légzsák probléma
Továbbá a vezetőség három tagját is felelősségre vonták, mivel szerepük volt a botrány kialakulásában. A több millió járműben hibás működésű biztonsági berendezések miatt az autógyártás történetének legnagyobb visszahívása zajlott le az elmúlt években.
Barbara McQuade a michigani Eastern District ügyvédje a következő nyilatkozatot tette az ítélethirdetés után: „azok az autóipari beszállítók, akik termékeikkel a fogyasztók életének és testi épségének védelmére szegődtek, a biztonságot a profit elé kell helyezzék. Ha úgy döntenek, hogy csalással érik el céljaikat, elszámoltatjuk és felelősségre vonjuk az egyéneket és a gazdasági szervezetet egyaránt”.
A tokiói székhelyű Takata elismerte, hogy tudomása volt a 2000-es évek óta gyártott ammónium-nitrát alapú légzsákok működésének problémáiról és ennek ellenére sem tett lépéseket a rendellenesség helyreállítására. Ezzel együtt a cég az adatszolgáltatás terén is csalt, annak érdekében, hogy termékeik biztonságosabbnak tűnjenek. Végül, de nem utolsó sorban, az Igazságügyi Minisztérium szerint a cég egészen 2015-ig információk visszatartásával hátráltatta a vizsgálatokat.
Sinichi Tanakát (59), Hideo Nakajimát (65) és Tsuneo Chikaraishit (61) öt rendbeli sorozatos csalásban és egy rendbeli összeeskövésben való részvétel okán vonták vád alá december 7-én. Az egymilliárd dolláros büntetésből 850 millió dollár a visszahívásokban és a helyreállításokban érintett autós cégek számára létrehozott alapba megy, melyek a szövetségiek szerint áldozatai a Takata sémának. Százhuszönöt millió dollár pedig azokat a járműtulajdonosokat illeti, akik sérülést szenvedtek a hibás működés során és még nem egyeztek meg a céggel a kártérítés összegében.
Forrás. autoblog.com