Rolls-Royce Cullinan

Égszakadás: Cullinan, a Rolls-Royce első SUV-ja

2018.06.11.

A Rolls-Royce Cullinan személyében mutatta be első SUV-ját az angol autógyártó. A minden terepen helytálló autó elsősorban olyan tulajdonosoknak készült, akik szeretnek maguk vezetni sofőr felfogadása helyett. Éppen ezért családi autóként is funkcionálhat az emelt hasmagasságú bálna.

A Rolls-Royce Cullinan, amely 5,341 méter hosszú, 2,164 m széles és 1,835 m magas, kétféle verzióban érhető el: Lounge Seats és Individual Seats. Az adaptív légrugózás 40 mm-rel képes lejjebb engedi a kocsitestet a kényelmesebb beszállás érdekében. A beltérben igen nagy tágasság fogadja az utasokat, ennek alapjául a 3,295 méteres tengelytáv szolgál.

A gyártó egyébként úgy is tekint a szabadidő-autóra, mint egy három részes SUV-ra: a hátsó utasokat üvegablak választja el a csomagtartótól. Ez csendesebb környezetet eredményez állandó hőmérséklettel. Ami ennél is több, a hátsó ülések a Lounge Seats verzióban előre hajthatók – elsőként egy Rolls-Royce-ban. Az 526 literes csomagtartó könnyedén akár 1930 literesre is bővíthető.

Páratlan on- és off-road élmény

Noha sofőrös kivitel is elérhető két egyedülálló üléssel hátul, a Cullinan azért úgy készült, hogy a tulajdonosok élvezettel vezethessék autójukat. Ez például a kisebb átmérőjű, vastagabb fogású kormányon látszik meg. A vezetési módok között szerepel egy „Bárhová” opció, amellyel ki lehet aknázni a jármű terepképességeit is. A földutak kavicsos, sáros szakaszai vízátfolyásokkal tarkítva sem állhatják útját az 540 mm-es gázlómagasságú, nagy SUV-nak, amelyet kettős keresztlengőkaros első és ötkaros, multi-link hátsó felfüggesztéssel szerelnek.

A motor 6,75 literes, biturbó V12, amely 571 lóerő leadására képes, emellett 850 Nm-es nyomatékkal préseli az abroncsokat – már percenkénti 1600-as fordulattól. A nagy számokat már megszokhattuk a Rolls-Royce-nál, ugyanis az alumínium térvázas karosszéria ellenére a Cullinan 2660 kg-os alaptömeggel büszkélkedhet. Az automata váltó a négy kerékhez továbbítja a hajtóerőt. A négykerék-kormányzás ellenére a szabadidő-autó hatalmas, 13,23 méter átmérőjű körön fordul.

A vezetéstámogató rendszerek terén is kimagaslik a luxus SUV, ugyanis négykamerás rendszere révén képes figyelmeztetni a vezetőt a gyalogosokra és állatokra, továbbá az adaptív tempomat és a hozzá kapcsolódó rendszerek segítenek elkerülni az ütközés veszélyeit, a keresztirányú forgalomra is figyelmeztetnek, emellett gátolják a sávból való kisodródást és a rosszul időzített sávváltásokat is. Részletes cikkünket a Cullinanről az alábbi linken olvashatja el.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....