sebességrekord
A Bloodhound SSC mögött álló csapat bejelentette, hogy anyagi problémák miatt elhalasztják a rekordkísérletet 2017 végéről 2018 második felére. „Ez frusztráló, tudom. A csapatom is csalódott, de rugalmasak vagyunk, és meg fogjuk csinálni. Jön a pénz, de nem mindig olyan ütemezésben, ahogy terveztük, ezért nem áll mindig rendelkezésre, amikor szükségünk lenne rá. Tudjuk, hogy mindenki izgatottan várja, hogy a kocsi végre menjen. Mi is ezt akarjuk, de a fejlesztés tempóját az anyagi lehetőségeinkhez kell igazítani” – nyilatkozta Richard Noble, a Bloodhound projekt vezetője a BBC-nek.
Eredetileg az volt a terv, hogy a Bloodhound idén októberben dönti meg az 1227 km/h-s sebességi világrekordot, aztán pedig megpróbálja átlépni az 1000 mérföld/h-t (1609 km/h) a 18 km hosszú dél-afrikai Hakskeen tómederben.
Az új tervek már arról szólnak, hogy nyáron fog először futni a kocsi egy angol reptéren, az első cél, hogy 320 km/h-t elérje, miközben a rendszereket tesztelik. Aztán mennek majd Dél-Afrikába valószínűleg szeptemberben, ahol először a jelenlegi 1227 km/h-t akarják majd megdönteni. Ezután vissza kell majd vinni a kocsit Angliába, hogy átalakítsák a 2018 nyarára tervezett 1000 mérföld/h-s (1609 km/h) futáshoz. Ehhez teljesen át kell alakítani a hátulját, hogy beférjen három Nammo rakéta.
„Elégedett vagyok, hogy sikerült a költségvetésünket összerakni erre az évre, ez remek. Ez azt is jelenti, hogy már biztos, hogy ott leszünk a sivatagban, járatjuk majd az autót” – folytatta Noble.
A sugárhajtású kocsi már megkapta a 3M-től azt a különleges minőségű festéket, amely a szuperszonikus sebességet is elviseli. A karosszéria felső részén december óta dolgoznak a mérnökök, azóta, hogy a kínai Geely (a Volvo tulajdonosa) bejelentette, hogy három évig a projekt mögé áll, mint főszponzor és hivatalos autógyártó partner. Ez a legjobbkor jött a projekt számára, ugyanis már tavaly kezdtek kifutni a pénzből, amikor az autó még csak 85 százalékban volt kész.