kiállítás
A számtalan újdonság sorában többi között a Honda és a BMW ismét összeméri erejét nehézsúlyú túramotorjaival: mindketten bemutatták a két régről ismert ikonikus modell, a Gold Wing és a K 1600 típusok újabb, továbbfejlesztett változatát. A hathengeres, 1800 köbcentis, 93 kW (126 LE) Honda Gold Wing erősebb és könnyebb lett elődjénél (az ősmodell 1975-ben még „csak” 999 cm3 volt). A prémiumos limuzinok kényelmével vetekedő japán kétkerekű felszereléseinek sorában elektronikus gázmarkolat, négyállású üzemmód-kapcsoló, hétfokozatú automata (DCT) sebességváltó és hegymeneti asszisztens is szerepel.
A cég leírása szerint a böhömnyi motor még elődjeinél is pihentetőbb, ugyanis a stílusos idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárási védelmet szavatol, a gondosan formázott nyergek pedig az egész napos motorozást is kényelmessé teszik. Nem kevésbé látványos a BMW újrafazonírozott, 1600 köbcentis hathengerese, a K 1600 Grand America típus, amely 160 lóerős, de végsebességét 162 km/órában maximálták, mivel az egyedi felszerelések befolyásolhatják a tengelyterhelés elosztását.
A bajor Grand America egyszerre dinamikus kényelmes és stabil – olvasható a márka közleményében. Így többek között az alapfelszereltség részeként kínált „Dynamic ESA” elektronikus futómű-beállító rendszer jóvoltából teljesen automatikus a lengéscsillapító-állás Road üzemmódban, de mint a Honda esetében az opcionális szerelvények és tartozékok kínálata jószerivel végtelen, ami a luxus limuzinok szintjére löki fel a 2e ezer dollár körül startoló alapárat.