Ford Mustang
A kihívás az, amit a driftbajnok Vaughn Gittin Jnr tett a 900 lóerős Ford Performance 5.0 Aluminator XS motorral épített Ford Mustang RTR Drift autójával. Ez volt az első alkalom, hogy valaki ezt véghezvitte. Gittin Jnr számára ez teljes egészében arról szólt, hogy „érezzük jól magunkat”, nem pedig a legjobb köridőről. De még így is több alkalommal sikerült 240 km/órás sebességet elérnie, elfüstölnie három készletnyi abroncsot, és hatodik sebességfokozatban besodródni a kanyarokba.
Érdekes, hogy egyébként tilos driftelni a Nordschleife pályán, és bár vannak pilóták, akik megteszik már bizonyos szakaszokon – ketten verseny közben is – ez volt az első alkalom, hogy valaki végig driftelt a pálya teljes hosszán.
A képre kattintva videó indul:
Néhány idézet Vaughn Gittin Juniortól: “A Nürburgringen driftelni számomra a legvégső kihívást jelenti: olyasmit, amiről sokan azt gondolják, hogy nem lehet megcsinálni , illetve azt, hogy sem az autó, sem a pilóta nem marad egyben, ha megpróbáljuk. Valami azt súgta nekem, hogy muszáj kiderítenem, mi az igazság."
“Remélem, hogy amikor az emberek megnézik ezt a videót, intenzív és szórakoztató élményben lesz részük. Azt látják majd, hogy egy fazon és Ford Mustangja kilép a komfortzónájából, és megtesz valamit, ami eddig elképzelhetetlennek tűnt. Remélem, ez arra inspirálja majd a nézőket, hogy ők is kilépjenek saját komfortzónájukból, és élvezzék az élményt!”
“Szinte lebegtem, amikor megálltam az első gumicserére. Alig kaptam levegőt, és ez olyasmi, amit soha nem éreztem, amióta kezdő pilóta voltam a Formula Drift mezőnyében.”
"Nem látszik a videón, de több alkalommal is rendesen megijedtem, kedvenc pillanatom a videóból az, amikor a felcsapódó kavicsok telibe találják a kamerás drónt, az nem is lehetett volna tökéletesebb.”
Statisztika:
A Mustang kormányozhatósági szögtartományát 65 fokra növelték
Három készletnyi Nitto gumiabroncs kellett a 20,76 kilométeres táv teljesítéséhez
Egy drón összetört forgatás közben
A legnagyobb sebesség forgatás közben 241 km/óra volt
Az 5.0 literes motor a Vortech JL Trim turbófeltöltővel 700-900 lóerő teljesítményt képes leadni a beállításoktól függően
A Mustangban hat mikrofon volt, hogy az összes különleges hangot rögzíthessék