WRC

Egyelőre Neuville diktálja a tempót a Monte-Carlo-ralin

2017.01.20.

A Hyundai belga pilótája kettő kivételével az összes gyorsaságit megnyerte, Ogier hibázott, de aztán feljött másodiknak.

Thierry Neuville már akkor is az élre állt az új Hyundai i20 WRC-vel, amikor Sebastien Ogier még hiba nélkül vezetett. Amikor azonban a négyszeres világbajnok a harmadik gyorsaságin belecsúszott egy árokba, és több mint 40 másodpercet vesztett, Neuville megnyugtató előnyt tudott kiépíteni a fordos pilóta előtt.

Ogier-nak nem jött jól, hogy elsőként kellett rajtolnia a havas, roppant csúszós pályákon, és láthatóan a vadonatúj Ford Fiestával sem kötött még szoros barátságot. Több mint egy perces hátrányban is volt már Neuville-hez képest, de a nap második felében elkezdte a felzárkózást: az utolsó két gyorsasági megnyerésével feljött a második helyre 45 másodperc lemaradással, mindössze 3 tizeddel megelőzve csapattársát, Ott Tanakot.

Neuville az utolsó előtti gyorsaságin 19 másodpercet adott le előnyéből Ogier-nek, mert túl óvatosan ment a pályán, ami sokkal kevésbé volt jeges, mint ahogy az itiner alapján várta. Az utolsó gyorsaságin ismét fel tudott gyorsulni a belga, de a szakasz végén megpördült és lefullasztott a Hyundai-t, ami után egy ideig nem működött a turbója, és ez ismét időveszteséget jelentett számára.

„Nagyon kényelmesen éreztem magam az autóban ezen a pénteki reggelen. A délutánt is jól kezdtük, de aztán a 7. gyorsaságin azt vettük észre, hogy az itinerünkben sokkal több hó és jég van felírva, mint amennyi valójában volt. Aztán az utolsó pályán következett a motor lefullasztása. Nem volt a legjobb így zárni a napot, de így is elégedettnek kell lennünk, hogy vezetjük a versenyt elég szép előnnyel” – nyilatkozta Neuville péntek este.

Ott Tänak nagyon óvatosan, kockázatokat kerülve vezetett, de bejött a taktikája, mert végig a top3-ban volt. Sokáig Juho Hänninen volt a harmadik a Toyotával, de az egyik hajtűkanyarban elfékezte magát, és megrongálta a Yaris első futóművét. Csapattársa, Jari-Matti Latvala is hibázott néhány kisebbet, többször is megpördült a rendkívül trükkös tapadási viszonyokkal rendelkezdő pályákon. A Volkswagentől igazolt rutinos finn azonban nem rongálta meg a Yarist, és jelenleg simán őrzi a negyedik helyet.

Sokáig a 2017-es Hyundai-jal versenyző Dani Sordo volt az ötödik, de a 7. gyorsaságin visszacsúszott a hatodik helyre, mert Craig Breen megelőzte egy jóval gyengébb, tavalyi DS3 WRC-vel. Aztán a 8. gyorson a fiatal ír csúszott le az útról, aminek köszönhetően Sordo visszavette az ötödik helyet tőle. Breen a csúszós pályákon szépen tartotta a gyorsabb idei autók tempóját, de a nap második felében, a szárazabb pályákon egyre nagyobb hátrányba került hozzájuk képest a régi DS3-assal. A WRC2-ben a tavalyi szezonzárót megnyerő Andreas Mikkelsen simán vezet a Skoda Fabiával, még Elfyn Evans jóval erősebb új Ford Fiesta WRC-jét is megelőzi. A walesi pilóta nagyon nem találta a ritmust, aminek az volt az oka, hogy a DMACK gumik nem működtek a jeges, havas pályákon.

Ez a rali egyelőre nem a Citroënekről szól: Kris Meeke egészen a 4. gyorsaságiig remekül haladt, a második helyen állt összetettben a C3 WRC-vel. Azon a gyorsaságin azonban hibázott, és kitörte az autója jobb első futóművét. Meeke holnap jelentős időbüntetéssel ismét rajthoz fog állni, hogy a hátralévő két napon tesztelje az új autót, és, hogy minél több adatot gyűjtsön róla a csapatnak. Csapattársa, Stéphane Lefebvre már csütörtökön jelentős hátrányba került egy váltóhiba miatt.

Az összetett állása két nap után:

1 T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 2:05:24.6
2 S. Ogier / J. Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +45.1
3 O. Tanak / M. Jarveoja (Ford Fiesta WRC) +45.4
4 J. M. Latvala / M. Anttila (Toyota Yaris WRC) +2:09.7
5 D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) +2:57.8
6 C. Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +3:04.1
7 A. Mikkelsen / A. Jaeger (Škoda Fabia R5) +5:50.8
8 E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta WRC) +8:12.1
9 P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +8:22.4
10 J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +8:38.2

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....