hidrogénhajtás

Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában...

2018.02.09.

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.

Két év alatt 3000 példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából, a Miraiból. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra, illetve tágabb értelemben a fenntartható energiagazdálkodású társadalomra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint 3000 Mirai fut a világ egyik vezető öko-mobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók igenis fogékonyak a jövő technológiájára.

Szerencsére nem a Toyota az egyetlen autógyártó, amelyik rendíthetetlenül hisz a hidrogénben – nem az egyetlen, de a legnagyobb: az Egyesült Államokban eladott üzemanyagcellás járművek négyötödét a Mirai szedán teszi ki. Ennek megfelelően a Mirai eladásai is kiválóan alakulnak az USA-ban.

Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a Mirai-tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at. Ugyanakkor a Toyota tudatosan vállalta a nyárcsináló fecske szerepét: ha más autógyártókhoz hasonlóan arra várna, hogy a szolgáltatók kiépítsék az infrastruktúrát, soha nem lépne előre az ügy. Így viszont a Mirai növekvő népszerűsége remélhetőleg az infrastruktúra exponenciális fejlődését katalizálja.

Nem mintha a Toyota nem dolgozna maga is ezen: Kaliforniában hamarosan megkezdi működését az a hidrogéngyártó üzem, amely mezőgazdasági hulladékból állít majd elő napi 1,2 tonna hidrogént – ez a mennyiség a jelenleg futó kaliforniai Mirai-flotta felét képes volna folyamatosan kiszolgálni.

A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. A modellt 154 lóerős, 335 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; ami különlegessé teszi, hogy a működéséhez szükséges elektromos energiát nem terebélyes és nagy tömegű akkumulátorcsomagokban tárolja, hanem az üzemanyagcella segítségével menet közben állítja elő az autó. Természetesen a Miraiban is van akkumulátor – ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát.

A Toyota Mirai egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert (500-at garantáltan) képes megtenni, a tankolás pedig mindössze három percet vesz igénybe – azaz a jármű ugyanolyan kényelmesen használható, mint egy átlagos benzinmotoros autó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.05.20
A Hyundai belga versenyzője remek vezetéssel, nagy előnnyel aratott győzelmet a szezon egyik....
2018.05.20
A falu határában nagy tábla hirdeti: Ön a kocsi szülőföldjére érkezett. Kocs, ez a Komárom-....
2018.05.20
A Volvo Cars bejelentette, tovább bővíti az autóiba való csomagszállítási lehetőséget. A célpiac....
2018.05.20
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Rejtő Jenő 14 karátos autója. ..
2018.05.20
Kamala Kannan Indiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.05.20
Kaotikusan indult a WTCR holland versenyhétvégéjének első futama. Michelisz Norbert és Yvan Muller....
2018.05.20
Egy elektromos kerékpárral közlekedő férfi vesztette életét Vámosmikolán – adta hírül a police.hu. ..
2018.05.20
Megtalálták a pénteken Havanna közelében lezuhant Boieng-737-200 típusú utasszállító egyik....
2018.05.20
Tóbiás és Balambér imád biciklizni, de van, amikor az időjárás meggátolja őket a kerékpározásban.....
2018.05.20
A moldvai megyéket Bukaresttel, illetve Erdéllyel összekötő A7-es és A8-as autópálya megépítéséért....