Ferrari
A 488 Pista kupéhoz hasonlóan a Spidert is egy 3,9 literes, dupla turbós, 720 lóerős V8-as motor hajtja, amely mellesleg 770 Nm nyomatékot is képes leadni – de nem túl alacsony fordulat mellett, csak 3000-től, a Ferrari ugyanis a turbómotorjainál is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a karakterük a lineáris erőleadású szívómotorokéhoz hasonlítson. Éppen ezért a teljes nyomatékot csak a hetedik sebességfokozatban lehet élvezni.
A Pista Spider álló helyzetből 2,85 másodperc alatt képes 100 km/órára felgyorsulni, ami a legjobb érték a kétkerék-meghajtású szériaautók között. Egy átlagos sportos autónak 8 másodperc kell ugyanehhez a mutatványhoz, a Ferrari nyitott kétülésese ennyi idő elteltével azonban már 200 km/órával száguld, a gyorsulása csak 340 km/óránál érhet véget.
A középmotoros sportkocsi 1377 kilót nyom a mérlegen üzemanyag és folyadékok nélkül, ami 91 kilogrammal több, mint a kupé tömege. Azért nehezebb, mert a nyitott tető miatt pótlólagos merevítéseket kellett alulra beépíteni, hogy a karosszéria merevsége megfelelő legyen. Mindazonáltal a vásárlóknak lehetősége van 20 colos, szénszálból készült, a könnyűfémnél 20 százalékkal könnyebb felnik megrendelésére, amivel csökkenteni lehet a súlytöbbletet.
A Pista Spider pntosan az 50. nyitható tetejű modellje a Ferrarinak. Nem csak a nyitható tetőben különbözik a tavasszal bemutatott kupétól, hanem abban is, hogy kék csíkozással rendelkezik.
A Pisták különlegessége a Ferrari Dynamic Enhancer (FDE) nevű menetdinamikai rendszer, amely a csúszáshatáron is jól irányíthatóvá teszi a kocsit anélkül, hogy teljesen ki kellene kapcsolni az elektronikai védőhálót. A sofőr kisebb szögű erőcsúsztatásokat is végrehajthat teljes biztonságban, ami a várható vevőkör ismeretében okos húzás.