BMW

Egy üzleti limuzin plug-in hibridje: BMW 530e iPerformance

2016.12.19.

2017 márciusában, mindössze néhány héttel a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának piaci bevezetése után, a márka üzleti limuzinjának palettájára a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat is megérkezik.

A BMW 530e iPerformance típusnéven bemutatkozó sportos limuzin a bajor gyártó legendásan lendületes vezetési élményét a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás lehetőségével egyesíti. A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,9 liter, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 44 gramm kilométerenként.


A BMW 530e iPerformance a felső-középkategóriájú üzleti limuzinok leginnovatívabb modelljeként érkezik meg az utakra, az új 5-ös BMW legmodernebb vezetést támogató rendszereivel felvértezve – az úttörő BMW eDrive technológiának köszönhetően kilenc különböző hajtáslánc-konfigurációval. Mindezt fejedelmi helykínálat, hatalmas csomagtartó és páratlanul kényelmes utazási funkciók egészítik ki, amelyekkel a BMW 5-ös sorozat még a leghosszabb utakat is élménnyé varázsolja.

A BMW 530e iPerformance meghajtásáról a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó kétliteres benzinmotor innovatív párosa gondoskodik, amely kivételesen gazdaságos és felettébb erőteljes plug-in hibrid meghajtást kínálva emeli új szintre az új 5-ös BMW egyszerre dinamikus, kiegyensúlyozott és hatékony karakterét.


A BMW plug-in hibrid modelljeit megillető iPerformance típusnév a jövőbe mutató BMW i divízió technológiai örökségét hirdeti, a BMW 530e iPerformance pedig hatodikként gurul fel az ügyfelek körében hatalmas népszerűségnek örvendő iPerformance-palettára.

Az úttörő BMW eDrive hajtáslánc-technológia csúcsminőségű elektromos motorja már álló helyzetből is 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítmény és 250 Nm csúcsnyomaték leadására képes, a 2,0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor pedig 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményt és 320 Nm forgatónyomatékot állít elő.

A BMW 530e iPerformance modell belsőégésű erőforrásának és elektromos motorjának együttműködése mindössze kilométerenkénti 44 gramm kombinált károsanyag-kibocsátást eredményez, a 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítménynek és a 420 Nm együttes csúcsnyomatéknak köszönhetően pedig a sportos limuzin 6,2 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet. A modell végsebessége 235 km/óra.


Valós forgalmi körülmények között a BMW 530e iPerformance maximális akkumulátor-töltöttséggel és teli üzemanyagtartállyal 650 kilométer megtételére képes, egyetlen feltöltéssel pedig 50 kilométernyi tisztán elektromos mobilitást kínál, amely akár 140 km/órás sebességig fenntartható.

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás egyaránt a hátsó tengelyt hajtja, egy nyolcsebességes Steptronic automataváltón keresztül. A tervezőmérnökök az elektromos motort az automataváltó házába építették be, a rendszer így tisztán elektromos meghajtás esetén is használhatja a nyolc sebességi fokozatot. Azáltal pedig, hogy az elektromos motor a váltóházba került, a mérnökök elhagyhatták a nyomatékváltót, az elektromos motor többletsúlya így szinte észrevétlen marad.


A lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátor 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes, helytakarékossági okokból pedig a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, rendkívül hatékony hűtőkörrel kiegészítve. Az akkumulátor elrejtésének köszönhetően a BMW 530e iPerformance 410 literes csomagtér-térfogatot és sík rakodófelületet kínál. Hagyományos háztartási aljzatról a lítium-ion akkumulátor öt óra alatt teljesen feltölthető, amely a 3,7 kW teljesítményű BMW i Wallbox falitöltő használatával három órára mérséklődik.

A Driving Experience Control névre keresztelt élménykapcsolóval az új BMW 5-ös sorozat vezetői a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmódok között váltogathatnak. A személyes preferenciák szerint beállítható üzemmódokkal többek között a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét, az automataváltó váltási karakterisztikáját és a hajtáslánc hatékonyságát is testre szabhatják az ügyfelek.

