hidrogénhajtás

Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában...

2018.02.09.

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.

Két év alatt 3000 példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából, a Miraiból. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra, illetve tágabb értelemben a fenntartható energiagazdálkodású társadalomra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint 3000 Mirai fut a világ egyik vezető öko-mobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók igenis fogékonyak a jövő technológiájára.

Szerencsére nem a Toyota az egyetlen autógyártó, amelyik rendíthetetlenül hisz a hidrogénben – nem az egyetlen, de a legnagyobb: az Egyesült Államokban eladott üzemanyagcellás járművek négyötödét a Mirai szedán teszi ki. Ennek megfelelően a Mirai eladásai is kiválóan alakulnak az USA-ban.

Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a Mirai-tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at. Ugyanakkor a Toyota tudatosan vállalta a nyárcsináló fecske szerepét: ha más autógyártókhoz hasonlóan arra várna, hogy a szolgáltatók kiépítsék az infrastruktúrát, soha nem lépne előre az ügy. Így viszont a Mirai növekvő népszerűsége remélhetőleg az infrastruktúra exponenciális fejlődését katalizálja.

Nem mintha a Toyota nem dolgozna maga is ezen: Kaliforniában hamarosan megkezdi működését az a hidrogéngyártó üzem, amely mezőgazdasági hulladékból állít majd elő napi 1,2 tonna hidrogént – ez a mennyiség a jelenleg futó kaliforniai Mirai-flotta felét képes volna folyamatosan kiszolgálni.

A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. A modellt 154 lóerős, 335 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; ami különlegessé teszi, hogy a működéséhez szükséges elektromos energiát nem terebélyes és nagy tömegű akkumulátorcsomagokban tárolja, hanem az üzemanyagcella segítségével menet közben állítja elő az autó. Természetesen a Miraiban is van akkumulátor – ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát.

A Toyota Mirai egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert (500-at garantáltan) képes megtenni, a tankolás pedig mindössze három percet vesz igénybe – azaz a jármű ugyanolyan kényelmesen használható, mint egy átlagos benzinmotoros autó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....