuk és a motorjuk is fantasztikus, de még a fogyasztásuk is, mivel pokolian mentek az egész verseny alatt. Most igazán keményen oda kell tennünk magunkat. A Red Bull meglepetés volt, de a végén mögöttünk ért célba. De semmi több.”

Az új motorjuk a hírek szerint már a következő Francia Nagydíjon bekerül az autóikba, ám Lauda egyelőre nem tudta megmondani, mennyit fog segíteni rajtuk. „A Paul Ricard-on késve megérkezik az új motor, de nagy kérdés a megbízhatósága. Mi most biztosra mentünk azzal, hogy nem használtuk itt, és meglátjuk, hogy a többieknél ez hogy alakul. De eddig ugyanolyan jól állnak, mint mi.”

Lewis Hamilton 1 pontos hátrányba került Sebastian Vettellel szemben a bajnokságban, Bottas ismét harmadik, de már 35 pontos lemaradással. A csapatversenyben még mindig a Mercedes áll az élen, előnyük 17 pont.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....