ICDP

Egy ritka faj nyomában: Az új-autó vásárlók III.

2017.03.13.

Vajon az új autó vásárlási folyamat mindig olyan marad, mint amilyen jelenleg? Egyszerűen jellegénél fogva lehetetlen, hogy – hasonlóan az iparágak jelentős részéhez – digitálissá váljon? Ezek a kérdések is foglalkoztatták az ICDP kutatóit, most pedig összegezzük, mire jutottak.

Az autóvásárlás hagyományosan egy „fizikai” folyamat: Bemegyünk a kereskedésbe, kiválasztjuk az autót, elintézzük a papírmunkát, majd néhány hónap múlva ugyanott átvesszük az új autónkat. Sokan azt gondolják, hogy egyfajta váltás fog bekövetkezni és a vásárlási folyamat teljes mértékben digitálissá fog válni, azonban a valóság nem ezt mutatja. Az autóvásárlás a jövőben sokkal inkább egyfajta eleggyé válik, így egyszerre lesz „fizikai” és „digitális”.


Az autók már digitálisak, most az autóipar következik           Forrás: Canadianbusiness.com

Mindez már most is így van, rég elmúltak az idők, amikor az ember kizárólag kereskedések látogatásával tájékozódott a potenciális autókról. Az ICDP felmérése szerint mindössze az új-autó vásárlók 4%-a választotta ki autóját ilyen módon, a nagy többség – 76% - online kutatással kezdte, majd több kereskedés meglátogatása után döntött valamely modell mellett, a döntés azonban elsősorban az interneten szerzett információk alapján született. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy a vásárlók 50%-a már kiválasztotta a később megvásárolt autóját, amikor először ellátogatott egy kereskedésbe.
A felmérésben részt vevő vásárlók többsége úgy érzi, a vásárlási folyamat lehetne sokkal „digitálisabb”. Problémának látják, hogy bármilyen információ szerzéséhez továbbra is az eladó kereskedőt kell felhívni. Gondoljunk csak bele egy pillanatra, bármit rendelünk az interneten, végigkövethetjük a teljes szállítási folyamatot, láthatjuk hol tart éppen az adott termék és pontosan ez az, amit a vásárlók az új-autó vásárlás során is látni szeretnének. Az autógyárak részéről ilyen tekintetben jelentős fejlődést várnak, legyen szó a rendelés nyomon követhetőségéről, vagy az ügyintézés új, online megoldásairól.
 

A házhozszállításak sikere lenne                                                         Forrás: Youtube.com
 
Természetesen nem arról van szó, hogy online webáruház módjára kellene működnie az autóvásárlás folyamatának, azonban a felmérés szerint a vásárlók értékelnék, ha néhány megoldást átvenne az autóipar. A rendelés nyomon követhetősége mellett a házhozszállítás az a szolgáltatás, amit hiányolnak az ügyfelek. A 17 és 34 év közötti korosztály 46%-a szerint ezek a szolgáltatások szerepet játszanának döntésükben és inkább vásárolnának olyan eladótól, amelyik biztosítja számukra ezeket
Nyilvánvalóan az autóipar jelentős szereplői mind tisztában vannak ezzel a trenddel és igyekeznek fejlődni a digitális szolgáltatások terén. Az ICDP kutatói megkérdezték a Ford ügyvezető igazgatóját, Mark Fields-t, aki úgy látja, hogy bár az általa vezetett vállalat eddig gyártó volt és a továbbiakban is az marad, azonban a jövőben nem lehet kizárólagosan egy autógyárként tekinteni rájuk. Szerinte a Ford jövője abban rejlik, hogy egyszerre lesz autógyár és IT vállalat.
Összegezve elmondhatjuk, hogy jelenleg – elsősorban a fiatalok számára – az autóvásárlás folyamata idejétmúlt, nem tartja a lépést digitális világ fejlődésével, azonban ahogy Fields szavaiból is kiderült, az autóipar tisztában van lemaradásával és szereplői komoly erőforrásokat fektetnek ennek ledolgozásában. Bízunk benne, hogy a XXI. századi autóvásárlás hamarosan az új évezred megoldásait alkalmazva nem csak termékeit, hanem szolgáltatásait tekintve is valóban egy igazán modern iparággá válik.
 
A cikk forrása az ICDP „Vásárlók a digitális világban” című kutatása.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.20
A Peugeot nagyra törő célja, hogy az új 508-as – legyen az a szedán- vagy a most piacra került SW....
2019.08.20
A lakóautózás és az autóversenyzés nagyszerű egyvelegével állt elő az MS-RT csapata. Kívül sportos....
2019.08.20
Mykola Kapusta Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.08.20
A különleges karosszériaszíneket felvonultató, korlátozott darabszámú kivitel még vonzóbbá teszi a....
2019.08.20
Szeptemberben mutatkozik be a Project C nevű limitált széria. ..
2019.08.20
iatalok törték le a balatonszemesi vasúti átjáró csapórúdját. ..
2019.08.20
A V-osztályból kialakított EQV gyors töltést, rengeteg helyet és sokféle üléskonfigurációt kínál. ..
2019.08.20
A 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon szép standdal büszkélkedett a General Motors....
2019.08.20
Árverésre bocsátották a Toyota F1-es hagyatékának egyik darabját. A 2004-es versenyautó....
2019.08.20
Neil Campbell brit kerékpáros 280,557 kilométeres óránkénti sebességgel új csúcsot állított fel....