WRC

Elképesztő csata bontakozott ki a Monte-Carlo-ralin

2019.01.27.

Sébastien Ogier továbbra is vezet, de Thierry Neuville csak 4 másodpercre van tőle. Sébastien Loeb a harmadik helyen áll, de többen is szorongatják.

Ogier, aki zsinórban a hatodik győzelmére hajt a Montén, tökéletesen végrehajtotta a feladatot, amivel a megbízták: hibátlanul vezetve, minimális kockázatot vállalva tartotta minimális előnyét a keményen támadó Neuville-lel szemben.

Ogier előnye tegnap este még csak két másodperc volt, ami az első szombati szakasz után 5,6 másodpercre nőtt, aztán újra csökkent, amikor Neuville begyújtotta a rakétákat a második és a harmadik gyorsaságin. A nap utolsó szelektívjén ismét Ogier volt a gyorsabb, de csak 0,2 tizeddel, így a vasárnapi záró napot 4,3 másodperces előnnyel várhatja.

„Nagy előnyöm volt, és képes voltam megduplázni a mai nap folyamán” – viccelődött Ogier.”Holnap könnyebb körülményekre számítok, de a Col du Turini mindig tartogat meglepetéseket. A verseny nagyon intenzív lesz továbbra is, mert Thierry nem fogja feladni. Mindketten célba akarunk érni, de győzni is szeretnénk. Elégedett vagyok a napommal, mert meg kellett találni az egyensúlyt aközött, hogy szárazon keményen nyomjuk a gázt, a jeges részeken meg óvatosan megyünk. Bebizonyosodott, hogy a C3 WRC versenyképes autó ilyen körülmények között, bízom benne, hogy holnap is jól fog működni. Nyilvánvalóan nyerni akarok, mert ez a verseny sokat jelent nekem” – tette hozzá a francia, aki a környékbeli Gap nevű faluból származik.

Sébastien Loeb és Jari-Matti Latvala hasonlóan szoros csatát vív a harmadik helyért, mint Ogier és Neuville az elsőért, a nap folyamán háromszor cseréltek helyezést, de győzni már nincs esélyük, mert két perccel le vannak maradva az élmenőktől. Igaz, a tegnap felnitörés miatt visszaesett Ott Tanak is nagyon gyorsnak tűnik (mind a négy gyorsaságit megnyerte szombaton), vészesen közeledik hozzájuk az ötödik helyen: az észt toyotás szombat délutánra 17,3 másodpercre faragta le a hátrányát Loeb mögött.

Andreas Mikkelsen is remekül vezetett, Loebbel és Latvalával harcolt a harmadik helyért, de a szombati első szakasz utolsó méterein egy fának csapta a Hyundai i20 WRC bal hátsó kerekét, amitől kitört a futómű. A peches norvég így kiállni kényszerült. Kris Meeke a pénteki kerékcsere miatt még mindig a senki földjén tartózkodik: a hatodik helyére nem veszélyes senki, de az ötödik is beláthatatlan messzeségben van tőle. De így legalább jókedvűen, tét nélkül vezethetett, ami meg is látszott a tempóján, ugyanis háromszor is második lett a szombati pályákon.

A szombati nap nagy vesztese Elfyn Evans, aki egy jeges balkanyarban lecsúszott az útról, és az árokban parkolta le a Ford Fiestáját, ahonnét már nem tudott kijönni. Esapekka Lappi is feladta a versenyt, ugyanis motorhibás lett a Citroënje. A Monte-Carlo-rali szabályai szerint egyikőjük sem indulhat újra vasárnap, amikor is a megfogyatkozott mezőnyre még 4 gyorsasági vár, az össztáv 64 km lesz. A legendás Col du Turinin kétszer is menni fognak, a verseny utolsó gyorsaságiján, a Power Stage-en bónusz pontokat osztanak.

 

Az állás a szombati nap után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

2h38m30.0s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4.3s

3

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m58.7s

4

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m01.0s

5

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2m16.0s

6

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

5m26.8s

7

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

10m12.0s

8

Yoann Bonato, B.Boulloud

Citroen Total

Citroen

11m43.4s

9

Stephane Sarrazin, J-J.Renucci

Stephane Sarrazin

Hyundai

12m16.0s

10

Guillaume de Mevius, M.Wydaeghe

Guillaume de Mevius

Citroen

13m07.0s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....