autósport

Elkezdődött Silk Way rali

2017.07.08.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 20. helyen teljesítette a Silk Way rali első, rövid de velős szakaszát, amelyen nem lehetett megnyerni a versenyt, elveszíteni viszont simán el lehetett volna.

Hogy a maratoni tereprali nem tréfadolog, arra kiváló bizonyíték volt a Silk Way rali első igazi versenynapja, amely minden szempontból rettenetesen nehéznek bizonyult. Először is hajnali fél háromkor jelzett az ébresztő, el kellett indulni a szervizparkba, onnan meg a kis híján 600 kilométeres (!) összekötő szakaszra, amely után egy 61 kilométeres szelektív várt a mezőnyre.



De aki azt hiszi, hogy a viszonylagos rövidsége miatt a mért szakasz sétagalopp volt a versenyzők számára, nagyobbat nem is tévedhetne. Egyrészt mert a rajt előtt heves eső esett, ami csúszóssá, sárossá változtatta a talajt (helyenként meg persze pillanatok alatt felszáradt), másrészt mire a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős elrajtolt az Opel Mokkával, a pálya közepén újra rázendített az égi áldás.

- Jó kis technikás pálya lett volna, de a gumiválasztással nem foglalkoztunk annyit amennyit kellett volna, pontosabban nem gondoltuk, hogy ekkora eső esik majd, így nem tettünk fel új gumit – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – A használt abroncs pedig kőre jó lett volna, de a sáros úton helyenként úgy csúszott, mintha jégen mennénk. Megesett, hogy kettes-hármas sebességi fokozatban tövig nyomtam a gázpedált, a kerekek azonban álló helyzetben pörögtek. A kanyarokba is keresztbe csúszva érkeztünk, ami lehet, hogy látványos volt, de gyors semmiképpen sem.

A szerencsefaktor az volt ezen a napon, hogy a szervizcsapat utolérte Szalayékat a közúti szakaszon, mert 200 kilométer megtétele után eltört az egyik ablaktörlő, és ha nem cserélik ki, lehetetlen lett volna teljesíteni a versenytávot. Egyszerűen nem láttak volna semmit. Így sem volt hiány kalandokból…



- Az egyes ellenőrző ponthoz közeledve egy buggys becsúszott előttünk az árokba, ott állt az út közepén – idézett fel egy másik történetet Bunkoczi László. – Kikerültük, hogy elérjük a kétszáz méterre lévő csekkpontot, de így meg az egyik pontot nem érzékelte a GPS, úgyhogy vissza kellett fordulni. Elveszítettünk több mint egy percet, mert közben a buggy kiszabadult és jött szembe. Egyébként is kalandos nap volt, de ez rátett még egy lapáttal.

A mezőny másik magyar párosa, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió (Scania) a 16. helyen ért célba, méghozzá nagyon jó időeredménnyel – alig több, mint tízperces hátránnyal. Márpedig ez a szűk, kanyargós, technikás pálya a monstrumok pilótáit még nagyobb kihívás elé állította, mint az autósokat.



SILK WAY RALI 1. szakasz, Moszkva–Csebokszari (össztáv: 726.95 km, ebből szelektív szakasz: 61.43 km). Autósok: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Peugeot 3008 DKR Maxi) 42:02, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 29 másodperc hátrány, 3. Despres, Casterra (francia, Peugeot 3008 DKR) 2:14 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 17:42 p h.

Kamionosok: 1. Martin Kolomy, Jíri Stross, Michal Ernst (cseh, Tatra) 49:43, 2. Loprais, Alkendi, Holan (cseh, egyesült arab emirátusokbeli, cseh, Tatra) 51 mp h., 3. Van Genuten, Alcayna, Der Kinderen (holland, spanyol, holland) 2:03 p h., ...16. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 10:39 p h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....