Pininfarina
Az indiai tulajdonos a márkanév mellett most már kiváló fejlesztőgárdával is rendelkezik. A Pininfarina SpA dizájncsapata dolgozott egyebek mellett a Ferrarinak, illetve ők terveztek elektromos tanulmányautót a Hong Kong-i központú Hybrid Kinetic Group számára.
A Mahindra 2015-ben szerezte meg a Pininfarina többségi tulajdonát. Az új céget az autóiparban 25 éves múlttal rendelkező veterán, Michael Perschke vezeti majd, aki korábban az Audi Indiát irányította, illetve tagja volt a Volkswagen Group Sales India igazgató tanácsának. Az Automobili Pininfarina központja Rómában lesz.
A Mahindra egyelőre óvatos lépéseket tervez. A prémium-kategóriájú hypercarból első lépcsőben egy kis sorozat, 90 darab készül csupán. Az 1500 lóerős luxuskocsi 500 kilométer megtételére lesz alkalmas egy töltéssel.
Paolo Pininfarina, a Pininfarina Csoport elnöke úgy fogalmazott: „A márka hűséges hívei számára egy olyan luxusautót nyújtunk majd át, amelynek vezetése semmivel össze nem hasonlítható élményt jelent. A modell fejlesztői és formatervezői rendkívüli emberek, megáldva rendkívüli ízléssel és tehetséggel. Mindez társadalmi felelősséggel és fenntartható környezet iránti elkötelezettséggel párosul” - írja az auto.it.
A genfi autószalonon a Pininfarina már bemutatta versenykategóriájú H2 Speed modelljét. A hidrogén üzemanyagcellás, több mint 300 kilométeres sebességre képes, 653 lóerős csúcsmodellből 12 darab készül. A 2020-ra tervezett elektromos Pininfarina-Mahindra modellel új korszakot és távlatokat akarnak nyitni a luxus és prémium modellek között. A következő lépés pedig egy elektromos SUV lesz. Azt ígérik: a Pininfarina ezzel is nagyot dob majd.