autóteszt

„Egy hét Rióban” – KIA Rio 1.25 LX Exclusive teszt

2017.07.15.

A KIA Rio negyedik generációjáról tavaly szeptemberben hullt le a lepel Párizsban, a hazai közönség pedig kora tavasszal találkozhatott vele először a honi márkakereskedésekben, mi pedig egy hetet tölthettünk el vele a közelmúltban

A Rio hazai premierjén mi is ott voltunk, és az első impresszióinkat meg is osztottuk olvasóinkkal. A tavaszi statikus bemutató persze nem más, mint kívülről nézegetni a lekvárosüveget. Az viszont már akkor is kiderült, hogy a KIÁ-nak mennyire fontos modelljéről van szó. A tizennyolcéve palettán lévő B szegmenses kisautó, a márka egyik legmagasabb darabszámban értékesített modellje, így nem véletlen, hogy házon belül is kitüntetett figyelmet kap.

A RIO negyedik generációjából eltűnetek a sallangok, letisztult európai trendet követi

Az biztos, hogy a modellreneszánsz teljesen új aspektust hozott, amiben inkább tetten érhető a letisztultság, mint az extravagancia. Nincs rajta egyetlen felesleges vonal sem. A KIA védjegyének számító tigrisorr-dizájn szögletesebb lett. Összességében a konszolidált, de tetszetős karakterbe tökéletesen becsomagolták a praktikus használati értéket. Jól lehet a modellstratégiában megfogalmazott üzenet szerint a Rio a fiatalok felé fordul, de a teszt hét után elmondhatjuk, hogy a legújabb széria mindenképpen több generáció számára is alternatíva lehet.

A frontrész "tigrisorr agyarai" is szögletesebb dizájnt kaptak

Már csak azért is, mert az autó belülről nagyobbnak tűnik, mint amilyennek kívülről látszik. Az alig több mint négyméteres Rióban a helykínlat kategóriához mérten megfelelő, ez minden jellemző sarokpontra igaz, így a hátsó láb és fejtérre is. A jól megkomponált belsőtérnek köszönhetően elégséges csomagtérrel is számolhatunk. Az alaphelyzetben 325 literes raktér az ülések ledöntésével 980 literre bővíthető. A meredek farrész széles csomagtérajtóban végződik, így könnyű a pakolhatósága is.

Konszoldált sziluett, kevésbé karateres, de racionalizált

Az enteriőr tetszetős, már ami a fedélzet formavilágát illeti. Persze a fekete kopogós műanyagok használata rányomja a bélyegét az utastér hangulatára, de ne felejtsük el, hogy jelenesetben majdnem a belépő szinten vagyunk. Ennek ellenére legalább az ajtók kaphattak volna némi szövetbetét, egyből jobb lenne az összkép.

Meredek farrész

Az újra rajzolt műszerfal centrumában monochrom kijelzőt találunk az alapszériában, magasabb felszereltségi szinten már egy 7 colos központi kijelző is a rendelkezésre áll. De már ebben a verzióban is van Bluetooth és USB kapcsolati lehetőség, így mondhatni hozza a kor elvárásait már a belépő szint is.

A csomagtér jól pakolható. 325 literes űrtartalmával a középezőnyben van

Bármilyen autóról is van szó, egy autó megítélése valahol szubjektív dolog. Akinek volt szerencséje már többfajta autót is vezetni, az pontosan tudni fogja, hogy milyen, amikor egy kocsi „otthonos”. Nos, a KIA Rio ezt az érzést váltotta ki, mondjuk ezt annak ellenére, hogy az alapszinten kínált 1.25 literes szívó benzinmotor a maga 84 lóerejével nem egy aszfaltbetyár. De, ha nem akarunk tőle többet, mint amennyit kínál, akkor rendkívül jól kezelhető. A jó vezetési komforthoz persze hozzájárul egy precízen kapcsolható ötsebességes váltó és egy rendkívül jól behangolt futómű is. A teljesítmény leginkább a városi használatra determinálja. Országúti forgalomban is megjön a tempó – és a hangja is - viszont nagyobb bravúrokat ne várjunk el ettől a motortól. Nálunk a fogyasztási érték valamivel hat liter fölött volt vegyeshasználatban, ami uszkve másfél literrel magasabb a gyár által megadott 4,7 literes értéknél.

A RIO a rossz beidegződések áldozata. A negyedik generáció komoly pálfordulást jelenthet...

Összességében úgy gondoljuk, hogy a negyedik generációs  lépésváltás bejöhet a KIÁ-nak, már csak azért is, mert a formai megújulás mellett, alapszinten is hozza azokat az elvárásokat, amik ma szükségeltetnek ebben a kategóriában. Nem lennénk meglepve, ha a mostani verzió népszerűsége feltornázná magát a Cee’d-éhez. Persze ehhez mindenképpen szükségeltetik a jó ár és a piaci szemlélet konvencionális megváltozása is, amire most jó eséllyel rést vághat a Rió, ha rádob egy kis extra marketinget.  

Az utastér ergonomiailag a helyén van, de az anyagfelhasználás egyszerű 

Az árral nagy problémája nem lesz, az LX változat 3 199 000 forintos bekerülésével az egyik legjobb kínálat ma ebben a kategóriában, de még a valamivel magasabb – általunk tesztelt - Exclusive verzió is csak 3 499 000 Ft akciósan. Természetesen mindehhez jár a 7 év garancia.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....