elektromobilitás

ELMŰ-ÉMÁSZ: újszerű fizetési megoldás az e-autó töltésre

2019.05.29.

- A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó töltőin, amelynek tesztüzeme május 28-án kezdődik. A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. A töltési szolgáltatás üzleti alapra helyezésével célunk a minőség fenntartása és növelése.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ a hazai áramszolgáltatók közül elsőként aktívan kivette a részét a környezetbarát elektromos közlekedés támogatásából. 2010-ben felavattuk Magyarország első közterületi töltőoszlopát. Már kilenc éves tapasztalattal rendelkezünk a magyarországi e-autós társadalmat szolgáló töltőhálózatunk biztonságos és megbízható üzemeltetésében és a közterületi töltés mellett vállalkozások és magánszemélyek számára is ajánlunk komplett töltési megoldásokat. Közterületi töltőinket az e-autósok ez idáig ingyenesen vehették igénybe.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ komplex töltési szolgáltatást nyújt az anyavállalat innogy nemzetközi hátterével, amelynek része a töltők értékesítése, telepítése, üzemeltetése, karbantartása, informatikai háttér biztosítása, 24 órás telefonos és műszaki támogatás fenntartása. A közterületi töltőink csatlakoztak a legnagyobb európai e-mobilitási roaming rendszer, a Hubject platformjához, ezzel ráhelyeztük Magyarországot az e-mobilitás nemzetközi térképére is. Célunk továbbra is minőségi, elérhető, hozzáférhető és megbízható töltési szolgáltatást nyújtani az ügyfeleinknek. A szolgáltatás minőségének fenntartása és növelése csak akkor biztosítható, ha ez a jövőben üzleti alapon történik.

A közterületi töltők alapvetően nem az otthoni töltés kiváltásának céljából létesülnek, hanem azért, hogy az ügyfelek napi mobilitási szükségleteit kiszolgálják és támogassák azt, hogy az elektromos meghajtás alternatívája legyen a hagyományos üzemanyagon alapuló közlekedésnek. Amennyiben a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni (vagy akár ingyenes), akkor ez a cél nem valósulhat meg hosszú távon, mert azok a felhasználók is a közterületi töltőpontokat fogják preferálni, akik otthon is tudnának tölteni.

Az üzleti alapú üzemeltetés az e-autós társadalom érdekeit is szolgálja, mivel a közterületi töltők hozzáférhetősége nő, az e-autósok érdekeltté válnak a töltők megfelelő és rendeltetésszerű használatában. A magyar kormányzat sikeresen megteremtette egyrészt az ország e-mobilitási átjárhatóságának infrastrukturális hátterét, másrészt a fizetési-elszámolási megoldások bevezetésének feltételeit.

Más piaci szereplők mellett az ELMŰ-ÉMÁSZ is üzleti alapra kívánja helyezni a töltési szolgáltatását a közterületi töltőkön. Ehhez az áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ kínál kWh-alapú elszámolást és fizetést. A kWh (kilowattóra) alapú elszámolás az ügyfél számára a leginkább arányos megoldás, szemben a tran-zakció vagy perc alapú elszámolással. Az e-autós annyit fizet, amennyit el tud autózni (a szolgáltatási ár arányos az akkumulátorba töltött energiamennyiséggel).

Május 28-tól az ELMŰ-ÉMÁSZ elindítja új digitális direkt fizetési megoldásának tesztüzemét, amelynek során 5 kiválasztott töltőoszlopon várhatóan 1 hónapig 10 Ft/kWh egységáron tölthetik fel járműveiket az e-autósok. Az 5 kijelölt töltőoszlop (10 töltőpont) elérhetősége: 1054 Budapest, Akadémia u. 1., 1146 Budapest, Állatkerti körút 1., 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15., 1073 Budapest, Erzsébet krt. 13., 1132 Budapest, Tisza utca 1.

A tesztidőszak alatt társaságunk örömmel fogadja a felhasználók visszajelzéseit az e-autozasÓelmu.hu e-mail címen. A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenesen az e-autósok rendelkezésé-re áll, a tesztidőszak sikeres lezárását követően a fizetési megoldás bevezetésre kerül a társaságunk összes nyilvánosan hozzáférhető közterületi töltőoszlopán.

A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, amely egyszerű és átlátható árazási rendszert biztosít az ügyfeleknek. Ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 Ft lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. (Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett.)

A fizetési megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. Fontos, hogy a rendszer a töltés megkezdésekor egyszeri 900 Ft összeget zárol a bankszámlán, majd a töltést követően a fel nem használt összeg néhány nap elteltével, maximum egy héten belül automatikusan feloldásra kerül. A fizetésről az ügyfelek a töltést követően pár percen belül bizonylatot kapnak az applikáción keresztül, áfás számla igény esetében megkeresésre az ügyfélszolgálatunk elektronikus számlát küld e-mailben.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....