ICDP

Egy ritka faj nyomában: Az új-autó vásárlók III.

2017.03.13.

Vajon az új autó vásárlási folyamat mindig olyan marad, mint amilyen jelenleg? Egyszerűen jellegénél fogva lehetetlen, hogy – hasonlóan az iparágak jelentős részéhez – digitálissá váljon? Ezek a kérdések is foglalkoztatták az ICDP kutatóit, most pedig összegezzük, mire jutottak.

Az autóvásárlás hagyományosan egy „fizikai” folyamat: Bemegyünk a kereskedésbe, kiválasztjuk az autót, elintézzük a papírmunkát, majd néhány hónap múlva ugyanott átvesszük az új autónkat. Sokan azt gondolják, hogy egyfajta váltás fog bekövetkezni és a vásárlási folyamat teljes mértékben digitálissá fog válni, azonban a valóság nem ezt mutatja. Az autóvásárlás a jövőben sokkal inkább egyfajta eleggyé válik, így egyszerre lesz „fizikai” és „digitális”.


Az autók már digitálisak, most az autóipar következik           Forrás: Canadianbusiness.com

Mindez már most is így van, rég elmúltak az idők, amikor az ember kizárólag kereskedések látogatásával tájékozódott a potenciális autókról. Az ICDP felmérése szerint mindössze az új-autó vásárlók 4%-a választotta ki autóját ilyen módon, a nagy többség – 76% - online kutatással kezdte, majd több kereskedés meglátogatása után döntött valamely modell mellett, a döntés azonban elsősorban az interneten szerzett információk alapján született. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy a vásárlók 50%-a már kiválasztotta a később megvásárolt autóját, amikor először ellátogatott egy kereskedésbe.
A felmérésben részt vevő vásárlók többsége úgy érzi, a vásárlási folyamat lehetne sokkal „digitálisabb”. Problémának látják, hogy bármilyen információ szerzéséhez továbbra is az eladó kereskedőt kell felhívni. Gondoljunk csak bele egy pillanatra, bármit rendelünk az interneten, végigkövethetjük a teljes szállítási folyamatot, láthatjuk hol tart éppen az adott termék és pontosan ez az, amit a vásárlók az új-autó vásárlás során is látni szeretnének. Az autógyárak részéről ilyen tekintetben jelentős fejlődést várnak, legyen szó a rendelés nyomon követhetőségéről, vagy az ügyintézés új, online megoldásairól.
 

A házhozszállításak sikere lenne                                                         Forrás: Youtube.com
 
Természetesen nem arról van szó, hogy online webáruház módjára kellene működnie az autóvásárlás folyamatának, azonban a felmérés szerint a vásárlók értékelnék, ha néhány megoldást átvenne az autóipar. A rendelés nyomon követhetősége mellett a házhozszállítás az a szolgáltatás, amit hiányolnak az ügyfelek. A 17 és 34 év közötti korosztály 46%-a szerint ezek a szolgáltatások szerepet játszanának döntésükben és inkább vásárolnának olyan eladótól, amelyik biztosítja számukra ezeket
Nyilvánvalóan az autóipar jelentős szereplői mind tisztában vannak ezzel a trenddel és igyekeznek fejlődni a digitális szolgáltatások terén. Az ICDP kutatói megkérdezték a Ford ügyvezető igazgatóját, Mark Fields-t, aki úgy látja, hogy bár az általa vezetett vállalat eddig gyártó volt és a továbbiakban is az marad, azonban a jövőben nem lehet kizárólagosan egy autógyárként tekinteni rájuk. Szerinte a Ford jövője abban rejlik, hogy egyszerre lesz autógyár és IT vállalat.
Összegezve elmondhatjuk, hogy jelenleg – elsősorban a fiatalok számára – az autóvásárlás folyamata idejétmúlt, nem tartja a lépést digitális világ fejlődésével, azonban ahogy Fields szavaiból is kiderült, az autóipar tisztában van lemaradásával és szereplői komoly erőforrásokat fektetnek ennek ledolgozásában. Bízunk benne, hogy a XXI. századi autóvásárlás hamarosan az új évezred megoldásait alkalmazva nem csak termékeit, hanem szolgáltatásait tekintve is valóban egy igazán modern iparággá válik.
 
A cikk forrása az ICDP „Vásárlók a digitális világban” című kutatása.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....