aukció
Több száz kereskedő, gyűjtő és autórajongó vett részt február 8-án a nagyszabású árverésen, ahol az autóipar ritka remekeit adták-vették a szerencsésebbek. Az RM Sotheby’s európai részlegének ügyvezető igazgatója, Marteen Holder elárulta, hogy a 77 árverésen kínált járműből 59 darabot sikerült eladni.
Már Arizonában érzékelhetővé vált, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a fiatalabb Porsche típusok iránt, nem véletlen tehát, hogy gyorsan elkelt a McQueen 911 R. Ám, mielőtt eláruljuk, hogy pontosan mennyit fizettek érte, érdemes megemlíteni azt a Porsche sportautót is, amelyért a legtöbbet áldozták. A legnagyobb sztár ebben a tekintetben a 993-as sorozat Turbo Cabriolet modellje volt, amelyből csupán 14 darab készült. A ritkaságért 1,2 millió eurót (kb. 370 millió forintot) adott az új gazdája! Nem sokkal maradt el mögötte az 1994-es évjáratú 964 Turbo S, amelyből 17 darabot gyártottak és most 805 000 eurót (248 millió forintot) adtak érte.
Az árverés egyik fénypontjaként a képen látható 993-as sorozat egyik kabrió változatát sikerült eladni
Nézzük akkor, hogyan teljesített a Steve McQueen előtt tisztelgő 911 R. Ne feledjük, hogy az érte kapott pénz 25 százalékát jótékony célokra adományozzák. Összesen 460 ezer euróért (141 millió forintért) kelt el! Ebben a tartományban mozgott egy Spa-Francorchamps-i 24 órás versenyen is győzelmet arató 911 GT3 RSR, amely 420 000 euróért (kb. 130 millió forintért) cserélt gazdát. Jól mutatja a kilométeróra állásának fontosságát egy 2004-es évjáratú GT3 RS, amelyet az előzetes becslések alapján körülbelül 100 ezer euróra taksáltak. Mégis 350 000 eurót adtak érte, hiszen csak 313 kilométert futott!
Több, mint hatvanezer darabot gyártottak a 964-es sorozatból, ám abból csak 17 darab a Turbo S változat
Annak ellenére, hogy a párizsi aukción a Porsche dominált, akadtak olyan példányok, amelyekre nem találtak vevőt. Egy 917/10 prototípust 4,6 millió euróért (nagyságrendileg 1,4 milliárd forintért) hirdettek meg, ám 3,9 millió eurónál (kb.1,2 milliárd forintnál) nem akartak többet adni érte, így az üzlet nem valósult meg. Emellett néhány autót csak áron alul sikerült eladni. Ilyen a 901 Cabriolet prototípus, amelynek eredetileg 850 ezer és egymillió euró közé becsülték az értékét, ám végül 560 000 eurót ( nagyjából 172 millió forintot) fizettek érte.
Az 59 elkelt autóból 25 esetében nem sikerült a várt áron értékesíteni, de ezek zöme nem a Porsche emblémáját viselte. Az árverés utáni legfontosabb konklúzió, hogy a rendkívül ritka Porsche modellek csillagászati árakon cserélhetnek gazdát. Kitűnő befektetésnek tűnik tehát a limitált szériás modellek megvásárlása és óvása, hogy aztán évekkel később a vételár többszörösét kérje el érte a tulajdonos. Persze csak akkor, ha közben nem nő végleg annak szívéhez. Ugyanis erre is láttunk már példát, nem is egyet!
Forrás: porscheforever.hu