hidrogénhajtás

Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában...

2018.02.09.

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.

Két év alatt 3000 példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából, a Miraiból. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra, illetve tágabb értelemben a fenntartható energiagazdálkodású társadalomra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint 3000 Mirai fut a világ egyik vezető öko-mobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók igenis fogékonyak a jövő technológiájára.

Szerencsére nem a Toyota az egyetlen autógyártó, amelyik rendíthetetlenül hisz a hidrogénben – nem az egyetlen, de a legnagyobb: az Egyesült Államokban eladott üzemanyagcellás járművek négyötödét a Mirai szedán teszi ki. Ennek megfelelően a Mirai eladásai is kiválóan alakulnak az USA-ban.

Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a Mirai-tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at. Ugyanakkor a Toyota tudatosan vállalta a nyárcsináló fecske szerepét: ha más autógyártókhoz hasonlóan arra várna, hogy a szolgáltatók kiépítsék az infrastruktúrát, soha nem lépne előre az ügy. Így viszont a Mirai növekvő népszerűsége remélhetőleg az infrastruktúra exponenciális fejlődését katalizálja.

Nem mintha a Toyota nem dolgozna maga is ezen: Kaliforniában hamarosan megkezdi működését az a hidrogéngyártó üzem, amely mezőgazdasági hulladékból állít majd elő napi 1,2 tonna hidrogént – ez a mennyiség a jelenleg futó kaliforniai Mirai-flotta felét képes volna folyamatosan kiszolgálni.

A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. A modellt 154 lóerős, 335 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; ami különlegessé teszi, hogy a működéséhez szükséges elektromos energiát nem terebélyes és nagy tömegű akkumulátorcsomagokban tárolja, hanem az üzemanyagcella segítségével menet közben állítja elő az autó. Természetesen a Miraiban is van akkumulátor – ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát.

A Toyota Mirai egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert (500-at garantáltan) képes megtenni, a tankolás pedig mindössze három percet vesz igénybe – azaz a jármű ugyanolyan kényelmesen használható, mint egy átlagos benzinmotoros autó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.08.15
Egy brit tuningműhely két munkatársa húszezer kilométeres expedícióra indult a hétvégén: úti céljuk....
2018.08.15
Rekordszámú, 99 700 személygépkocsit szállított júliusban ügyfeleinek a cseh Skoda autógyár, ami 14....
2018.08.15
Elon Musk, az elektromos autókat gyártó Tesla elnök-vezérigazgatója nyilatkozatban megerősítette,....
2018.08.14
A cikkben elárulom, mi van a borítóképen! ..
2018.08.14
A kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso az idény végén visszavonul a Forma-1-től, minden....
2018.08.14
Az olasz autógyártó vezére, Stefano Domenicalli a megnyíló lehetőségekről, új szériákról beszélt a....
2018.08.14
A legfrissebb jelentések szerint 35-re emelkedett a genovai hídomlás halálos áldozatainak a száma....
2018.08.14
Glen M. Isaac a Fülöp szigetekről küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.08.14
- A szervezeten kívüli olajtermelők növekvő termelésére hivatkozva az OPEC csökkentette hétfőn....
2018.08.14
Eladó egy viktoriánus stílusú vasútállomás Angliában. Az érdeklődőket azonban figyelmeztetik, az....