törésteszt

Életveszélyesek India legnépszerűbb autói

2014.01.31.

A Global NCAP törésteszten vizsgálta India öt legnépszerűbb autótípusát, mindegyik nulla csillagos eredményt ért el.


Tata Nano

A töréstesztet végző szervezet a Tata Nano (a világ legolcsóbb autója), a Suzuki-Maruti Alto 800, a Ford Figo (a régi európai Fiesta), a Volkswagen Polo és az előző generációs Hyundai i10 ütközésbiztonságát vizsgálta. Ez az öt autó adja az Indiában tavaly elkelt összes új autó egyötödét. Szándékosan minden autónak a legolcsóbb változatát tesztelték, így egyik sem tartalmazott légzsákot, mivel ez Indiában nem kötelező.


Suzuki-Maruti Alto 800

Katasztrofális eredménnyel zárult a teszt, mind az öt autó nulla csillagos eredménnyel végzett a 64 km/h sebességgel végzett frontális törésteszten. A Hyundai i10, a Suzuki-Maruti Alto 800 és a Tata Nano karosszériája teljesen összecsuklott a törésteszteken, ami azt valószínűsíti, hogy az ezekben ülő utasok valószínűleg súlyos, életveszélyes sérülést szenvedtek volna. A Global NCAP szerint ezek az autók strukturálisan annyira gyengék, hogy még az sem segített volna az utasaikon, ha lett volna az autókban légzsák.


Hyundai i10

Csak a Volkswagen és a Ford gyűrődőzónája működött rendesen, ezeknek az autóknak egyben maradt az utascellája. Azonban e kettő közül is csak a Ford teljesítette az ENSZ minimális biztonsági előírásait (mivel a vezető éppen nem fejelte le a kormányt), amelyet egy kisebb sebességgel, 56 km/h órával elvégzett törésteszten vizsgáltak.


Volkswagen Polo

„India az egyik legfontosabb autópiac és kisautó gyártási központ a világon, ezért különösen aggasztó azt látni, hogy az itteni autók biztonsági szintje 20 évvel van elmaradva az európai és észak-amerikai szinttől” – nyilatkozta a tesztek után Max Mosley, a Global NCAP elnöke.


Ford Figo (régi európai Fiesta)

A teszt után a Volkswagen úgy döntött, hogy szériafelszereltség részévé teszi a két első légzsákot minden Polón Indiában, az ilyen felszereltségű német kisautó eredménye így 4 csillagra javult. A Global NCAP az értékelésében kiemelte, hogy a Tata Nanónak nincsenek hárompontos biztonsági övei a hátsó ülésen, így ebbe a kocsiba hátra nem lehet szabályosan egy biztonsági gyerekülést betenni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....