Volkswagen

Elsődleges fontosságú a digitalizáció a Volkswagen Csoport számára

2016.03.05.

Matthias Müller, az igazgatótanács elnöke három új Volkswagen Group Future Center létesítését jelentette be, európai, ázsiai és kaliforniai helyszíneken. Ezekben a formatervezők és a digitalizáció szakemberei közösen dolgozhatnak majd a jövő autóján. Emellett az automatizált járművezetés területén is új fejlesztési offenzíva indult, amelynek célja a vetélytársaknál gyorsabban szériaéretté fejleszteni ezen alapvető fontosságú technológiát.


Matthias Müller

Mindkét jövőbeni fejlesztési irányról szóló döntés a vállalatcsoport azon meggyőződését jelzi, hogy a digitalizáció fontos új üzleti területeket és forgalomnövelő lehetőségeket tár fel. Matthias Müller szerint: „A digitális átalakulás ezért a Volkswagen Csoport legfontosabb feladatai között szerepel.” Eszerint a siker kulcsa az autós és a digitális világ „olyan jellegű összekapcsolása, amelyből az ügyfelek, a társadalom és a gazdaság egyaránt profitálhatnak”. Mint elhangzott, a kiváló autók építése azonban önmagában még nem elég a jövőre nézve, s a Volkswagen Csoport felismerte az idők jeleit. Amint Müller hangsúlyozta: „Változást szeretnénk, és teszünk is érte.”

Ennek jegyében szólalt fel az este folyamán Johann Jungwirth, aki 2015 novembere óta vezeti a Volkswagen Csoport digitalizációs részlegét. Jungwirth egyértelművé tette a vállalatcsoport által képviselt új irányvonal céljait: „Szilárd meggyőződésem, hogy 2025-ig vezető mobilitási vállalattá fejlődünk.” Ennek érdekében a Volkswagen Csoport „részben szoftver- és szolgáltatásfejlesztő társasággá” lép elő. Mint kiemelte, a Volkswagen nagy előnye a jövő mobilitásának fejlesztésében, hogy „már abszolút otthonosan mozog a hardver – vagyis az autógyártás – területén”.

A Volkswagen Csoport szorosabbra kívánja fűzni a digitalizáció és a formatervezés szakterületeinek kapcsolatát, ami iránymutató lépés az autóipar jövője szempontjából. A három új Volkswagen Group Future Center Potsdamban, Kaliforniában és Kínában kezdi majd meg működését, ahol a formatervezés és a digitalizáció szakemberei együttesen dolgozhatnak a jövő autóin. A cél, hogy a Volkswagen Csoport járművei a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az információk és a szórakoztatás területén egyaránt első pozíciót vívhassanak ki kategóriájukban. A vállalatcsoport formatervezői részlegét január óta Michael Mauer vezeti, s az új irányvonalat a digitalizáció szakterületével folytatott szoros együttműködés jellemzi. A potsdami stúdió már meg is kezdte működését az új rendszerben, a kaliforniai és ázsiai központok helyszínéről pedig rövidesen döntés születik.

A jövő alkotása azonban csakis akkor lehet sikeres, hangsúlyozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport elnöke, „ha tanulunk a múlt hibáiból is”. Mint elhangzott, az idei esztendő döntő jelentőségű a Volkswagen Csoport számára: „2016 során kívánjuk megoldani ügyfeleinknek a dízelmotorjaink okozta problémákat, egyben új irányt határozni meg a vállalatcsoport számára.” Ezzel egy erős konszern alapjait fektetnék le, ahogyan Müller Genfben fogalmazott: „Kettős feladatot tűztünk ki magunk elé – kellő tisztelettel, ám szilárd meggyőződéssel is aziránt, hogy a Volkswagen Csoport márkáival együtt megerősödve kerülhet és kerül is ki e nehéz időszakából.”

Mint kiemelte, a károsanyag-kibocsátás témakörében jól haladnak a dolgok, és sikerrel vette kezdetét az európai visszahívási akció is: „Programunk középpontjában ügyfeleink állnak, számukra kívánjuk a lehető leghatékonyabbá tenni a szervizlátogatást.” Müller egyben bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport belátható időn belül átfogó jelentést tesz közzé az események tisztázásának állásáról, amelyből „le fogja vonni a megfelelő konzekvenciákat”.

A vállalatcsoport az elektromos mobilitás fejlődését is szorgalmazza. A Volkswagen Csoport kínálatában jelenleg összesen kilenc elektromos, illetve hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modell szerepel, amelyekhez 2020-ig további húsz társul majd. „Az évtized végére megvalósíthatóvá válik az 500 kilométert is meghaladó, tisztán elektromos hatótáv, miközben a töltési idők egy kávészünetnyire rövidülnek. Hosszú távon az elektromos autók költségei kisebbek lesznek, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké” – folytatta Müller. Mint elmondta, a gazdaság és a politika közös erőfeszítése szükséges azonban ahhoz – mindenekelőtt a kiterjedt töltőhálózat kiépítése terén –, hogy az elektromos mobilitás gyorsabban tért hódíthasson a piacon.

Ezt az utat még néhány évig az új és a hagyományos belsőégésű hajtások együttes jelenléte határozza meg, tette egyértelművé Genfben a Volkswagen Csoport elnöke: „Mérnökeink vonzó technikákat fejlesztettek ki, háromtól egészen 16 hengerig, a földgázüzeműtől a gazdaságos dízelmotorokig. Itt is érvényes: tudunk és fogunk is még fejlődni.”

Az oldal fő támogatója

 

2016.09.26
Néhány héttel az eladás után éktelen kopogás hallatszott a motorból. Ki a felelős? ..
2016.09.26
A korábban vállalati flottába tartozó gépjárművek hosszú távon akár jelentősen kevesebbe....
2016.09.26
A „The Escape” címet viselő önálló alkotás október 23-án debütál a BMWFilms.com weboldalon, Clive....
2016.09.26
Párizsban már tanulmányként látható lesz az új raliautó, ami januárban már Monte Carlóban....
2016.09.26
A világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Continental 16 év alatt érte el ezt a számot. ..
2016.09.26
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a munkavállalói lojalitás növelése érdekében mintegy 900....
2016.09.26
Az új, négyhengeres Ingenium benzinmotor a Jaguar Land Rover egymilliárd angol fontos beruházással....
2016.09.26
A mutatós tanulmányautó a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt. ..
2016.09.26
Hétfő délelőtt Gelejnél, a Budapest felé vezető oldalon történt a tragédia - közölte Dobi Tamás, a....
2016.09.26
A piaci folyamatok alapján megemelte a személyautók és kishaszonjárművek idei értékesítési....