Rolls-Royce Cullinan

Égszakadás: Cullinan, a Rolls-Royce első SUV-ja

2018.06.11.

A Rolls-Royce Cullinan személyében mutatta be első SUV-ját az angol autógyártó. A minden terepen helytálló autó elsősorban olyan tulajdonosoknak készült, akik szeretnek maguk vezetni sofőr felfogadása helyett. Éppen ezért családi autóként is funkcionálhat az emelt hasmagasságú bálna.

A Rolls-Royce Cullinan, amely 5,341 méter hosszú, 2,164 m széles és 1,835 m magas, kétféle verzióban érhető el: Lounge Seats és Individual Seats. Az adaptív légrugózás 40 mm-rel képes lejjebb engedi a kocsitestet a kényelmesebb beszállás érdekében. A beltérben igen nagy tágasság fogadja az utasokat, ennek alapjául a 3,295 méteres tengelytáv szolgál.

A gyártó egyébként úgy is tekint a szabadidő-autóra, mint egy három részes SUV-ra: a hátsó utasokat üvegablak választja el a csomagtartótól. Ez csendesebb környezetet eredményez állandó hőmérséklettel. Ami ennél is több, a hátsó ülések a Lounge Seats verzióban előre hajthatók – elsőként egy Rolls-Royce-ban. Az 526 literes csomagtartó könnyedén akár 1930 literesre is bővíthető.

Páratlan on- és off-road élmény

Noha sofőrös kivitel is elérhető két egyedülálló üléssel hátul, a Cullinan azért úgy készült, hogy a tulajdonosok élvezettel vezethessék autójukat. Ez például a kisebb átmérőjű, vastagabb fogású kormányon látszik meg. A vezetési módok között szerepel egy „Bárhová” opció, amellyel ki lehet aknázni a jármű terepképességeit is. A földutak kavicsos, sáros szakaszai vízátfolyásokkal tarkítva sem állhatják útját az 540 mm-es gázlómagasságú, nagy SUV-nak, amelyet kettős keresztlengőkaros első és ötkaros, multi-link hátsó felfüggesztéssel szerelnek.

A motor 6,75 literes, biturbó V12, amely 571 lóerő leadására képes, emellett 850 Nm-es nyomatékkal préseli az abroncsokat – már percenkénti 1600-as fordulattól. A nagy számokat már megszokhattuk a Rolls-Royce-nál, ugyanis az alumínium térvázas karosszéria ellenére a Cullinan 2660 kg-os alaptömeggel büszkélkedhet. Az automata váltó a négy kerékhez továbbítja a hajtóerőt. A négykerék-kormányzás ellenére a szabadidő-autó hatalmas, 13,23 méter átmérőjű körön fordul.

A vezetéstámogató rendszerek terén is kimagaslik a luxus SUV, ugyanis négykamerás rendszere révén képes figyelmeztetni a vezetőt a gyalogosokra és állatokra, továbbá az adaptív tempomat és a hozzá kapcsolódó rendszerek segítenek elkerülni az ütközés veszélyeit, a keresztirányú forgalomra is figyelmeztetnek, emellett gátolják a sávból való kisodródást és a rosszul időzített sávváltásokat is. Részletes cikkünket a Cullinanről az alábbi linken olvashatja el.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.20
- A hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos hajtású gépkocsik tesztelésére alkalmas....
2019.05.20
A Scania működési bevétele 2019. január-márciusa között 27 százalékkal, azaz 4207 millió (3315)....
2019.05.20
- Elfogadta a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az....
2019.05.20
Tovább szigorítja az ellenőrzést a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.: már menet közben is....
2019.05.20
Megkezdték Japánban a sinkanzen szuperexpress legújabb prototípusának tesztelését, a szerelvény....
2019.05.20
Szlovákiában tervezi gyártan elektromos kisautó modelljeit a Volkswagen az Automotive News Europe....
2019.05.20
A kétszeres Forma-1-es világbajnok spanyol Fernando Alonso nem indulhat a vasárnapi, 103.....
2019.05.20
Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a....
2019.05.20
- Befejezte a vitatott 737 MAX típusú repülőgépek szoftverjének frissítését - jelentette be a....
2019.05.20
Magyarország területén május 17-én 0 órától 2019. május 19-én 24 óráig a rendőrök 148 személyi....