A plug-in hibrid változat esetében az automataváltó előválasztó karja mögött egy eDrive gombot is elhelyeztek a tervezők, amellyel a belsőégésű erőforrás, az elektromos motor és a nagyfeszültségű akkumulátor együttműködése állítható be. A rendszer három alternatívát kínál fel, AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE és BATTERY CONTROL néven, amelyek a Driving Experience Control három vezetési üzemmódjával tetszés szerint kombinálhatók. A BMW 530e iPerformance minden indításnál a COMFORT üzemmód és az AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás kettősét aktiválja.


AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás esetén a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb szempontok szerint működteti együtt a belsőégésű erőforrást és az elektromos motort, akár 90 km/órás sebességig engedélyezve a tisztán elektromos meghajtást. A MAX eDRIVE beállítás aktiválása esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag az elektromos motor hajtja, akár 140 km/órás végsebesség mellett. Padlógázra a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásláncba, hogy egy nagyteljesítményű manőver, így például előzés esetén besegítsen a hajtásba.

A BATTERY CONTROL beállítás lehetővé teszi, hogy a vezető utazás közben mindvégig fenntartsa, vagy akár az előre megadott értékre emelje a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. A BMW ügyfele ez utóbbi értéket 30 és 100 százalék között adhatja meg, a rendszer pedig a hajtásláncban felszabaduló lassulási és fékezési energiák visszatáplálásával a kívánt értékre emeli, majd az utazás későbbi szakaszáig megőrizve, mindvégig fenntartja az akkumulátor töltöttségét.


Az autóba épített folyamatos internetkapcsolatnak és a központi operációs rendszerbe installált Microsoft Exchange szolgáltatásnak köszönhetően a BMW a világ első olyan autógyártója, aki járművében korlátlan Microsoft Office 365-hozzáférést kínál ügyfeleinek. Az új 5-ös BMW-ben ülve a bajor gyártó ügyfelei biztonságosan fogadhatják, szerkeszthetik és küldhetik el e-mailjeiket, a rendszer az online naptárak módosításait pedig folyamatosan szinkronizálja. Miközben utazás közben is mindvégig produktívak maradnak, a BMW ügyfelei egyetlen mozdulattal aktiválhatják a jármű navigációs rendszerébe átemelt megbeszélési időpontokat és találkozási helyszíneket is, az okostelefonban eltárolt kontaktokat pedig a központi kijelzőn keresztül is tárcsázhatják.

A BMW hatodik iPerformance-modellje

Ahogyan a BMW M Performance a BMW és a BMW M divízió között, úgy a BMW iPerformance a BMW és a BMW i divízió közötti technológiai örökséget szimbolizálja. Plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt négykerekűit a bajor gyártó 2016 júliusa óta az átfogó iPerformance típusnévvel illeti. A BMW 530e iPerformance így olyan úttörő modellek nyomában gurul, mint a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 40e iPerformance, a BMW 740e / 740Le iPerformance, valamint a kizárólag Kínában értékesített BMW X1 xDrive25Le iPerformance. A BMW már most rendkívül széles plug-in hibrid modellpalettával kedveskedik ügyfeleinek, a kompakt kategóriától egészen a luxusig. A BMW 530e iPerformance a bajor gyártó hatodik iPerformance-modelljeként érkezik meg a piacra, a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid változatát pedig hamarosan újabb modellek követik a színpadon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.27
Ma éljük át az autózás csúcsát, vagy régen jobb volt? Sokféle szempontot lehet összevetni,....
2020.01.27
Japán az az ország, ahol szinte a megvétel után máris tuningolhatjuk az autóinkat, méghozzá gyári....
2020.01.27
Vadim Konopyansky Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.27
Október 23-25-én a franciaországi Marseille-ben és a Paul Ricard Forma-1-es versenypályán rendezik....
2020.01.27
Várhatóan idén ősszel kapható lesz a szériagyártású R 18, viszont a koncepció modellek hatalmas....
2020.01.27
- Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint a fenntartható....
2020.01.27
Az új Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső praktikum és a....
2020.01.27
A változtatható szelepvezérlés nem újekeltű dolog, viszont egyre kifinomultabb és nagyobb üzemi....
2020.01.27
Tágas, variálható és a téli útviszonyokra is ideálisan felszerelt: a ŠKODA modelljei – mint például....
2020.01.27
Az ausztriai Felsőőr egy próbaprojekt résztvevőjeként a közelmúltban öt e-töltőállomást telepített....