Volkswagen

Elsődleges fontosságú a digitalizáció a Volkswagen Csoport számára

2016.03.05.

Matthias Müller, az igazgatótanács elnöke három új Volkswagen Group Future Center létesítését jelentette be, európai, ázsiai és kaliforniai helyszíneken. Ezekben a formatervezők és a digitalizáció szakemberei közösen dolgozhatnak majd a jövő autóján. Emellett az automatizált járművezetés területén is új fejlesztési offenzíva indult, amelynek célja a vetélytársaknál gyorsabban szériaéretté fejleszteni ezen alapvető fontosságú technológiát.


Matthias Müller

Mindkét jövőbeni fejlesztési irányról szóló döntés a vállalatcsoport azon meggyőződését jelzi, hogy a digitalizáció fontos új üzleti területeket és forgalomnövelő lehetőségeket tár fel. Matthias Müller szerint: „A digitális átalakulás ezért a Volkswagen Csoport legfontosabb feladatai között szerepel.” Eszerint a siker kulcsa az autós és a digitális világ „olyan jellegű összekapcsolása, amelyből az ügyfelek, a társadalom és a gazdaság egyaránt profitálhatnak”. Mint elhangzott, a kiváló autók építése azonban önmagában még nem elég a jövőre nézve, s a Volkswagen Csoport felismerte az idők jeleit. Amint Müller hangsúlyozta: „Változást szeretnénk, és teszünk is érte.”

Ennek jegyében szólalt fel az este folyamán Johann Jungwirth, aki 2015 novembere óta vezeti a Volkswagen Csoport digitalizációs részlegét. Jungwirth egyértelművé tette a vállalatcsoport által képviselt új irányvonal céljait: „Szilárd meggyőződésem, hogy 2025-ig vezető mobilitási vállalattá fejlődünk.” Ennek érdekében a Volkswagen Csoport „részben szoftver- és szolgáltatásfejlesztő társasággá” lép elő. Mint kiemelte, a Volkswagen nagy előnye a jövő mobilitásának fejlesztésében, hogy „már abszolút otthonosan mozog a hardver – vagyis az autógyártás – területén”.

A Volkswagen Csoport szorosabbra kívánja fűzni a digitalizáció és a formatervezés szakterületeinek kapcsolatát, ami iránymutató lépés az autóipar jövője szempontjából. A három új Volkswagen Group Future Center Potsdamban, Kaliforniában és Kínában kezdi majd meg működését, ahol a formatervezés és a digitalizáció szakemberei együttesen dolgozhatnak a jövő autóin. A cél, hogy a Volkswagen Csoport járművei a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az információk és a szórakoztatás területén egyaránt első pozíciót vívhassanak ki kategóriájukban. A vállalatcsoport formatervezői részlegét január óta Michael Mauer vezeti, s az új irányvonalat a digitalizáció szakterületével folytatott szoros együttműködés jellemzi. A potsdami stúdió már meg is kezdte működését az új rendszerben, a kaliforniai és ázsiai központok helyszínéről pedig rövidesen döntés születik.

A jövő alkotása azonban csakis akkor lehet sikeres, hangsúlyozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport elnöke, „ha tanulunk a múlt hibáiból is”. Mint elhangzott, az idei esztendő döntő jelentőségű a Volkswagen Csoport számára: „2016 során kívánjuk megoldani ügyfeleinknek a dízelmotorjaink okozta problémákat, egyben új irányt határozni meg a vállalatcsoport számára.” Ezzel egy erős konszern alapjait fektetnék le, ahogyan Müller Genfben fogalmazott: „Kettős feladatot tűztünk ki magunk elé – kellő tisztelettel, ám szilárd meggyőződéssel is aziránt, hogy a Volkswagen Csoport márkáival együtt megerősödve kerülhet és kerül is ki e nehéz időszakából.”

Mint kiemelte, a károsanyag-kibocsátás témakörében jól haladnak a dolgok, és sikerrel vette kezdetét az európai visszahívási akció is: „Programunk középpontjában ügyfeleink állnak, számukra kívánjuk a lehető leghatékonyabbá tenni a szervizlátogatást.” Müller egyben bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport belátható időn belül átfogó jelentést tesz közzé az események tisztázásának állásáról, amelyből „le fogja vonni a megfelelő konzekvenciákat”.

A vállalatcsoport az elektromos mobilitás fejlődését is szorgalmazza. A Volkswagen Csoport kínálatában jelenleg összesen kilenc elektromos, illetve hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modell szerepel, amelyekhez 2020-ig további húsz társul majd. „Az évtized végére megvalósíthatóvá válik az 500 kilométert is meghaladó, tisztán elektromos hatótáv, miközben a töltési idők egy kávészünetnyire rövidülnek. Hosszú távon az elektromos autók költségei kisebbek lesznek, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké” – folytatta Müller. Mint elmondta, a gazdaság és a politika közös erőfeszítése szükséges azonban ahhoz – mindenekelőtt a kiterjedt töltőhálózat kiépítése terén –, hogy az elektromos mobilitás gyorsabban tért hódíthasson a piacon.

Ezt az utat még néhány évig az új és a hagyományos belsőégésű hajtások együttes jelenléte határozza meg, tette egyértelművé Genfben a Volkswagen Csoport elnöke: „Mérnökeink vonzó technikákat fejlesztettek ki, háromtól egészen 16 hengerig, a földgázüzeműtől a gazdaságos dízelmotorokig. Itt is érvényes: tudunk és fogunk is még fejlődni.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....